Hi,
Sinds gisteren moet ik mijn Office365 producten opnieuw activeren op mijn windows PC . Ik gebruik daarvoor altijd mijn prive @Ziggo.nl account die ook netjes geregistreerd staat bij MS.
Inloggen op de portal account.microsoft.com lukt wel met het ziggo account
Sinds gisteren lukt het niet meer om met het ziggo.nl mail te activeren. Er wordt aangegeven dat het account niet meer bestaat.
Is er een verandering geweest bij Ziggo bedrijfs email icm microsoft dat dit niet meer kan? Want dan heb ik wel een probleem.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Microsoft accepteert geen andere e-mailadressen voor het activeren van Office365 producten meer.
Hier heb ik ook voor een gezinslid een outlook.com of hotmail.com account moeten maken om de laptop de koppelen en activeren met het Office365 account.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Nee, het lijkt mij niet dat daar het probleem ligt.
Kan je eens in je account bij Microsoft inloggen en kijken naar de status van je Office 365 abo?
Microsoft accepteert geen andere e-mailadressen voor het activeren van Office365 producten meer.
Hier heb ik ook voor een gezinslid een outlook.com of hotmail.com account moeten maken om de laptop de koppelen en activeren met het Office365 account.
Bert, heb je daar meer informatie over?
Want volgens mij, en Google, moet het een Microsoft account zijn, wat niet betekent dat het een emailadres van Microsoft moet zijn. Ik ken zat mensen die office 365 gebruiken maar geen microsoft email adres gebruiken voor activatie, waaronder mijzelf.
En als ik nu een Microsoft account ga aanmelden, dan kan ik nog steeds elk emailadres gebruiken dat ik maar wil.
@Enigma147 Ik heb een live.nl account en kon Office365 activeren op allerlei apparaten en verbindingen maken.
Iemand anders in huis had een @ home adres bij Microsoft en via dat adres de Office365 verbindingen zoals Outlook op Android, maar dat werkte op een gegeven moment niet meer en was er een bericht dat er een Microsoft account moest komen en met dat nieuwe outlook.com emailadres, gekoppeld aan hetzelfde @ home account, zijn alle Outlook en dergelijke verbindingen wel te maken.
Het is nu automatisch opgelost. Wat er gebeurd is weet ik niet . Wat ik gedaan had is
- via feedback knop richting MS aangegeven dat dit een probleem is
- in het MS portal een additioneel (niet ziggo) adres toegevoegd.
Ik zie overigens wel dat ik nu bij alle office producten nog steeds aangelogd ben met het ziggo account. Overigens kon ik, toen ik het probleem had, wel normaal in het 365 portal aanloggen. De webversie kon ik zelf nog gebruiken alleen niet de lokale geinstalleerde versie.
En ja ik herken dat je GEEN nieuwe MS office 365 accounts kunt aanmaken met een @Ziggo account. Ik vind het een beetje zwak van Ziggo dat ze niet een andere zakelijk adres bij MS geregistreerd hebben. Is niet echt service gericht voor de klanten van Ziggo. Nu moet je dus eerste ergens een niet Ziggo email adres aanmaken om een 365 account aan te maken.
nee het hoeft geen MS email account te zijn. Het mag alleen geen bij MS bedrijfs geregisteerd domein te zijn. Dus ziggo.nl gaat je niet meer lukken, maar bv gmail, hotmail , yahoo of je persoonlijke domein enz wel .
@Homewat natuurlijk een van de voorgangers van ziggo (of overname) , dus die zal ook wel bij MS als zakelijk domein geregisteerd zijn , dus kun je die als prive persoon niet gebruiken
Ik ben even aan het spelen geweest. Ziggo.nl lukt inderdaad niet, maar een chello.nl adres accepteert Microsoft wel. Verder alle andere domeinen die ik geprobeerd heb ook.
Waar het fout gaat is het volgende. Ziggo had gewoon een ander domein moeten gebruiken voor de mailadressen van hun klanten, bijvoorbeeld ziggomail.nl (dit is al een domein die ziggo bezit) dan was dit niet voorgekomen.
Maar misschien had ziggo ook kunnen nadenken wel domein ze bij MS zakelijk registreren. Tenslotte is dit probleem pas ontstaan nadat office in de cloud is gekomen en het nodig is om office producten (zoals teams) zakelijk aan elkaar te koppelen, waarbij eerste een registratie bij MS van het " domein" nodig is. En niet toe ze alle klanten een ziggo.nl email adres gaven. Want ik denk dat er nu meer mensen (er zijn meer klanten dan eigen medewerkers) er last van hebben dan dat ze dat zakelijk anders hadden gedaan. Hebben ze direct ook een proffessioneel (kijkend naar het email adres )verschil zodat je kunt zien wie een klant is en wie bij ziggo werkt . Lijkt me ook wel zo handig 😉 Dus Ziggo ..... werk aan de winkel
@renevk "Maar misschien had ziggo ook kunnen nadenken wel domein ze bij MS zakelijk registreren."
Dit probleem is er al vanaf de 1e dag dat Ziggo bestaat, het ziggo.nl domein werd al vanaf het begin gebruikt met Azure vanaf 2008.
Ook bij Teams aanmelden met een Ziggo emailadres kan daardoor niet:
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.