1
Vraag
2
Reacties
Astra_R

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Omruil connectbox voor Ubee UBC1318ZG

Na veler verzoek van de klantenservicemedewerkers heb ik recent, bij een storing, mijn vertrouwde Ubee evm320B vervangen voor de reeds eerder ontvangen connectbox.

Ik twijfel er aan of de evm320B daadwerkelijk defect is, want de connectbox had er een uur en 3 kwartier voor nodig om geactiveerd te raken, maar hij staat..

 

En waar ik al bang voor was wordt bevestigd.. Ook ik heb last van instabiliteit m.b.t. latency bij gaming en video conferencing(uiteraard bedraad en in bridge modus.).

Is merk dat de latency bij gaming gemiddeld genomen enkele ms hoger is ten opzichte van de evm maar zich ook kenmerkt door dipjes en pieken. In de oude situatie was dit nagenoeg stabiel.

Graag zou ik de Connectbox laten omwisselen voor de stabielere UBC1318ZG.
Ik maak gebruik een eigen router en accespoints en de meeste devices zijn bedraad aangesloten.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Astra_R

Mijn collega @Sander had gevraagd of ik even een blik op jouw topic wilde werpen en dat doe ik met alle liefde! Ik kan mij goed voorstellen dat je flink baalt dat je nu met de Connectbox tegen deze problemen aanloopt. Met een nieuw modem verwacht je tenslotte verbetering. 

Zoals hier eerder al is aangegeven zie ik op basis van jouw modemlog geen bijzonderheden. Vanuit ervaringen weet ik dat de Ubee UBC1318ZG uitkomst kan bieden bij gamen en het gebruik van VPN (snelheid). Verder lees ik dat je ook een mooi thuisnetwerk hebt wat ideaal is bij dit non-wifi modem. Jouw gebeden zijn dan bij deze ook verhoord en het Ubee modem komt jouw kant op. Schrik niet als je in de bevestiging leest dat het een Connectbox is. Dit is nog niet aangepast, maar je krijgt gewoon een Ubee UBC1318ZG. Wil je ons wel jouw ervaringen delen met het nieuwe modem? 🙂

Bekijk in context

Astra_R
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

OK. Het draait hier nu al een tijdje en ik ben erg blij met de oplossing die Ziggo heeft geboden.
Ik haal de beloofde snelheid, telefonie werkt, de pingtest zijn zoals ik op de kabel gewend ben en tijdens het gamen was de latency/ ping weer stabiel.
Video conferencing ben ik helaas nog niet aan toe gekomen.

Allen bedankt voor het meekijken en oplossen!

Bekijk in context

19 Reacties 19
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik heb de afgelopen dagen twee andere topics gezien van EVM3200's die spontaan niet meer online kwamen. Geen idee of dit toeval is.

 

De installatie (AOP, splitter, kabels) en downstream/upstream-waarden zien er goed uit.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een UBC1318ZG toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

lijkt me geen toeval aangezien ziggo intern het liefst alles naar de eigen modems wilt pushen densoods door het oude mode geforceerd te deactiveren en de klant te dwingen een connectbox te gebruiken waar ze dus mee bezig gaan/zijn

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@MR_CHIP  schreef:

lijkt me geen toeval aangezien ziggo intern het liefst alles naar de eigen modems wilt pushen densoods door het oude mode geforceerd te deactiveren en de klant te dwingen een connectbox te gebruiken waar ze dus mee bezig gaan/zijn


@MR_CHIP 3 redenen om de oude modems te vervangen.

Er gaan er steeds meer spontaan kapot en als je dat voor bent, dan zit de klant niet zonder internet als het modem er uitklapt en/of er komt geen nieuwe firmware meer voor en dat zal op den duur veiligheidsproblemen gaan geven en ze gebruiken maar weinig kanalen en dat maakt ze niet stabieler als er storingen zijn op bepaalde kanalen, met meer kanalen kunnen andere kanalen de verbinding overnemen.

Astra_R
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vreemde werkwijze, als dat zo zou zijn. Als dat ook zo zou zijn, dan zou het ziggo sieren om hier in de communicatie eerlijk over te zijn.

 

De snelheidsupgrade ansich zou ook geen reden moeten zijn, want die is probleemloos binnen gehaald op 1 juli.

 

1 van de redenen dat ik tegenover mijn omgeving altijd vol lof was over Ziggo, was juist de stabiliteit van mijn verbinding met de EVM3200. Geen poespas, het ding werkte altijd stabiel en goed en alles na het modem was mijn probleem en verantwoordelijkheid. 12 jaar (net nagezocht) en 2 woningen geleden gestart met 40 mbit down en ik heb er in ieder geval ook 250mbit mee gehad.


Moet de EVM niet juist minder kwetsbaarheden hebben doordat je er alleen maar fysiek via een coax of ethernet inkomt?

Het enige dat ik me kan voorstellen is, inderdaad het kanaalgebruik, waardoor ze nu de load van de over alle kanalen kunnen spreiden i.p.v. klanten die 8 kanalen in de straat extra belasten.

 

Nouja, hopen dat ik de moderator in mijn verzoek mee wil gaan:)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Het is niet zo dat alle 8×4-modems dezelfde acht kanalen koppelen. Het modem is vrij om zelf kanalen te selecteren uit de 32 beschikbare kanalen om een kanalenset mee op te bouwen. Bij elke reset kan de kanalenset verschillen.

 

Nieuwere modems koppelen 16 (TC7210), 24 (SmartWifi modem) of 32 (SmartWifi modem Giga en UBC1318ZG) SC-QAM-kanalen. Indien DOCSIS 3.1 beschikbaar is, wordt ook een OFDM-kanaal gekoppeld. Dit zorgt niet zozeer voor meer stabiliteit, maar maakt wel downloadsnelheden van 400+ Mbps mogelijk.

