Hallo Ziggo community!
Ik heb een vraag over mijn zonnepanelen omvormer van het merk Omnik die geen wifi verbinding meer maakt sinds ik de Ziggo wifi boosters heb.
Via 10.10.100.54 en de wifi van de omvormer kan ik als admin wat configuraties aanpassen.
De wifi waar ik alle andere apparatuur wél op kan aansluiten herkent de omvormer wel maar krijg elke keer de melding; 'Connection to wifi network failed, invalid encryption method or wrong passwords'.
Bij encryption method kan ik kiezen uit 4 opties en heb allemaal geprobeerd; Disable, WEP, WPAPSK of WPA2PSK.
Bij encryption algorithm kan ik kiezen uit AES of TKIP.
Van alles geprobeerd maar krijg elke keer dezelfde melding te zien.
Heeft iemand aub enig idee wat er loos is?
Ontzettend dank voor de hulp alvast!
Ik heb overigens vergelijkbare onderwerpen gezien over de omnik en ziggo maar niet specifiek deze...
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor de juiste wifi instellingen moet je in het modem kijken.
Normaals gesproken is WPA2PSK met AES de instelling.
Daarnaast kan het zo zijn dat er problemen zijn met de tekens in het wachtwoord.
Dan moet je eens het wifi wachtwoord aanpassen 10 karakters, een paar cijfer en hoofdletters bijvoorbeeld.
Sommige apparaten kunnen niet goed overweg met bepaalde karakters alleen zeggen ze dat niet.
Het lijkt er op dat je TP-Link Deco hebt staan.
Daar kan het een probleem zijn dat je 1 SSID hebt voor 2.4GHz en 5GHz (los van het wachtwoord)
Probeer eens 5GHz uit te zetten en aan te loggen op 2.4GHz.
Heb je de wifikaart in de omvormer gereset (4 schroefjes bij de antenne losmaken en dan zie je een zwart knopje die je een paar seconden moet indrukken)?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Voor de juiste wifi instellingen moet je in het modem kijken.
Normaals gesproken is WPA2PSK met AES de instelling.
Daarnaast kan het zo zijn dat er problemen zijn met de tekens in het wachtwoord.
Dan moet je eens het wifi wachtwoord aanpassen 10 karakters, een paar cijfer en hoofdletters bijvoorbeeld.
Sommige apparaten kunnen niet goed overweg met bepaalde karakters alleen zeggen ze dat niet.
Het lijkt er op dat je TP-Link Deco hebt staan.
Daar kan het een probleem zijn dat je 1 SSID hebt voor 2.4GHz en 5GHz (los van het wachtwoord)
Probeer eens 5GHz uit te zetten en aan te loggen op 2.4GHz.
Heb je de wifikaart in de omvormer gereset (4 schroefjes bij de antenne losmaken en dan zie je een zwart knopje die je een paar seconden moet indrukken)?
De combi zwarte knop resetten en pw aanpassen zonder tekens is de truc geweest, dank voor de hulp!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.