Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
hb1295
Level 9

OUTLOOK met mappen in Engels en Nederlands door elkaar - de oplossing

Dit kan je proberen als oplossing:

Ik krijg het niet gewijzigd met commando : Outlook.exe /resetfoldernames
MAAR als ik naar BESTAND ga en dan ACCOUNTINSTELLINGEN en door naar accountinstellingen , vervolgens dubbel klikken op account dan naar MEER INSTELLINGEN , verder naar GEAVANCEERD door klikken. Daar zet je bij: Pad naar hoofdmap: INBOX
Vervolgens sluit je OUTLOOK af en weer opnieuw opstarten .
Dan loopt alles weer goed en ben je map Sent en Trash kwijt.
Erna even een test doen naar email van jezelf. De volgorde bij je account - mappen kan wat afwijken van je Archiefmappen maar dat is denk ook nog in te stellen.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Uitgelicht
hb1295
Level 9
Topicstarter
Wat volgorde mappen betreft : Dat gaat eenvoudig in Outlook. Je gaat met de cursor op betreffende map staan ( linker muisknop ingedrukt houden ) en versleept de map naar gewenste positie.
0 Kudos
7 Reacties 7
hb1295
Level 9
Topicstarter
Wat volgorde mappen betreft : Dat gaat eenvoudig in Outlook. Je gaat met de cursor op betreffende map staan ( linker muisknop ingedrukt houden ) en versleept de map naar gewenste positie.
0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Leontb
Level 2

Super, bij Microsoft kon ik het antwoord niet vinden en dit is een heel eenvoudige oplossing die het probleem oplost. Bedankt hb1295 !

0 Kudos
Leontb
Level 2

Nog even een aanvulling: als je deze methode gebruikt ben je wel je verzonden berichten kwijt die eerst in 'sent' stonden. Je kunt het wel weer terugzetten.

0 Kudos
Henniej
Level 5

Goede dag,

Werkt deze oplossing ook voor outlook 2021? Ik heb namelijk gekeken maar zie de opties die u voorstelt niet staan. Als ik op het account druk in accounts van outlook ( mijn emailadres) gebeurt er werkelijk helemaal niets.

0 Kudos
fbijltje
Level 4

Voor wie het nog wil weten voor outlook 2019:
Is wat ik zocht.. met outlook2019 werkt het zonder herstarten outlook.
Als je dubbelklikt dan ongeveer haverwege staat Pad van hoofdmap ...daar heb ik INBOX ingevuld en vervolgens "volgende"...en weg waren ze.
p.s. Ik heb wel een kopie gemaakt door een account lokaal op mijn PC aan te maken en daar de emails naar toe te slepen ...werkt perfect.

0 Kudos
Henk1958
Level 4

Het invullen van INBOX als doelmap is niet altijd de oplossing. De mapstructuur in ZIGGO MAIL klopt niet. De mappen Archief, Concepten, Ongewenste e-mail, Verwijderde items en Verzonden items zijn sub mappen in de map Postvak In (zie afbeelding 1) Door INBOX (Postvak in) als doelmap in te vullen gaat OUTLOOK direct naar de INBOX (Postvak in) en sub mappen. In ZIGGO WEBMAIL  en OUTLOOK zijn de Engelstalige mappen nog steeds aanwezig. Als men alleen OUTLOOK gebruikt op een PC of Laptop is dit een prima oplossing. Echter als men ook bijvoorbeeld de mail app van Apple gebruikt op een iPhone of iPad en een mail verstuurd komen deze niet in de map VERZONDEN ITEMS in OUTLOOK maar in de map SENT in ZIGGO Webmail. Omdat ik in outlook op mijn laptop hierdoor verstuurde mails niet kon vinden heb ik ze wederom verstuurd. Als ZIGGO de mappen apart als map instelt en niet als sub map van de INBOX, en overbodige mappen weglaat en alle mappen in de Nederlandse taal (zie afbeelding 2) is denk ik alles opgelost.