Akkie103

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ongeldig certificaat email / imap identiteit niet te controleren

Goedemorgen,

Op mijn iphone komen alle mails binnen. Op de iMac krijg ik een beveiligings waarschuwing nl ziggocertificaat ongeldig,

 

Inloggen op ziggo webmail gaat ook niet melding: “deze verbinding is niet prive, mogelijk doet deze website zich voor als mail.ziggo.nl…… 

 

En mail kan identiteit van imap.ziggo.nl niet controleren.

Modem gereset. Dat helpt niet

 

Graag jullie reactie. Bedankt

107 Reacties 107
BeverJan

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hier dezelfde problemen, wanneer wordt dit door ZIGGO opgelost?

Schipperkerk

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
BeverJan wrote:

hier dezelfde problemen, wanneer wordt dit door ZIGGO opgelost?

Dat zou ik ook graag willen weten, ben redelijk onthand nu...

Rene411

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

MacBook Pro macOS Big Sur 11.1

NvdB123

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zelfde probleem, ziggo servicedesk geeft aan dat er niets aan de hand is en dat de poort aangepast moet worden maar die staat juist… iemand een idee?

 

makker008

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Als de poort het probleem is dan zou ik dat toch wel schandalig vinden, want dan heeft ZIGGO weer eens een wijziging doorgevoerd zonder de vervelende klant te informeren.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

Zoals jullie aan de foutmelding kunnen zien gaat het mis bij een specifiek certificaat dat is verlopen. Het lijkt alleen te spelen op OS & iOS-devices op basis van de meldingen tot dusver. Er is helaas nog geen workaround bekend, zodra ik meer informatie heb, laat ik het weten.

selver

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde. Op iMac werkt de mail niet, ook niet de webmail.

Net een half uur met iemand van Ziggo aan de lijn gehangen.

Die zei dat het aan Apple ligt (dat ze de beveiliging standaard hebben verhoogd?) en hoopt dat ‘het zich vanzelf op zou lossen’...

makker008

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

Zoals jullie aan de foutmelding kunnen zien gaat het mis bij een specifiek certificaat dat is verlopen. Het lijkt alleen te spelen op iOS-devices op basis van de meldingen tot dusver. Er is helaas nog geen workaround bekend, zodra ik meer informatie heb, laat ik het weten.

Dat komt omdat Microsoft de certificaten niet controleert en je even vriendelijk naar een vervalste website door lust. Bij Apple heb je dat probleem niet….. Geen certificaat van echtheid, geen verbinding, punt uit.

Bud Roges

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deze reactie heb ik van de ziggo klantenservice:

Dat klopt, we hebben vandaag meerdere meldingen daarvan binnen gekregen. De technische dienst is bezig om dit op te lossen. 

Je email dient natuurlijk nog wel gewoon via onze webmail te werken. Vandaar dat we dit altijd adviseren omdat wij de webmail ondersteunen. 

 

is er een tijdsindicatie voor deze oplossing? 

Nee dat durf ik niet te zeggen. Er staat nu binnen 5 werkdagen geregisreerd. Dus we zullen het procces af moeten wachten.

Paul van der We

Level 1
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

Zoals jullie aan de foutmelding kunnen zien gaat het mis bij een specifiek certificaat dat is verlopen. Het lijkt alleen te spelen op iOS-devices op basis van de meldingen tot dusver. Er is helaas nog geen workaround bekend, zodra ik meer informatie heb, laat ik het weten.

 

Hoi Alex, dank voor je update, echter uit meerdere meldingen blijkt dat het niet alleen over iOS-devices maar ook over OS-devices (Mac’s).

makker008

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bud Roges wrote:

Deze reactie heb ik van de ziggo klantenservice:

Dat klopt, we hebben vandaag meerdere meldingen daarvan binnen gekregen. De technische dienst is bezig om dit op te lossen. 

Je email dient natuurlijk nog wel gewoon via onze webmail te werken. Vandaar dat we dit altijd adviseren omdat wij de webmail ondersteunen. 

