1
Vraag
2
Reageer en help mee
Madeleine2

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Omnik omvormer zonnepaneel en ziggo mediabox werkt niet samen

Onlangs een mediabox gekregen van ziggo en alles geprobeerd..

 

2.4 g en 5g gesplitst, naam versimpeld, pwd versimpeld, omvormer reset, wifikaart reset, niks werkt,...

 

oude topic van iemand met zelfde probleem was ook niet opgelost..

 

is er echt geen manier om dit werkend te krijgen......?

5 Reacties 5
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Madeleine2  welkom op de Ziggo Community een klant helpt klant Community.

 

De Omvormer voor wifi zal je via een aparte manier moeten doen. Ik kan proberen te omschrijven hoe je dit het beste kan doen, maar eerst even weten hangt je modem in de buurt van de omvormer of niet. Als ie geen signaal krijgt kan je hem niet toevoegen.

 

Mijn Sems Portal werkt wel naar behoren via me modem. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Als je beschikt over een tablet, dan kan je volgende doen;

Als de wifi is gereset van de omvormer heeft hij een wifi kanaal (hier heet het Solar-Wifi) maar kan ook een (AP-cijfers) naam hebben, hij zend dus een wifi SSID uit.

Om daar mee te verbinden heb je dus de tablet, laptop of telefoon, verbind met de wifi van je omvormer en log in op http://10.10.100.253 of 254

meestal is wachtwoord admin en password ook admin of 12345678 

 

Dan kom je dus in je omvormer terecht en dan moet je hem dus via een Wizard menu gaan koppelen aan je modem, als je jou modem wifi naam ziet staan met goed signaal klik je op het rondje/vierkantje en je slaat dit op, nu gaat de omvormer deze naar je modem zetten, wacht even een paar minuten. 

 

Dan ga je weer naar zelfde log in op de omvormer wifi http://10.10.100.253 of 254 en krijg je zelfde menu maar nu ga je 2e optie de de naam van je wifi en wachtwoord van je wifi invullen het is een WPA2-PSK wachtwoord en AES verbinding, druk dan op opslaan, of setup en je omvormer gaat nu je wifi omzetten naar je modem. Alles alles goed gaat hoef je niks meer te doen en is je Wifi ssid van je omvormer verdwenen en heeft je modem hem overgenomen.

 

Is het niet gelukt, geen me maar een tag met @ en mijn naam Dave!

Madeleine2
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor het reageren, ik heb dus al die stappen al gedaan. Ik krijg in de ap de melding dat het password niet klopt of de aes niet goed is bij de modem maar alles staat gewoon goed en signaal is sterk en zonder gekke tekens. Modem gesplits en probeer op 2.4 g in te loggen. Werkt niet.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Omvormer kan alleen op de 2,4 GHz ingesteld worden, en Ziggo heeft AES verbinding kan met WPA2 of WPA2-PSK maar je moet het wachtwoord van de wifi niet van je modem inlog nemen.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Madeleine2, welkom nog hier op de Ziggo Community! Bijzonder dat het maar niet lukt om je omvormer te verbinden ondanks al je verwoede pogingen. Ik zie dat @Dave! al flink met je heeft meegedacht (waarvoor dank) maar dat dit topic helaas nog zonder oplossing is 😞

 

Begrijp ik het goed dat je onlangs een nieuw modem (i.p.v. mediabox?) hebt ontvangen van ons en dat het sindsdien niet mogelijk is om de omvormer van je zonnepanelen daarmee te verbinden? Kun je aangeven waar je precies blijft steken en tegen welke fout(melding) je aanloopt? Maak eventueel een foto of screenshot van wat je ziet, dat maakt het voor ons een stuk duidelijker. Hoe meer informatie, hoe beter. Update ook even je profiel met zowel je postcode als huisnummer zodat we hier je gegevens erbij kunnen pakken in ons systeem.

 

Mocht je echt alles gecheckt hebben en nog steeds zonder oplossing zitten, dan kun je uiteraard ook nog eens schakelen met de leverancier van je zonnepanelen. Zij kunnen vaak een instructie doorsturen welke specifiek gericht is op jouw type omvormer. Mogelijk hebben zij de gouden tip voor je. Mocht dat zo zijn, dan horen we dat uiteraard graag van je!

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic