Ongeldig certificaat email / imap identiteit niet te controleren

Goedemorgen,

Op mijn iphone komen alle mails binnen. Op de iMac krijg ik een beveiligings waarschuwing nl ziggocertificaat ongeldig,

 

Inloggen op ziggo webmail gaat ook niet melding: “deze verbinding is niet prive, mogelijk doet deze website zich voor als mail.ziggo.nl…… 

 

En mail kan identiteit van imap.ziggo.nl niet controleren.

Modem gereset. Dat helpt niet

 

Graag jullie reactie. Bedankt

Akkie103
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Goedemorgen iedereen,

QuoVadis heeft een aantal certificaten (http://trust.quovadisglobal.com/qvsslg2.crt en http://trust.quovadisglobal.com/qvsslg3.crt) teruggehaald waardoor je een foutmelding ziet als je e-mail opent via webmail of mail-applicatie op een Apple smartphone en/of computer. Dit komt alleen voor als op jouw apparaat nog niet de laatste updates hebt geïnstalleerd.

Bij enkele Community-leden werkt de e-mail al weer! Kun je nog niet bij je e-mail? Installeer dan de laatste updates. Denk bijvoorbeeld aan het updaten van apps, de webbrowser en besturingssysteem. 

Gaat er na het updaten bij jou nog iets mis? Laat het hieronder weten.

Bekijk in context

Folkert Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 5656Reacties
  • 479Oplossingen
  • 2455Likes
107 Reacties 107

Ik heb hetzelfde probleem en ZIGGO geeft niet thuis.

Er zit iemand te slapen bij de server

makker008
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zorg dat postcode en huisnummer in jullie profiel staan. Ik heb dit issue voorgelegd aan het moderatieteam.

@makker008 in verschillende topics reageren schept verwarring.

KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 5146Reacties
  • 214Oplossingen
  • 1786Likes

Dat is het hem juist: De topics zijn hetzelfde !

makker008
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier ook vanaf vandaag problemen met certificaat. Inloggen op mijn ziggo kan ook niet. 

En nu? I Ziggo hiermee bekend en actief?

M van Loon
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hetzelfde probleem. Heb net contact opgenomen met de klantenservice. Modem gereset maar helaas zonder succes. Zowel in Chrome als Safari hetzelfde probleem en eveneens de melding mail kan identiteit van imap.ziggo.nl niet controleren.

Op iPhone komt mail wel binnen. 

Angela15041973
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi allen,

Er lijkt inderdaad wat mis te gaan met een specifiek certificaat, niet alleen Ziggo heeft hier last van. Het komt voor op iOS & MacOS-apparaten. We hebben het probleem op dit moment in onderzoek en hopen het spoedig op te lossen. De oorzaak lijkt gevonden te zijn door QuoVadis, controleer in ieder geval of je apparaat en de (mail)software waar je gebruik van maakt up-to-date is.

Vooralsnog is er geen workaround bekend op deze apparaten. Wel kun je gebruik maken van je e-mail op andere apparaten (non-iOS/OS)

Je kunt de voortgang ook volgen via www.ziggo.nl/storingen.

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4230Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1188Likes

  • IMAC, MacOS 11.1 (Big Sur)
  • Mail (van Apple) + Web browser direct access naar Ziggo Mail (beide zelfde foutmelding)
  • Zie bijlage
  • Keuze “vertrouw” en “details” zijn geblokkeerd, daar het hele certificaat blijkbaar vervallen is. Ik denk dat er helemaal geen certificaat meer actief is.

even voor alle duidelijk, ik sluit ook de schermprints van webmail.ziggo.nl ook bij.

meldingen zijn iets anders, maar probleem is hetzelfde de SSL certificaten zijn vervallen…

DANK

makker008
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Even hier mijn reactie dat onder een ander topic stond:

Ook bij mij werkt email niet meer met als melding dat het veiligheidscertificaat is ingetrokken?!? Zie afbeelding.

Overigens als ik email probeer op te halen op mijn telefoon lukt dat ook niet, met als melding: Bijgewerkt op 09-10-2019. Raadselachtig.

++++

Inmiddels werkt binnenhalen van email op MacBook (Big Sur 11:1) weer door over te schakelen naar POP-mail. Op mijn iPhone (iOS14) werkt helemaal niets meer.

In beide gevallen gebruik ik Mail van Apple. De webmail werkt mij ook niet met als melding: Er is een fout opgetreden. Probeer het nogmaals 

 

Paul van der We
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik sluit me aan bij makker008. Idem hier. 

Akkie103
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

hier hetzelfde probleem:

iphone 8 ios 14.3

mail van apple

Kan wel op windows pc in de webmail

melding dat er geen verbinding is met de imap server

 

MIRELLA.BRUSSEE
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Alex Ziggo , hierbij mijn reactie:

 

iPhone 8

softwareversie 14.3

mail via apple

foutmelding zie foto

Webmail werkt ook niet op mijn telefoon en krijg dan een beveiligingsmelding waardoor de pagina geblokkeerd is. Zie ook foto 

 

Schipperkerk
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Webmail op telefoon iphone 8 ios 14.3 werkt niet, daar krijg ik een rode balk onder inloggegeven met de mededeling: Er is een fout opgetreden. Probeer het nogmaals.

MIRELLA.BRUSSEE
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ook ik sluit me aan bij vorige meldingen..

Emails kunnen niet opgehaald worden

K.WALTA
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Idem hier op Apple Mac. Heb mail verwijderd en wilde het er opnieuw opzetten maar dan krijg ik deze melding.

Wil ik rechtstreeks inloggen via de site van Ziggo dan lukt dat ook niet. Ik hoop dat er snel een oplossing komt want ik krijg dus helemaal niets binnen. Ook niet via iPhone, daar staat: fout in account. Geen wachtwoord opgegeven.

 

Carolien247
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik sluit me aan bij de melding van Mirella Brussee.

Hier ook problemen met email op iphone, webmail werkt goed.

Stappenplan doorlopen, geen veranderingen. Account verwijderd, opnieuw installeren geeft ook dezelfde foutmelding dat IMAP niet reageert.

GvDDD
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb zelfde probleem met Ziggo Mail op iMac.

Besturingsprogramma:  BigSure

Mail van Apple

Zelfde melding als de anderen:

 

 

Ontvang graag snel een instructie wat te doen. Kan de mail (beroepshalve) niet missen.

Grensrijder
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem. Op 2 mail accounts geen juiste certificatie. Werk vanaf MacBook Pro met Big Sur versie 11.1 en een iPad met Os 14.3. Vreemd genoeg op een I-phone 10 wel toegang tot de mail. 

Sjaak64
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ook bij mij plots zelfde probleem, “controleren van SSL server imap ziggop.nl niet mogelijk”,

op vaste i Mac geen problemen wel op iPhone en op iPad

shoreline
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde, Ziggo mail komt op iPhone wel binnen, op de iMac en MacBook niet.

Mijn werkmail en Gmail komt wel binnen op alle apparaten.

Monique0971
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hier dezelfde problemen, wanneer wordt dit door ZIGGO opgelost?

BeverJan
Gedreven Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

BeverJan wrote:

hier dezelfde problemen, wanneer wordt dit door ZIGGO opgelost?

Dat zou ik ook graag willen weten, ben redelijk onthand nu...

Schipperkerk
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

MacBook Pro macOS Big Sur 11.1

Rene411
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

zelfde probleem, ziggo servicedesk geeft aan dat er niets aan de hand is en dat de poort aangepast moet worden maar die staat juist… iemand een idee?

 

NvdB123
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als de poort het probleem is dan zou ik dat toch wel schandalig vinden, want dan heeft ZIGGO weer eens een wijziging doorgevoerd zonder de vervelende klant te informeren.

makker008
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi allen,

Zoals jullie aan de foutmelding kunnen zien gaat het mis bij een specifiek certificaat dat is verlopen. Het lijkt alleen te spelen op OS & iOS-devices op basis van de meldingen tot dusver. Er is helaas nog geen workaround bekend, zodra ik meer informatie heb, laat ik het weten.

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4230Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1188Likes

Hier hetzelfde. Op iMac werkt de mail niet, ook niet de webmail.

Net een half uur met iemand van Ziggo aan de lijn gehangen.

Die zei dat het aan Apple ligt (dat ze de beveiliging standaard hebben verhoogd?) en hoopt dat ‘het zich vanzelf op zou lossen’...

selver
Meedenker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

Zoals jullie aan de foutmelding kunnen zien gaat het mis bij een specifiek certificaat dat is verlopen. Het lijkt alleen te spelen op iOS-devices op basis van de meldingen tot dusver. Er is helaas nog geen workaround bekend, zodra ik meer informatie heb, laat ik het weten.

Dat komt omdat Microsoft de certificaten niet controleert en je even vriendelijk naar een vervalste website door lust. Bij Apple heb je dat probleem niet….. Geen certificaat van echtheid, geen verbinding, punt uit.

makker008
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Deze reactie heb ik van de ziggo klantenservice:

Dat klopt, we hebben vandaag meerdere meldingen daarvan binnen gekregen. De technische dienst is bezig om dit op te lossen. 

Je email dient natuurlijk nog wel gewoon via onze webmail te werken. Vandaar dat we dit altijd adviseren omdat wij de webmail ondersteunen. 

 

is er een tijdsindicatie voor deze oplossing? 

Nee dat durf ik niet te zeggen. Er staat nu binnen 5 werkdagen geregisreerd. Dus we zullen het procces af moeten wachten.

Bud Roges
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

Zoals jullie aan de foutmelding kunnen zien gaat het mis bij een specifiek certificaat dat is verlopen. Het lijkt alleen te spelen op iOS-devices op basis van de meldingen tot dusver. Er is helaas nog geen workaround bekend, zodra ik meer informatie heb, laat ik het weten.

 

Hoi Alex, dank voor je update, echter uit meerdere meldingen blijkt dat het niet alleen over iOS-devices maar ook over OS-devices (Mac’s).

Paul van der We
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bud Roges wrote:

Deze reactie heb ik van de ziggo klantenservice:

Dat klopt, we hebben vandaag meerdere meldingen daarvan binnen gekregen. De technische dienst is bezig om dit op te lossen. 

Je email dient natuurlijk nog wel gewoon via onze webmail te werken. Vandaar dat we dit altijd adviseren omdat wij de webmail ondersteunen. 

 

is er een tijdsindicatie voor deze oplossing? 

Nee dat durf ik niet te zeggen. Er staat nu binnen 5 werkdagen geregisreerd. Dus we zullen het procces af moeten wachten.

De webmail heeft exact hetzelfde probleem…. dus dit commentaar van de webmail zullen we maar even terzijde leggen...

makker008
Gedreven Ontdekker
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen mail op de iPhone. Kom ook webmail van Ziggo niet in. Niet veilig, al vanaf gisteren 

EdwinC.
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Paul van der Weiden wrote:
Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

Zoals jullie aan de foutmelding kunnen zien gaat het mis bij een specifiek certificaat dat is verlopen. Het lijkt alleen te spelen op iOS-devices op basis van de meldingen tot dusver. Er is helaas nog geen workaround bekend, zodra ik meer informatie heb, laat ik het weten.

 

Hoi Alex, dank voor je update, echter uit meerdere meldingen blijkt dat het niet alleen over iOS-devices maar ook over OS-devices (Mac’s).

Scherp! Je hebt helemaal gelijk, ik heb m'n bericht aangepast 

Alex Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4230Reacties
  • 392Oplossingen
  • 1188Likes

Ook bij mij hetzelfde probleem. Met iPhone 10 werkt het niet maar met IPhone 7 wel rara hoe kan dat? Gauw aan de slag ziggo ik ben met tientallen instanties verbonden via jullie mail dus niets 5 werk dagen. Gewoon juiste certificaat installeren, aan de slag!

Menni-d
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dus precies het zelfde probleem op de MacBook met Mail en imap.ziggo.nl.
Dit is opgetreden sinds gister avond.

mavassie
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem. Drama. Snel oplossen AUB. Lijkt alleen niet te werken op de devices waarop je ooit een certificaat hebt geïnstalleerd t.b.v. email.

Voor de andere getroffen mensen: Met firefox kom je via je Mac of iPhone/iPad wel in je webmail.

thiess
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo weten genoeg aan de slag!

Menni-d
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En ook hier sinds vanochtend hetzelfde probleem op mijn Mac, Big Sur

 

Haaye
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem, maar het rare is dat het probleem zich alleen voordoet op mijn IPad, IOS 14.3, via WiFi,

  • mail ophalen lukt niet
  • inloggen web mail lukt niet → verouderd certificaat

Op mijn iPhone lukt alles wel, ook gewoon WiFi, IOS 14.3, zowel webmail als gewone e-mail.

 

Ook raar: de IPad van mijn vrouw, ook IOS 14.3, lukt alles ook gewoon…..

 

Eerst dacht ik dat mijn iPad op Mac-id op Ip-adres is geblokkeerd door Ziggo → kan dat?
 

ook erg irritant dat je voor dit soort e-mail problemen geen telefonisch contact kan hebben met de Ziggo support desk. Via het

bandje wordt je steeds naar Internet verwezen....

 

svsee7ter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

svsee7ter wrote:

Hier hetzelfde probleem, maar het rare is dat het probleem zich alleen voordoet op mijn IPad, IOS 14.3, via WiFi,

  • mail ophalen lukt niet
  • inloggen web mail lukt niet → verouderd certificaat

Op mijn iPhone lukt alles wel, ook gewoon WiFi, IOS 14.3, zowel webmail als gewone e-mail.

 

Ook raar: de IPad van mijn vrouw, ook IOS 14.3, lukt alles ook gewoon…..

 

Eerst dacht ik dat mijn iPad op Mac-id op Ip-adres is geblokkeerd door Ziggo → kan dat?
 

ook erg irritant dat je voor dit soort e-mail problemen geen telefonisch contact kan hebben met de Ziggo support desk. Via het

bandje wordt je steeds naar Internet verwezen....

 

Volgens mij komt dat dus omdat je in jouw geval alleen op de Ipad ooit je email hebt geïnstalleerd met het betreffende SSL certificaat wat nu verlopen is.

thiess
Gedreven Ontdekker
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uitgelicht topic