Vraag
Reacties
Oplossing
Ivo_
Level 2

Ondersteund Ziggo Connect Box Cat 6 lijnen

Hoe kan ik controleren of mijn Ziggo Connect Box Cat6 aansluitingen ondersteund. 

Ik heb een cat6 netwerk kabel die aantoonbaar goed is (met test apparatuur nagekeken), maar als ik deze inprik in het modem krijg ik toch geen verbinding over die lijn.

Kan mijn modem oud genoeg zijn dat het nog geen cat6 ondersteuning had?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @Ivo_

Welkom op de Community! Lastig dat je bij het inprikken van de CAT6 UTP-kabel het modem geen verbinding krijgt over die lijn. Goed en begrijpelijk dat je op onderzoek uitgaat!

Fijn dat in de tussentijd je vraag over het modem al is beantwoord. Je modem ondersteunt CAT6 namelijk wel degelijk. Ga gerust in op de vragen van Bert  (of test een andere CAT6 kabel) ,   dan denken we graag verder met je mee 🙂 

Bekijk in context

0 Kudos
Ivo_
Level 2
Topicstarter

een andere kabel geregeld om te testen en dan blijkt het inderdaad goed te werken. 

Had niet verwacht dat die eerder kabel stuk was. 

Dank voor de reactie, 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De Connect box kan CAT6 zeker aan.

Heb je de kabels zelf gemaakt?

Zo ja, welke kleurvolgorde is er gebruikt?

Welke test apparatuur heb je gebruikt?

0 Kudos
Steefb
Level 20

De connect box mag  hier geen probleem mee hebben, probeer een andere kabel.

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @Ivo_

Welkom op de Community! Lastig dat je bij het inprikken van de CAT6 UTP-kabel het modem geen verbinding krijgt over die lijn. Goed en begrijpelijk dat je op onderzoek uitgaat!

Fijn dat in de tussentijd je vraag over het modem al is beantwoord. Je modem ondersteunt CAT6 namelijk wel degelijk. Ga gerust in op de vragen van Bert  (of test een andere CAT6 kabel) ,   dan denken we graag verder met je mee 🙂 

0 Kudos
Ivo_
Level 2
Topicstarter

een andere kabel geregeld om te testen en dan blijkt het inderdaad goed te werken. 

Had niet verwacht dat die eerder kabel stuk was. 

Dank voor de reactie, 

Ivo_
Level 2
Topicstarter

Dank je wel, geprobeerd en dat blijkt inderdaad de oplossing,

Dewiss
Level 4

Heel simpel zolang het een UTP kabel is onsteunt het modem het. CAT geeft snelheid aan. Meeste routers hebben een gigabit poort 1000mbit.

Cat 5 can 100 over 100m,

Cat5e 1000 over 100m

Cat 6 1000 over 100m of 10.000 over 30.

Cat 6A kan 10.000mbit over 100m. 

Ik denk dat jouw kabel of kapot is of een crossover kabel. Kijk eens of aderparen tot achterin connector zitten.

0 Kudos