De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hoe kan ik controleren of mijn Ziggo Connect Box Cat6 aansluitingen ondersteund.
Ik heb een cat6 netwerk kabel die aantoonbaar goed is (met test apparatuur nagekeken), maar als ik deze inprik in het modem krijg ik toch geen verbinding over die lijn.
Kan mijn modem oud genoeg zijn dat het nog geen cat6 ondersteuning had?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag @Ivo_
Welkom op de Community! Lastig dat je bij het inprikken van de CAT6 UTP-kabel het modem geen verbinding krijgt over die lijn. Goed en begrijpelijk dat je op onderzoek uitgaat!
Fijn dat in de tussentijd je vraag over het modem al is beantwoord. Je modem ondersteunt CAT6 namelijk wel degelijk. Ga gerust in op de vragen van Bert (of test een andere CAT6 kabel) , dan denken we graag verder met je mee 🙂
een andere kabel geregeld om te testen en dan blijkt het inderdaad goed te werken.
Had niet verwacht dat die eerder kabel stuk was.
Dank voor de reactie,
De Connect box kan CAT6 zeker aan.
Heb je de kabels zelf gemaakt?
Zo ja, welke kleurvolgorde is er gebruikt?
Welke test apparatuur heb je gebruikt?
De connect box mag hier geen probleem mee hebben, probeer een andere kabel.
Goedemiddag @Ivo_
Welkom op de Community! Lastig dat je bij het inprikken van de CAT6 UTP-kabel het modem geen verbinding krijgt over die lijn. Goed en begrijpelijk dat je op onderzoek uitgaat!
Fijn dat in de tussentijd je vraag over het modem al is beantwoord. Je modem ondersteunt CAT6 namelijk wel degelijk. Ga gerust in op de vragen van Bert (of test een andere CAT6 kabel) , dan denken we graag verder met je mee 🙂
een andere kabel geregeld om te testen en dan blijkt het inderdaad goed te werken.
Had niet verwacht dat die eerder kabel stuk was.
Dank voor de reactie,
Dank je wel, geprobeerd en dat blijkt inderdaad de oplossing,
Heel simpel zolang het een UTP kabel is onsteunt het modem het. CAT geeft snelheid aan. Meeste routers hebben een gigabit poort 1000mbit.
Cat 5 can 100 over 100m,
Cat5e 1000 over 100m
Cat 6 1000 over 100m of 10.000 over 30.
Cat 6A kan 10.000mbit over 100m.
Ik denk dat jouw kabel of kapot is of een crossover kabel. Kijk eens of aderparen tot achterin connector zitten.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...