 

is er een tijdsindicatie voor deze oplossing? 

Nee dat durf ik niet te zeggen. Er staat nu binnen 5 werkdagen geregisreerd. Dus we zullen het procces af moeten wachten.

De webmail heeft exact hetzelfde probleem…. dus dit commentaar van de webmail zullen we maar even terzijde leggen...

EdwinC.

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen mail op de iPhone. Kom ook webmail van Ziggo niet in. Niet veilig, al vanaf gisteren 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Paul van der Weiden wrote:
Alex Ziggo wrote:

Hi allen,

Zoals jullie aan de foutmelding kunnen zien gaat het mis bij een specifiek certificaat dat is verlopen. Het lijkt alleen te spelen op iOS-devices op basis van de meldingen tot dusver. Er is helaas nog geen workaround bekend, zodra ik meer informatie heb, laat ik het weten.

 

Hoi Alex, dank voor je update, echter uit meerdere meldingen blijkt dat het niet alleen over iOS-devices maar ook over OS-devices (Mac’s).

Scherp! Je hebt helemaal gelijk, ik heb m'n bericht aangepast 

Menni-d

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook bij mij hetzelfde probleem. Met iPhone 10 werkt het niet maar met IPhone 7 wel rara hoe kan dat? Gauw aan de slag ziggo ik ben met tientallen instanties verbonden via jullie mail dus niets 5 werk dagen. Gewoon juiste certificaat installeren, aan de slag!

mavassie

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dus precies het zelfde probleem op de MacBook met Mail en imap.ziggo.nl.
Dit is opgetreden sinds gister avond.

thiess

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier hetzelfde probleem. Drama. Snel oplossen AUB. Lijkt alleen niet te werken op de devices waarop je ooit een certificaat hebt geïnstalleerd t.b.v. email.

Voor de andere getroffen mensen: Met firefox kom je via je Mac of iPhone/iPad wel in je webmail.

Menni-d

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo weten genoeg aan de slag!

Haaye

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En ook hier sinds vanochtend hetzelfde probleem op mijn Mac, Big Sur

 

svsee7ter

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem, maar het rare is dat het probleem zich alleen voordoet op mijn IPad, IOS 14.3, via WiFi,

  • mail ophalen lukt niet
  • inloggen web mail lukt niet → verouderd certificaat

Op mijn iPhone lukt alles wel, ook gewoon WiFi, IOS 14.3, zowel webmail als gewone e-mail.

 

Ook raar: de IPad van mijn vrouw, ook IOS 14.3, lukt alles ook gewoon…..

 

Eerst dacht ik dat mijn iPad op Mac-id op Ip-adres is geblokkeerd door Ziggo → kan dat?
 

ook erg irritant dat je voor dit soort e-mail problemen geen telefonisch contact kan hebben met de Ziggo support desk. Via het

bandje wordt je steeds naar Internet verwezen....

 

thiess

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
svsee7ter wrote:

Hier hetzelfde probleem, maar het rare is dat het probleem zich alleen voordoet op mijn IPad, IOS 14.3, via WiFi,

  • mail ophalen lukt niet
  • inloggen web mail lukt niet → verouderd certificaat

Op mijn iPhone lukt alles wel, ook gewoon WiFi, IOS 14.3, zowel webmail als gewone e-mail.

 

Ook raar: de IPad van mijn vrouw, ook IOS 14.3, lukt alles ook gewoon…..

 

Eerst dacht ik dat mijn iPad op Mac-id op Ip-adres is geblokkeerd door Ziggo → kan dat?
 

ook erg irritant dat je voor dit soort e-mail problemen geen telefonisch contact kan hebben met de Ziggo support desk. Via het

bandje wordt je steeds naar Internet verwezen....

 

Volgens mij komt dat dus omdat je in jouw geval alleen op de Ipad ooit je email hebt geïnstalleerd met het betreffende SSL certificaat wat nu verlopen is.

Uitgelicht topic