fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Olympische spelen kijken via internet

Wie kent er een internet adres met LIVE olympia beelden? 

Nl loopt erg achter cq  japan loopt 7 uur voor dus uitslagen zijn bekend nu bv wielrennen?

20 Reacties 20
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
fred6
Topicstarter
Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Internet als een gratis medium 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

er zullen vast en zeker wel 'live streams' te vinden zijn via Google. Maar de vraag is dan nog, is het wel de juiste sport die u wilt zien. Er zijn straks vele sporten/sporters tegelijkertijd bezig en waarvan de landen die goed zijn in een bepaalde tak van sport, dat gedeelte misschien wel live streamen. Maar is het de sport/sporters die u wilt zien?

Tevens is het natuurlijk altijd de vraag : in welke beeld kwaliteit.

fred6
Topicstarter
Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Ik vraag juist naar die ook buitenlandse zenders waaruit ik dan kan kiezen, dit was geen antwoord maar de vraag herhalen in andere woorden!

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@fred6  schreef:

Ik vraag juist naar die ook buitenlandse zenders waaruit ik dan kan kiezen, dit was geen antwoord maar de vraag herhalen in andere woorden!


Dan kom je uit op illegale streams en die mogen hier niet gedeeld worden.

De pagina van totaaltv geeft aardig aan wat er in Nederland legaal mogelijk is.

 

 

Vanaf vannacht kun je de hele nacht op NPO1, Eurosport 1&2, BRT 1, ZDF of ARD of BBC 1 terecht.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Steefb  schreef:


...Vanaf vannacht kun je de hele nacht op NPO1, Eurosport 1&2, BRT 1, ZDF of ARD of BBC 1 terecht.


En hebt u nog meer buitenlandse zenders, dan kunnen die natuurlijk ook bij het bovenstaande lijstje. Maar grote kans dat alleen NPO ( en misschien de BRT ) aandacht besteed aan Nederlandse sporters/prestaties.

Misschien is Google dit keer wel uw goede vriend ?

fred6
Topicstarter
Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Was het maar zo . 

De wedstrijden zijn NU tussen ca 03 en 12 uur onze tijd;; is middag en avond in Japan !!!

Wij mogen dus kijken van ca 17 tot 24 uur als de uitslagen al bekend zijn.

Lijkt dat die Olympische afspraak hautain voor heel europa is.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@fred6  schreef:

...De wedstrijden zijn NU tussen ca 03 en 12 uur onze tijd;; is middag en avond in Japan !!! ...


Er is 7 uur tijds verschil, in Japan is het 7 uur later : Tokio

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Nederland 1 zendt de spelen uit vanaf 0200 tot 1600 uur, Dat is 0900 tot 2300 Japanse tijd, mag aannemen dat vrijwel alles live gecoverd kan worden.

 

Dat er nu vannacht per ongeluk al een handboogschutter aan de gang was voor de opening, is even jammer dat je die niet live kon zien.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Inderdaad.

Ik had het screenshot voor u al gemaakt ( voordat ik zag dat @Steefb al had gereageerd ).

Screenshoty.png

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@fred6 En vanochtend om 0300 opgestaan om LIVE wielrennen te kijken?

fred6
Topicstarter
Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Nee. De reden van mijn vraag is juist dat ik wil kiezen wat ik hoelang kijk.

Nu ben ik overgeleverd aan de willekeur en wissels van de TV zenders.

Er zijn er ca 6 op de verschillende landen die Oplympia uitzenden allemaal soms hetzelfde soms allemaal verschillende sporten maar ook vaak korte flitsen, terwijl ik graag de hele wedstrijden wil zien.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zoals in de eerste link staat.

 

discovery+

 

De meest uitgebreide manier om de Olympische Spelen te volgen, is via streamingdienst discovery+. Hiervoor dient wel het onlangs geïntroduceerde abonnement discovery+ Entertainment & Sport gekocht te worden. Tijdens de Olympische Spelen kan een jaarabonnement voor €29,99 gekocht worden. Dit is de helft van de prijs dat een jaarabonnement normaal kost. Met Nederlands commentaar kunnen vrijwel alle Olympische onderdelen van begin tot het einde via meerdere kanalen gevolgd worden. De Olympische Spelen is op deze manier nog nooit eerder in Nederland zo uitgebreid te volgen geweest.

Mezz2408

Level 5
  • 54Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

De enige manier om fatsoenlijk on demand naar de OS te kijken is via Discoveryplus. Dat kost 5,99 voor een maand, kun je ook weer opzeggen als de Spelen afgelopen zijn. Dan kun je elke sport kijken die je wil, ook in de herhaling. Met Engels commentaar.

 

Na registratie en betaling op https://www.discoveryplus.nl/

 

via het hoofdmenu Olympische spelen en dan in dat menu te kiezen voor Alle sporten en dan te scrollen naar de sport die je wilt zien en van daar de wedstrijd te kiezen. Je kunt ook versneld in de tijd door de wedstrijden heen.

 

Ook zijn er volledige live uitzendingen van alle sporten die op dat moment bezig zijn te zien, dus naast het schakelprogramma dat je op de verschillende tv zenders ziet. Ze zenden bijvoorbeeld ook simultaan diverse wedstrijden van dezelfde sport uit, zoals tennis op verschillende banen, zodat je zelf je favoriete speler of team kunt volgen. Daarnaast heeft Discoveryplus 9 Eurosport thema zenders voor diverse sporten, maar dat is niet on demand, maar of live of herhaling.

 

Ik heb het speciaal voor de atletiek en volleybal afgesloten voor een maand. Voor die €5,99 best de moeite waard. Weinig problemen met de streams, al blijft ie vandaag af en toe wat hangen, maar dat kan ook aan de verbinding liggen. Streamen kan ook via een app op je android smart tv of mobiel. Je mag drie streams tegelijk kijken, dus voldoende keus voor de multi kijker.

 

Een andere manier is er niet, tenzij wazige, illegale streams, die ook vaak blijven hangen of vol zitten met advertenties en pop ups en mogelijke virussen en dus (terecht) hier niet gedeeld mogen worden.

 

fred6
Topicstarter
Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Bedankt goed tip.

Even erbij;;  IK krijg steeds 5 mails hiervan 20.20 20.21 20.22 20.23 en 20.24 uur. Is dat normaalof te verhelpen??

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @fred6 , van wie ontvang je deze mails? Ontvang je deze van Discoveryplus? Mogelijk dat @Mezz2408 het antwoord hierop weet? 

fred6
Topicstarter
Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Nee van ziggo moderatoren 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je bedoelt vermoedelijk meldingen van reacties op dit topic/deze community

fred6
Topicstarter
Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Expert ik krijg gewoon een mail van Rowi en meindert dat ze ook gereageerd of gekeken hebben.

En dan nieuwe vragen stellen, nooit een oplossing.

Uitgelicht topic