1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
AlexisRandall

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ongevraagd Safe online XL

Op 8 januari jl. bevestigd Vodafone mijn opzegging en geeft aan dat mijn extras zoals Safe Online XL vervallen! Op 19 januari bevestigd Ziggo mijn upgrade naar Ziggo Elite met daar inbegrepen Safe Online basis. Nu kom ik tot de onaangename verrassing dat Ziggo het Safe Online XL ongevraagd door laat lopen a 6,95 euro p/m. Hier heb ik geen weet van gehad en ook geen gebruik van gemaakt maar Ziggo wil die 9 mnd niet terugdraaien. Normaal gesproken controleer ik alleen mijn verbruikskosten als het totaal bedrag in lijn is met wat ik verwacht. Maar ongevraagd een abbo aansmeren vind ik echt schandalig en pure diefstal! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 416Posts
  • 45Oplossingen
  • 216Likes

Goedemorgen @AlexisRandall, ik zie dat je inmiddels contact met mijn collega hebt gehad.

Er is een creditering aangemaakt voor de te veel betaalde kosten.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 17104Posts
  • 3116Oplossingen
  • 8185Likes

Kijk ook hier.

 

Opgelost: Re: Onduidelijke kosten op factuur - Ziggo Community

 

Dit automatisch omzetten met extra kosten mag niet. Ziggo mag alleen waarschuwen dat Safe Online XL stopt bij een wijziging.

Is al vaker gemeld en zou aangepast worden.

 

Opgelost: Ongewild betalen voor Safe Online XL na stoppen Gr... - Ziggo Community

 

Opgelost: Re: 'Jammer, je gratis extra's vervallen' - Ziggo Community

Buurman

Level 15
  • 1160Posts
  • 56Oplossingen
  • 1068Likes

@AlexisRandall  schreef:

Op 8 januari jl. bevestigd Vodafone mijn opzegging en geeft aan dat mijn extras zoals Safe Online XL vervallen! Op 19 januari bevestigd Ziggo mijn upgrade naar Ziggo Elite met daar inbegrepen Safe Online basis. Nu kom ik tot de onaangename verrassing dat Ziggo het Safe Online XL ongevraagd door laat lopen a 6,95 euro p/m. Hier heb ik geen weet van gehad en ook geen gebruik van gemaakt maar Ziggo wil die 9 mnd niet terugdraaien. Normaal gesproken controleer ik alleen mijn verbruikskosten als het totaal bedrag in lijn is met wat ik verwacht. Maar ongevraagd een abbo aansmeren vind ik echt schandalig en pure diefstal! 


———-

Buurman

Level 15
  • 1160Posts
  • 56Oplossingen
  • 1068Likes

@Steefb  schreef:

Kijk ook hier.

 

Opgelost: Re: Onduidelijke kosten op factuur - Ziggo Community

 

Dit automatisch omzetten met extra kosten mag niet. Ziggo mag alleen waarschuwen dat Safe Online XL stopt bij een wijziging.

Is al vaker gemeld en zou aangepast worden.

 


@Steefb Waarom zou Ziggo dat gaan aanpassen ? Beter de klant onwetend houden en ongegeneerd door blijven graaien om de kas wat te spekken. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79202Posts
  • 5357Oplossingen
  • 23727Likes

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

amvih

Level 11
  • 502Posts
  • 11Oplossingen
  • 255Likes

@Buurman de klant had toch ook wat meer op de factuur moeten letten, om daar pas na 9 maanden achter te komen is ook wel rijkelijk laat. De klant heeft dus ook toegelaten dat de "dief" in zijn ogen gewoon zijn gang kon gaan.

Maar goed, even afwachten wat een moderator kan, zal best goed komen.

Buurman

Level 15
  • 1160Posts
  • 56Oplossingen
  • 1068Likes

@amvih  schreef:

@Buurman de klant had toch ook wat meer op de factuur moeten letten, om daar pas na 9 maanden achter te komen is ook wel rijkelijk laat. De klant heeft dus ook toegelaten dat de "dief" in zijn ogen gewoon zijn gang kon gaan.

Maar goed, even afwachten wat een moderator kan, zal best goed komen.


Onzin, Vodafone had @AlexisRandall  na het opzeggen van zijn mobiele Vodafone abonnement in de email bevestiging moeten vermelden dat tevens zijn GRATIS i.c.m. Ziggo Safe Online abonnement komt te vervallen en er een soort KEUZE koppeling in moeten bijvoegen.  Wilt U   1. Safe Online opzeggen  /  2. Safe Online betaald voortzetten.  

 

Wij hadden zelf ook gratis Safe Online maar maakten er nooit gebruik van, maar ik ben zelf bewust zo verstandig geweest om eerder dit jaar eerst ons Ziggo abonnement op te zeggen en enige tijd  later pas onze 2 Vodafone om te voorkomen dat we op gelijke manier als de TS zouden worden belazerd. 

Inderdaad had de TS eerder moeten vaststellen dat de facturen niet klopten, maar de FOUT ligt duidelijk bij VZ........

 

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 416Posts
  • 45Oplossingen
  • 216Likes

Goedemorgen @AlexisRandall, ik zie dat je inmiddels contact met mijn collega hebt gehad.

Er is een creditering aangemaakt voor de te veel betaalde kosten.

AlexisRandall
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor jullie reacties en ervaringen. Ik werd in eerste instantie niet begrepen door medewerkers maar s'avonds werd ik gebeld dat het toch opgelost zou worden.

Voortaan toch maar weer elke maand mijn factuur doorspitten. Vertrouwen is goed...