Verwijderd account
Niet van toepassing

Ondersteunen de zeshoekige pods wifi 6?

Ik heb geüpgrade van een iPhone XS (met wifi 5) naar iPhone 12 mini (met wifi 6).

 

In de maximale snelheid merk ik geen verschil, allebei tot Max 630 mbit ongeveer op zowel de XS als de Mini

 

Alle drie de pods zijn bedraad met cat6a

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Hoi @Verwijderd account ,

Nee, die hebben geen Wifi 6.

Enkel de Sagemcom connectbox en de TP link X20 heeft wifi 6, verder heeft de Ziggo apparatuur geen wifi 6.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Hoi @Verwijderd account ,

Nee, die hebben geen Wifi 6.

Enkel de Sagemcom connectbox en de TP link X20 heeft wifi 6, verder heeft de Ziggo apparatuur geen wifi 6.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

@Verwijderd account Dank je wel, vandaar geen verschil 😊 Zou je de TP LinkX20 of X50 (bedraad) aanbevelen tov de 6 hoekige pods? Betere dekking met sneller WiFi?

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Graag gedaan natuurlijk😉

Zou het niet aanbevelen, veel te duur en niet echt nodig denk ik.630mbps is al behoorlijk snel.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

@Verwijderd account Als je er de volle 1000 mbit mee kan halen waar het nu 630 is misschien leuk en idd een aardige investering. Misschien beter wachten op de volgende generatie podjes die net als het nieuwste modem van Ziggo ook WiFi 6 hebben.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Ja, misschien is geduld beter idd @Verwijderd account 😉

Bedenk echter dat via wifi 1000mbit halen wel lastig kan zijn, dus wifi 6 hoeft niet persé de oplossing te zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Met Sagemcom haal ik nu 940 Mbit/s met wifi 6 /ax en dat zullen bedrade Smartwifi pods met wifi 6 /ax ook heel makkelijk moeten kunnen halen, gezien de specificaties van de huidige pods.

 

Wifi / Ethernet specs:
Dual Band – 2x2 2.4Ghz en 4x4 5Ghz MIMO 802.11 B/G/N/AC
2.4GHz - 20/40MHz en 5 GHz - 20/40/80MHz
AC2100 Gigabit Wifi (300+1733 Mbps)
Ethernet: 100/1000Mbps

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

@Bert Het lijkt dat mijn telefoon (met wifi6) geen WiFi 6 verbinding legt met de pods, maar WiFi 5. De snelheid blijft precies hetzelfde als met de iPhone XS. Kan het iets te maken hebben met de modem instellingen die de configuratie van de pods beïnvloed?

 

de verbinding komt niet veel verder dan 600 mbit. Als ik een Speedtest doe met twee devices op verschillende podjes tegelijk hebben die elk wel ongeveer 500 mbit (samen 1000 mbit), dus aan het bedraadde netwerk ligt het niet want ze gaan via dezelfde switch met cat6a kabels die tot 10000 mbit moeten kunnen. Switch heeft wel 1000 mbit porten. Maakt het nog iets uit dat het modem en netwerk ipv4 geconfigureerd zijn? Kan het ook iets te maken hebben met de standaard instellingen op het apple device? Klopt het de AX mist in de huidige specs, dus net ff wat minder dan met de Sagecom kan? Zou het helpen als ik het netwerk laat vergeten en de devices opnieuw de instellingen bepaald? Dit is overgenomen vanuit de XS.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

de pods ondersteunen geen wifi 6 dus dat is helaas niet gek

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De reactie van Bert schept een  verkeerd beeld de Pods ondersteunen 802.11 AC niet AX dus wifi5.

De hardware van de telefoons zal mede bepalend zijn voor wat de hoogst mogelijke snelheid betreft, grote kans dat deze gewoonweg niet hoger komen.

Wat wilt u met uw Iphone Mini doen dat u die hogere snelheid wil halen? Met een laptop en grote bestanden versturen kan ik dat nog begrijpen voor wat men met een smartfoon doet is zelfs 100Mb genoeg.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Als de Pods al Wifi6 zouden ondersteunen, dan is gebruikte Wifi6,Wifi5 bandbreedte, kanalen etc. afhankelijk van andere Wifi aangesloten apparatuur en hun mogelijkheden. Tevens blijven buren met Wifi of weer radars ook invloed uitoefenen op de mogelijkheden en maximaal haalbare snelheid in de praktijk.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

op wifi 5 haal ik 600Mbps 

op wif6 op hetzelfde apparaat haal ik 900Mbps

 

 

2. Meerdere verbindingen pakt Wifi 6 beter op

Daarnaast is met Wifi 6 de MU-MIMO-technologie verder uitgebreid. Dit staat voor Multi-User, Multiple-Input, Multiple-Output. Het komt erop neer dat je makkelijker met verschillende gebruikers tegelijkertijd een goede en stabiele verbinding hebt. Met Wifi 5 werden stukjes data vaak één voor één verstuurd en kreeg je wel eens te maken met een langzame internetverbinding wanneer andere mensen er ook gebruik van maakten. Met de nieuwe techniek heb je dat probleem niet en kunnen apparaten tegelijkertijd een stabiele verbinding maken en houden.

 

https://www.want.nl/wifi-5-vs-wifi-6/

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

@RoWi. @MR_CHIP @Karel.  Bedankt voor het meedenken. 1000mbit verbinding is idd niet nodig, leuk als het kan omdat je dan je verbinding maximaal kunt benutten. Het gaat meer om het principe het maximale uit je verbinding te halen dan de device. Laptop 1000 mbit via WiFi zou idd super zijn.

podjes hebben dus WiFi 5, dan is niet meer dan 600 mbit logisch.

 

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Verwijderd account Het was een beetje ongelukkig opgeschreven.

Het klopt dat de pods geen wifi6 hebben, de specificaties laten zien dat de huidige pods niet verder komen dan Dual Band – 2x2 2.4Ghz en 4x4 5Ghz MIMO 802.11 B/G/N/AC

Er mist dus nog /AX voor wifi6.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

@Bert Geen probleem uiteraard, dank je wel dat je de moeite had genomen 😊

m.messaoudait

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels komt Ziggo ook met wifi-6 boosters die met de Smart-wifi modem ook wifi-6 bieden. Dit in tegenstelling met de wifi-5 pods. Helaas is het bij deze nog alleen voor nieuwe klanten begreep ik. Maar dit is een kwestie van tijd dat die ook regulier worden uitgegeven.

Het staat eenieder natuurlijk vrij om de Deco wifi-6 te gebruiken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic