Vooraleer ik mijn hulpvraag stel wil ik laten weten dat ik slechts een leek ben en geen expert. Ik voer stap voor stap het stappenplan uit en ben dan opgelucht als alles weer werkt. Helaas tot op dit moment komt uitsluitend de communicatie met de SolarEdge omvormer van onze zonnepanelen niet tot stand.
Sinds vorige week heb ik de TP-Link deco M4 in huis geïnstalleerd. Hiervoor het stappenplan van Ziggo gevolgd (wifi van Connectbox uitgezet) en deco's gekoppeld en verspreid door het huis. Hiervoor een andere netwerknaam en wachtwoord aan moeten maken en alle aanwezige te koppelen apparaten opnieuw gekoppeld. So far so good. Alleen de omvormer van onze zonnepanelen krijg ik niet meer verbonden met ons nieuwe netwerk. Middels de app en het bijbehorende stappenplan kom ik niet eens tot de wifi-verbinding met de omvormer zelf, maar inmiddels is dat wel gelukt door het stappenplan te volgen om verbinding te maken met de omvormer zonder app.
Het lukt dus om nu middels de laptop verbinding te maken met het wifi-netwerk van de omvormer en kan daar ook vaststellen dat er geen verbinding meer is met een bestaand netwerk. Vervolgens kan ik dan via configureren een nieuw netwerk kiezen en zie daar als optie ook de naam van ons nieuwe netwerk in huis. Echter lukt het om de een of andere reden niet om verbinding te maken met dit nieuwe netwerk.
Om uit te proberen of er niet iets met de communicatiemodule in de omvormer aan de hand is heb ik hem kunnen verbinden met het netwerk van mijn mobiele telefoon. Dit lukte waarna ook de communicatie met de gebruikersapp tot stand kwam en de info van de opgewekte stroom van de afgelopen dagen werd bijgewerkt. Aan de omvormer lijkt het dus niet te liggen.
Vervolgens het internet wederom opnieuw afgestruind op zoek naar oplossingen. Ik heb dan ook al geprobeerd om in het menu van de omvormer opnieuw te koppelen. Ik heb slechts 1x gezien dat er toen een balkje begon te lopen, maar nadien lijkt het niet meer mogelijk om opnieuw te koppelen (de mogelijkheid is er wel, maar er lijkt niets te gebeuren).
Ook heb ik al een nieuw gastnetwerk aangemaakt, waarbij ik uitsluitend het 2,4 GHZ frequentie heb aangezet (bij 5GHZ kon ik in de beschikbare netwerken het nieuwe gastnetwerk niet eens zien). Maar ook het proberen verbinding te maken met het nieuwe netwerk o.b.v. uitsluitend 2,4 GHZ lijkt geen oplossing te bieden.
Wie weet wat ik nog meer kan proberen te doen om weer verbinding tot stand te brengen?
De leverancier/fabrikant verwijst mij terug naar de installateur omdat er geen technisch mankement aan de hand lijkt te zijn. Ziggo zegt dat het netwerk correct tot stand is gekomen, immers lukt het andere apparaten in huis ook om verbinding te maken met het nieuwe netwerk, en de installateur geeft aan dat zij het werkend hebben achtergelaten er geen technische mankementen zijn dus sprake van garantie is.
Hellup!!! Wie kan mij helpen? Ik heb ook al geprobeerd om de wifi van de Connectbox terug aan te zetten in de hoop dat de omvormer alsnog contact kon maken met het oude bestaande netwerk, maar ook dat lijkt niet te lukken. Wanneer ik inlog op de Connectbox en de bolletjes aanklik om 2,4GHZ weer aan te zetten dan slaat hij dat niet op en zet de bolletjes automatisch terug bij Wifi uitgeschakeld.
Met vriendelijke groet,
Dionne