Ziggo vermeld nooit wat ze precies uitvoeren bij werkzaamheden, uit concurrentie overweging.
Het meest voorkomende onderhoud van de laatste 6 jaar is alle +- 400.000 kasten inhoudelijk vervangen voor Docsis 3.1, hiermee wordt de capaciteit ook heel veel hoger door een groter gebruik van frequenties en veel bredere frequenties.
Ziggo had en heeft geen capaciteitsprobleem, want alles was voor Corona net klaar voor het gebruik van alle apps, en de cloud die gebruikt wordt door de Mediabox XL en de Next en het komende gebruik van de nieuwe Next mini die volledig via het internet gaat (IPTV).
Op het hoogtepunt van thuiswerken tijdens Corona werd nog maar 75% van de capaciteit gebruikt en waren er niet meer berichten dan anders, dat een wijk gesplitst moest worden om een capaciteitsprobleem op te lossen.
Hier werd het internet, na de werkzaamheden, in ieder geval een stuk stabieler.
Ping bedraad naar 8.8.8.8 is gemiddeld 10 ms en via wifi geen enkel probleem meer met lange Teams meetingen en Teamviewer sessies van soms meerdere uren.