Albert032
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ongeldig certificaat bij IMAP mail op de Mac

Sinds gisteren kan ik geen email meer ophalen en versturen via Ziggo mail op mijn macbook pro met OS  Big Sur. Ongeldig en verlopen certificaat wordt gemeld.

Ook inloggen op webmail lukt niet.

Vandaag de helpdesk gebeld en ik was de eerste die dit melde zogenaamd.

Modem gecheckt op afstand en alles in orde dus het moest dan maar aan mijn computer liggen.

Gezien de andere community berichten lijkt mij dat niet.

Erg vervelend en slechte benadering van Ziggo. Het ligt overduidelijk bij hen.

2 Reacties 2
tobiastheebe
Expert
Expert
  • 1659Reacties
  • 86Oplossingen
  • 515Likes

Dit is een bekend probleem, je kunt de voortgang volgen via dit topic en de storingspagina.

Het probleem ligt overigens niet bij Ziggo maar bij de leverancier van de door Ziggo gebruikte beveiligingscertificaten (QuoVadis).

Albert032
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zojuist de helpdesk gebeld en goed geholpen, voor mijn situatie.

Advies: verwijder alle wachtwoorden uit de sleutelhanger die met Ziggo te maken hebben.

(mail en site etc)

Mailaccount Ziggo verwijderen en dan opnieuw als nieuw account toevoegen.

Wachtwoorden invullen etc.

Bij mij werkt alles weer op mac en iPhone!

Helpdesk bedankt!

 

 

 

 

 

 

 

Uitgelicht topic