Hallo een vraagje is het mogelijk om het Ziggo modem ( smart wifi modem ) aan te sluiten op een noodstroom voorziening, zodat wanneer thuis de stroom uitvalt dan toch het modem kan gebruiken. En dat ik daar dan ook de router ( TP linkDeco M9 plus opaansluit zodat thuis de stroom uitvalt ik dan toch het internet kan gebruiken ( en ook het alarm ).
Opgelost! Ga naar oplossing.
Natuurlijk kan dat, maar bij een stroomstoring in je wijk zal ook ziggo uitvallen, wijk en verdeelkasten hebben ook stroom nodig.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Natuurlijk kan dat, maar bij een stroomstoring in je wijk zal ook ziggo uitvallen, wijk en verdeelkasten hebben ook stroom nodig.
Zo heb ik een APC ups op mijn modem en NAS. Maar houd er wel rekening mee dat een “consumenten” ups een korte dip/piek overbrugt en bij spanningsuitval na korte tijd ook uitschakelt. De ups verzorgt dat de NAS gecontroleerd uitgaat en daarna zichzelf na korte tijd uitzet. Het is meer om plotselinge uitschakeling te voorkomen en geeft je tijd om eventueel handmatig in te grijpen. De ups blijft bij een spanningsonderbreking “irritant” piepen als waarschuwingssignaal.
Het is dus best wel verstandig om er gebruik van te maken. Bij anderen heb ik gezien dat ze ook wel de rolluiken via een ups aangesloten hebben. Zo kan je bij calamiteiten en spanningsuitval de rolluiken omhoog doen en je huis verlaten.
Het is bij Ziggo niet als bij KPN, waar stroom op de 2 koperkabeltjes blijft staan, zodat een vaste telefoon nog blijft werken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.