Hallo allemaal,
Graag zou ik mijn huidige modem, de Connect Box, om willen ruilen voor een Ubee modem.
Ik ervaar problemen met (video)bellen, gamen & downloaden. Via de vaste lijn bellen en TV kijken gaat prima, hier ervaar ik geen problemen mee (alleen on demand & opgenomen programma's hebben problemen op de momenten dat ook het internet hapert).
Het komt regelmatig voor dat de internetconnectie enorm hapert, in games komt het er op neer dat ik eerst enorm begin te laggen en daarna valt verbinding weg. Zet ik een download aan dan merkt het hele gezin het in de vorm van een verbinding die niet werkt (dit terwijl de download dan maar met +-1MB gaat en wij een verbinding hebben van 300Mbit).
Ik heb al samen met de support via Twitter het e.e.a. lopen troubleshooten (modem direct aansluiten op AOP, eigen apparatuur ontkoppelen en alleen PC aansluiten op modem om te kijken hoe de verbinding dan is etc. etc.). Het lijkt er heel erg op dat ik tegen de bug van de Puma 6 chip aan loop.
Bijgevoegd een screenshot waar ik 3 verschillende pings heb lopen richting de Google dns, de connectbox en mijn Ubiquiti firewall (het modem staat in bridge mode).
In de screenshot kan je precies zien wanneer ik een download start. De latency wordt hoger en er beginnen timeouts te ontstaan. De connectbox is op dat moment totaal niet meer te bereiken via de management pagina en ping.
Verder toegevoegd: een foto van het AOP en screenshots van de Connect Box netwerk status.
Hierbij dus het vriendelijke verzoek om de Connect Box om te ruilen voor een Ubee modem.
Alvast bedankt!