1
Vraag
2
Reacties
MrHotel

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ongeldig IP adres op Connectbox Giga

Ik heb op mijn Connectbox Giga port forwarding aan staan en hier verschillende poorten al ingesteld.

Als ik nu een nieuwe poort toe wil voegen zegt hij bij ieder adres "ongeldig IP adres" en kan ik dus niets meer toevoegen. In het verleden heeft het wel gewerkt, gezien de poorten die al ingesteld zijn.

 

Hoe is dit op te lossen ? Heeft het te maken met een (overbodige) update die plaats gevonden heeft ?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Marcel

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31061Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Mijn voorstel in het andere topic was om de DHCP-scope tijdelijk te laten beginnen/eindigen bij het statische IP-adres waarvoor je een port forwarding-regel wilt aanmaken en dit weer terug te zetten nadat de regel is aangemaakt. Ik weet niet of het mogelijk is om een regel aan te maken met uitgeschakelde DHCP-server, gelet op de huidige beperking. Het alternatief dat jij noemt (een regel aanmaken voor een statische DHCP-lease) zou uiteraard mogelijk moeten zijn, zolang die lease binnen de scope valt.

Bekijk in context

rx312

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Om precies te zijn, het tijdelijk aanpassen van de DHCP-range is niet een oplossing maar een workaround voor een bug in Ziggo modem firmware.

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31061Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

In dit recente topic bleek dat IP-adressen buiten de DHCP-scope worden geweigerd bij het aanmaken van een port forwarding-regel, vermoedelijk sinds een recente firmware-upgrade. Probeer jij zelf een regel voor een IP-adres binnen of buiten de scope aan te maken?

MrHotel
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat klopt, het IP adres is inderdaad buiten de DHCP range. Merkwaardig, want voorheen werkte dit wel.

Ik denk dat ik het bewuste IP adres maar binnen de range laat vallen, hiervoor via het MAC adres een reservering aanmaak en dan alsnog de port forwarding instel. Zo zou het volgens mij moet kunnen ......

 

Een andere mogelijkheid is de DHCP tijdelijk uit te zetten en dan de forwarding aan te maken. Als hij er eenmaal in zit blijft het wel werken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31061Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Mijn voorstel in het andere topic was om de DHCP-scope tijdelijk te laten beginnen/eindigen bij het statische IP-adres waarvoor je een port forwarding-regel wilt aanmaken en dit weer terug te zetten nadat de regel is aangemaakt. Ik weet niet of het mogelijk is om een regel aan te maken met uitgeschakelde DHCP-server, gelet op de huidige beperking. Het alternatief dat jij noemt (een regel aanmaken voor een statische DHCP-lease) zou uiteraard mogelijk moeten zijn, zolang die lease binnen de scope valt.

MrHotel
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt, het tijdelijk aanpassen van de DHCP range was inderdaad de oplossing

rx312

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Om precies te zijn, het tijdelijk aanpassen van de DHCP-range is niet een oplossing maar een workaround voor een bug in Ziggo modem firmware.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic