1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Sly1970

Level 2
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Noodstroom voor Ziggo smart wifi modem en tp link m9 plus router

Hallo een vraagje is het mogelijk om het Ziggo modem ( smart wifi modem ) aan te sluiten op een noodstroom voorziening, zodat wanneer thuis de stroom uitvalt dan toch het modem kan gebruiken. En dat ik daar dan ook de router ( TP linkDeco M9 plus opaansluit zodat thuis de stroom uitvalt ik dan toch het internet kan gebruiken ( en ook het alarm ).

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 16887Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8032Likes

Natuurlijk kan dat, maar bij een stroomstoring in je wijk zal ook ziggo uitvallen, wijk en verdeelkasten hebben ook stroom nodig.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16887Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8032Likes

Natuurlijk kan dat, maar bij een stroomstoring in je wijk zal ook ziggo uitvallen, wijk en verdeelkasten hebben ook stroom nodig.

Karel.

Level 16
  • 2374Posts
  • 291Oplossingen
  • 1634Likes

Zo heb ik een APC ups op mijn modem en NAS. Maar houd er wel rekening mee dat een “consumenten” ups een korte dip/piek overbrugt en bij spanningsuitval na korte tijd ook uitschakelt. De ups verzorgt dat de NAS gecontroleerd uitgaat en daarna zichzelf na korte tijd uitzet. Het is meer om plotselinge uitschakeling te voorkomen en geeft je tijd om eventueel handmatig in te grijpen. De ups blijft bij een spanningsonderbreking “irritant” piepen als waarschuwingssignaal.

Het is dus best wel verstandig om er gebruik van te maken. Bij anderen heb ik gezien dat ze ook wel de rolluiken via een ups aangesloten hebben. Zo kan je bij calamiteiten en spanningsuitval de rolluiken omhoog doen en je huis verlaten. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78766Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23519Likes

Het is bij Ziggo niet als bij KPN, waar stroom op de 2 koperkabeltjes blijft staan, zodat een vaste telefoon nog blijft werken.