Vraag
Reacties
Oplossing
Ojs24
Level 1

Omnik omvormer zonnepanelen herkent pw wifi niet

Hallo Ziggo community! 

Ik heb een vraag over mijn zonnepanelen omvormer van het merk Omnik die geen wifi verbinding meer maakt sinds ik de Ziggo wifi boosters heb.

Via 10.10.100.54 en de wifi van de omvormer kan ik als admin wat configuraties aanpassen. 

De wifi waar ik alle andere apparatuur wél op kan aansluiten herkent de omvormer wel maar krijg elke keer de melding; 'Connection to wifi network failed, invalid encryption method or wrong passwords'. 

Bij encryption method kan ik kiezen uit 4 opties en heb allemaal geprobeerd; Disable, WEP, WPAPSK of WPA2PSK. 
Bij encryption algorithm kan ik kiezen uit AES of TKIP.

Van alles geprobeerd maar krijg elke keer dezelfde melding te zien.

Heeft iemand aub enig idee wat er loos is? 

Ontzettend dank voor de hulp alvast!

Ik heb overigens vergelijkbare onderwerpen gezien over de omnik en ziggo maar niet specifiek deze...

IMG_4529.jpgIMG_4530.jpgIMG_4531.jpgIMG_4532.jpg

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
privateer
Level 9

Voor de juiste wifi instellingen moet je in het modem kijken.

Normaals gesproken is WPA2PSK met AES de instelling.

Daarnaast kan het zo zijn dat er problemen zijn met de tekens in het wachtwoord.

Dan moet je eens het wifi wachtwoord aanpassen 10 karakters,  een paar cijfer en hoofdletters bijvoorbeeld.

Sommige apparaten kunnen niet goed overweg met bepaalde karakters alleen zeggen ze dat niet.

Het lijkt er op dat je TP-Link Deco hebt staan.

Daar kan het een probleem zijn dat je 1 SSID hebt voor 2.4GHz en 5GHz (los van het wachtwoord)

Probeer eens 5GHz uit te zetten en aan te loggen op 2.4GHz.

Bekijk in context

Humietrading
Level 2

Heb je de wifikaart in de omvormer gereset (4 schroefjes bij de antenne losmaken en dan zie je een zwart knopje die je een paar seconden moet indrukken)? 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
privateer
Level 9

Voor de juiste wifi instellingen moet je in het modem kijken.

Normaals gesproken is WPA2PSK met AES de instelling.

Daarnaast kan het zo zijn dat er problemen zijn met de tekens in het wachtwoord.

Dan moet je eens het wifi wachtwoord aanpassen 10 karakters,  een paar cijfer en hoofdletters bijvoorbeeld.

Sommige apparaten kunnen niet goed overweg met bepaalde karakters alleen zeggen ze dat niet.

Het lijkt er op dat je TP-Link Deco hebt staan.

Daar kan het een probleem zijn dat je 1 SSID hebt voor 2.4GHz en 5GHz (los van het wachtwoord)

Probeer eens 5GHz uit te zetten en aan te loggen op 2.4GHz.

Humietrading
Level 2

Heb je de wifikaart in de omvormer gereset (4 schroefjes bij de antenne losmaken en dan zie je een zwart knopje die je een paar seconden moet indrukken)? 

Ojs24
Level 1
Topicstarter

De combi zwarte knop resetten en pw aanpassen zonder tekens is de truc geweest, dank voor de hulp!