Astra_R
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Helaas nog geen reactie van Ziggo gehad. Ook de klantenservicemedewerker die terug zou bellen met de vraag of alles naar wens was(helaas niet), heeft niet terug gebeld..

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

Goedemorgen @Astra_R ,

 

Helaas moet ik je vragen om nog even geduld te hebben. Jouw topic leg ik maandag voor aan mijn collega's om te kijken hoe en wanneer ze het modem voor je  kunnen omruilen, zodat je weer kan genieten van het gamen en online je vergaderingen weer zonder wat te missen kan bijwonen. Voor nu wens ik je een goed weekend. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

-

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Astra_R

Mijn collega @Sander had gevraagd of ik even een blik op jouw topic wilde werpen en dat doe ik met alle liefde! Ik kan mij goed voorstellen dat je flink baalt dat je nu met de Connectbox tegen deze problemen aanloopt. Met een nieuw modem verwacht je tenslotte verbetering. 

Zoals hier eerder al is aangegeven zie ik op basis van jouw modemlog geen bijzonderheden. Vanuit ervaringen weet ik dat de Ubee UBC1318ZG uitkomst kan bieden bij gamen en het gebruik van VPN (snelheid). Verder lees ik dat je ook een mooi thuisnetwerk hebt wat ideaal is bij dit non-wifi modem. Jouw gebeden zijn dan bij deze ook verhoord en het Ubee modem komt jouw kant op. Schrik niet als je in de bevestiging leest dat het een Connectbox is. Dit is nog niet aangepast, maar je krijgt gewoon een Ubee UBC1318ZG. Wil je ons wel jouw ervaringen delen met het nieuwe modem? 🙂

Astra_R
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste @Cecilia ,

 

Ontzettend bedankt. Zo ook @Sander en de overige deelnemers in dit topic die mij wat kennis over signalen hebben bijgebracht. Ik zal hier t.z.t. wel een bericht plaatsen. Wil je dat ik nog wat synthetische tests doe of ben je vooral benieuwd naar mijn persoonlijke ervaring?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Graag gedaan @Astra_R! Ik ben reuze benieuwd naar jouw algehele ervaring met dit nieuwe modem en dan met name jouw persoonlijke ervaring en/of de huidige problemen zijn verholpen. 

David engel

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

hallo @Cecilia, mijn Ubee EVM320B is vorige week maandag ook ineens gestopt met werken en ik kan mij erg vinden in de situatie waarin @Astra_R zich bevond. ik heb ook zo'n witte Puma 6 smartwifi modem ontvangen, maar mijn problemen zijn daarmee niet opgelost. ook ik gebruik het modem in bridge modus aangezien ik een thuisnetwerk met eigen router en accesspoints etc etc heb. ik zou dus ook graag een Ubee UBC1318ZG ontvangen. ik neem aan dat jullie nu niet meteen kunnen zeggen van, "hier heb je er 1". wat zou ik in dat geval moeten laten zien om er eentje te kunnen bemachtigen?

mvg,

david

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

@David engel Je hebt al een topic lopen over dit onderwerp en een ander topic hieraan gerelateerd. Ook hier nog een reactie plaatsen is niet zo zinvol, een moderator komt vanzelf langs in (een van) jouw eigen topics.

Astra_R
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Even een korte update.
Gisteren het nieuwe modem ontvangen en, met de verwachting dat we minstens een uur zonder internet zouden zitten, neergezet. Niets bleek minder waar! Volgens mij waren we met 10 minuten alweer online! Gelijk in bridge modus:)
Tijdens het gamen lijkt de latency nu een stuk stabieler, maar gemiddeld wel enkele ms hoger dan met de EVM3200.
Wat mij ook op is gevallen is dat er, met de zelfde coax kabel, veel minder fouten op de downstream kanalen zitten. Alleen het OFDM kanaal loopt wat uit de pas. Is dat een probleem? Aangezien mijn oude modem dit kanaal ook niet had..

 

Vooralsnog wel erg blij met de omruil van connectbox naar de nieuwe Ubee.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Gezien de UBC1318ZG een DOCSIS 3.1-modem is (dus ook geschikt voor Internet Giga) wordt inderdaad een OFDM-kanaal gekoppeld.

 

Op het OFDM-kanaal is het aantal getoonde correctable errors vrijwel altijd significant hoger dan op de SC-QAM-kanalen, dit duidt niet op een probleem. Belangrijkste is dat de uncorrectable errors 0 blijven. Vermogen en MER zijn nagenoeg perfect.

Astra_R
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

OK. Het draait hier nu al een tijdje en ik ben erg blij met de oplossing die Ziggo heeft geboden.
Ik haal de beloofde snelheid, telefonie werkt, de pingtest zijn zoals ik op de kabel gewend ben en tijdens het gamen was de latency/ ping weer stabiel.
Video conferencing ben ik helaas nog niet aan toe gekomen.

Allen bedankt voor het meekijken en oplossen!

Emielvs

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia ik ervaar dezelfde problemen als benoemd door Astra_R met name mijn VPN is niet vooruit te branden. Is het mogelijk om een UBC1318ZG te ontvangen zodat mijn ASUS AiMesh AX6100 erachter kan?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @Emielvs welkom op de Ziggo Community!

Een VPN die niet vooruit te branden is, kan meerdere oorzaken hebben. @tobiastheebe wil jij eens met @Emielvs meekijken?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

@Emielvs Is het modem geconfigureerd in bridge mode of is de Asus-router geconfigureerd in AP mode? Als beide in router mode zijn geconfigureerd, dan kan dubbele NAT problemen opleveren.

 

Voor een UBC1318ZG moet het signaal in orde en de coaxinstallatie up-to-date zijn:

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic