1
Vraag
2
Reacties
Toon

Level 7
  • 153Posts
  • 16Oplossingen
  • 32Likes

Om ongeveer 14 dagen spontane reboot SmartWifi (Connectbox) modem

Tussen de 10 en 20 dagen krijg ik een spontane reboot van mijn Connectbox.

Dit probleem speelde ook vorig jaar, een monteur heeft tweemaal het AOP vervangen en heb ik een nieuwe Connectbox ontvangen. Ook had ik toen uitval van het wifi signaal.

Momenteel heb ik de TP-link M4 welke tot tevredenheid werkt. De TP-link staat als AP geinstalleerd.

Mijn vraag zou het modem door een zakelijk modem vervangen kunnen worden. Hier heb ik in de community al meerdere reactie over gelezen.

Bijgesloten een uitdraai van de Connectbox.

 

Wie weet raad ?

29 Reacties 29
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Toon We houden even de vinger aan de pols voor wat  betreft de verbinding. De connectie tussen het modem en ons netwerk ziet er, zoals @Mark ook aangeeft, goed uit. Wat betreft de melding die je te zien krijgt bij de speedtest, kun je nagaan of er software op de achtergrond actief is die van invloed is op de speedtest. Denk bijvoorbeeld aan down- of upload software, Torrentclient of een antivirusscanner. Controleer daarnaast hoe de TP Link Deco's geconfigureerd staan i.c.m. het Ubee modem. Je kan de TP Link Deco's namelijk in Accespoint modus of Router modus gebruiken. Kijk daarna ook naar de instellingen van je Fritz repeater om na te gaan of daar mogelijk beperkende factoren zijn. Kijk bijvoorbeeld naar de QoS (Quality of Service) instellingen van zowel de TP Link (router modus) als je Fritz repeater. 

Toon
Topicstarter
Level 7
  • 153Posts
  • 16Oplossingen
  • 32Likes

@Paul Bedankt voor je bericht. De TP Link Deco's staan ingesteld als AP.

Je andere opmerkingen m.b.t de snelheids test zal ik gaan controleren.

Tot nu toe dik tevreden over de verbinding maar zoals je zegt nog even de vinger aan de pols houden.

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Toon Graag gedaan. Goed dat je de instellingen nog even na gaat lopen en dat je verder tevreden bent over de verbinding. We wachten jouw bevindingen dan even af en houden de vinger aan de pols. 
Alvast een prettig weekend!

Toon
Topicstarter
Level 7
  • 153Posts
  • 16Oplossingen
  • 32Likes

@Paul Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik het probleem met de snelheidstest via wifi heb opgelost.

In het modem heb ik de firewall instelling van low naar medium verhoogd en krijg geen melding meer controleer uw internet verbinding.

Verder tot nu toe geen problemen meer maar ik zal de vinger aan de pols houden.

Prettig weekend.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Toon Super dat de verbinding nu weer goed werkt! Houd maar even in de gaten hoe het de komende dagen blijft gaan. Mochten je bevindingen ineens anders zijn, laat het dan weten. 

Toon
Topicstarter
Level 7
  • 153Posts
  • 16Oplossingen
  • 32Likes

@Paul alles werkt probleemloos. Allen bedankt voor hun advies.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Toon Fijn dat alles probleemloos werkt! Als wij je verder ergens mee kunnen helpen weet je ons hier te vinden. 😉

Toon
Topicstarter
Level 7
  • 153Posts
  • 16Oplossingen
  • 32Likes

Alles werkt na behoren. Geen spontane uitval meer om 15 20 dagen. Kortom dik tevreden.

Bedankt voor de hulp.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Toon Super! Ontzettend fijn dat de verbindng weer naar volle tevredenheid werkt. Als we verder nog iets voor je kunnen betekenen dan horen wij het natuurlijk graag. 

Toon
Topicstarter
Level 7
  • 153Posts
  • 16Oplossingen
  • 32Likes

@Paul Bedankt voor je hulp.

Met vriendelijke groet,

Toon.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic