1
Vraag
2
Reacties
Martijn_Buur

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oculus Quest 2 Internet Valt Weg

Hallo iedereen,

Ik heb een Oculus Quest 2 die ik al een jaar in gebruik heb. Ik verbind deze aan mijn computer via een 5ghz netwerk wat wordt uitgezonden door een Wifi Booster. De Wifi Booster is de ene die lijkt op de rechthoekige Smart Wifi Modem.

Sinds kort heb ik het probleem dat de verbinding tussen mijn Quest en computer kort word verbroken. Ik heb op internet gelezen dat dit kon liggen aan het wisselen tussen banden. Al vanaf installatie heb ik van de Wifi Booster het 2.4ghz signaal uitgeschakeld, dus dit zou niet het probleem moeten zijn toch?

Sinds kort hebben wij ook een nieuwe hoofd router, ik ben er vrij wel zeker van dat dit dus in verband staat met mijn Quest probleem.

Wat ik al heb geprobeerd

1. De Wifi Booster en headset opnieuw opstarten.

2. De Wifi Booster een factory reset gegeven d.m.v. het kleine knopje aan de zijkant, en opnieuw geïnstalleerd.

3. Ziggo gebeld met de vraag of zij iets wisten. Zij vertelde mij dat de Wifi Booster die ik een jaar geleden heb gekocht oud is, en dat ik beter de TP-Link Deco kon aanschaffen.

Ik weet niet waar het probleem zou kunnen liggen. Hebben jullie misschien een idee?
Als jullie meer informatie nodig hebben, laat mij dit dan alsjeblieft weten.

Met vriendelijke groet,
Martijn

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 218Likes

@Martijn_Buur ,

Nieuwe hoofdrouter? Bedoel je het Ziggo modem of ??

Kun je beetje meer over de opbouw van je netwerk vertellen?

Groet,

Bam

Martijn_Buur
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen BAM,

Klopt, een nieuwe ziggo modem. 

De ziggo modem hangt beneden in de meterkast. Mijn kamer is op de eerste verdieping. Van de meterkast naar mijn kamer loopt een CAT6 internetkabel. Deze kabel gaat naar mijn WiFi Booster (die erg veel lijkt op de modem). Van deze modem gaat er een CAT7 kabel naar mijn computer.

Mijn computer kan ook wifi ontvangen. 

De model zendt een 2,4 en 5 gz signaal uit. Enkel de 2,4ghz is beschikbaar op mijn kamer.

De WiFi Booster zendt enkele een 5gz signaal uit. Het 2,4ghz signaal staat uit. 

Ik heb verder geen andere apparaten op het 5ghz netwerk aangesloten omdat dit problemen kan veroorzaken met de headset. 

Mijn oculus quest 2 kent enkel het 5ghz netwerk van mijn WiFi booster en kan niet met een ander netwerk verbinden zonder dat ik daar een wachtwoord voor in moet vullen.

Ik hoop je bij deze voldoende te hebben geïnformeerd. Zo niet laat mij dit dan weten.

Nog een fantastische dag, 

Martijn

Martijn_Buur
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@BAM,

Goedemorgen,

Ik heb mijn reactie geplaatst, ik ben alleen vergeten jou hier d.m.v. het @ bij de voegen.
Zou je hier naar willen kijken?

Met vriendelijke groet,
Martijn

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6174Posts
  • 730Oplossingen
  • 2637Likes

Goedemorgen @BAM

Ik zie dat @Martijn_Buur om je hulp heeft gevraagd maar nog geen reactie heeft gehad. Misschien ben je er nog niet aan toe gekomen 🙂

Mocht je er geen tijd voor vinden, zou je dan iemand willen taggen waarvan je weet dat diegene dit ook kan oppakken?

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 218Likes

@Martijn_Buur ,

Olaa, lijkt mij dat je dan je dan de oude Wifi naam ( SSID ) en wachtwoord dient in te stellen op het nieuwe modem.

Succes,

Bam