1
Vraag
2
Reageer en help mee
BRNO

Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nog steeds niet opgelost, modem werkt nog steeds niet met port forwarden

 

geen port forwarding meer na de software update ,ik denk dat er iets stuk is in het modem , hardware die de routerfunctie regelt.

Soms zijn de poorten open ,en dan een uur of korter later zin ze allemaal weer dicht.

 

Is het mogelijk om en ander modem te krijgen ??

 

GR Jan

9 Reacties 9
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

waarschijnlijk staat je modem op dual stack lite dan heb je een gedeeld ipv4 adres met andere ziggo klanten en kun je geen port forwarding doen

https://ipv6-test.com

een moderator kan je modem op ipv4 only zetten 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

BRNO
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
anoniemforum wrote:

waarschijnlijk staat je modem op dual stack lite dan heb je een gedeeld ipv4 adres met andere ziggo klanten en kun je geen port forwarding doen

https://ipv6-test.com

een moderator kan je modem op ipv4 only zetten 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

 

 

Dat staat hij al op IPv only 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
BRNO wrote:
anoniemforum wrote:

waarschijnlijk staat je modem op dual stack lite dan heb je een gedeeld ipv4 adres met andere ziggo klanten en kun je geen port forwarding doen

https://ipv6-test.com

een moderator kan je modem op ipv4 only zetten 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

 

 

Dat staat hij al op IPv only 

 

je hebt dus alleen ipv4

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/port-forwarding-op-de-connectbox-16114

kun je deze pagina vinden daar eens een printscreen van maken

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @BRNO, zonde dat je zoveel problemen ervaart met portforwarding en dat dit nog niet van een leien dakje gaat.. Je modem staat ingesteld op IPv4 en in theorie zou het portforwarden nu ook zonder problemen moeten lukken.

Ik zie dat @anoniemforum je al te hulp geschoten is en ik ben erg benieuwd hoe het er momenteel voor staat. Heb je de instructies voor portforwarding opgevolgd zoals hier te lezen valt? En kun je in het geval van aanhoudende problemen een screenshot maken van de gevraagde informatie in je modem?

BRNO
Topicstarter
Level 4
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Erik S Ziggo wrote:

Hi @BRNO, zonde dat je zoveel problemen ervaart met portforwarding en dat dit nog niet van een leien dakje gaat.. Je modem staat ingesteld op IPv4 en in theorie zou het portforwarden nu ook zonder problemen moeten lukken.

Ik zie dat @anoniemforum je al te hulp geschoten is en ik ben erg benieuwd hoe het er momenteel voor staat. Heb je de instructies voor portforwarding opgevolgd zoals hier te lezen valt? En kun je in het geval van aanhoudende problemen een screenshot maken van de gevraagde informatie in je modem?

Ik heb alles uitgevoerd wat men adviseerde , maar het heeft vooralsnog niet het gewenste resultaat ,allemaal heel vaag omdat het gewoon gewerkt heeft een 2 weken geleden er is hier niets veranderd , er is alleen een storing geweest en internet was de hele nacht eraf ,mijn modem is spontaan opgestart nadat er weer internet was en heeft een update opgehaald , ik snap er nog steeds niets van ,normaal is het a piece of cake ...om de poorten in te stellen maar er werkt iets goed tegen ..

Modem staat nu in Bridge , met een goede router erachter maar het probleem  blijft

 

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
BRNO wrote:
Erik S Ziggo wrote:

Hi @BRNO, zonde dat je zoveel problemen ervaart met portforwarding en dat dit nog niet van een leien dakje gaat.. Je modem staat ingesteld op IPv4 en in theorie zou het portforwarden nu ook zonder problemen moeten lukken.

Ik zie dat @anoniemforum je al te hulp geschoten is en ik ben erg benieuwd hoe het er momenteel voor staat. Heb je de instructies voor portforwarding opgevolgd zoals hier te lezen valt? En kun je in het geval van aanhoudende problemen een screenshot maken van de gevraagde informatie in je modem?

Ik heb alles uitgevoerd wat men adviseerde , maar het heeft vooralsnog niet het gewenste resultaat ,allemaal heel vaag omdat het gewoon gewerkt heeft een 2 weken geleden er is hier niets veranderd , er is alleen een storing geweest en internet was de hele nacht eraf ,mijn modem is spontaan opgestart nadat er weer internet was en heeft een update opgehaald , ik snap er nog steeds niets van ,normaal is het a piece of cake ...om de poorten in te stellen maar er werkt iets goed tegen ..

Modem staat nu in Bridge , met een goede router erachter maar het probleem  blijft

 

 

 

brand het grote led lampje op de connectbox groen?

en kun je eens een printscreen maken van hoe je de porten hebt open gezet in je router

emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

@anoniemforum,

 

BRNO heeft al heel veel uitgeprobeerd. Alleen zijn er meerdere topics van hem..

Zie dit topic en wat ik al gevraagd heb.. beetje scrollen naar beneden en verder..

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ipv4-port-forwarding-70344?postid=738777#post73877...

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
emiliovisser wrote:

@anoniemforum,

 

BRNO heeft al heel veel uitgeprobeerd. Alleen zijn er meerdere topics van hem..

Zie dit topic en wat ik al gevraagd heb.. beetje scrollen naar beneden en verder..

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ipv4-port-forwarding-70344?postid=738777#post73877...

dat topic is niet van hem het is ook niet handig om in een topic die een ander heeft aangemaakt advies te vragen

 

dit https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/poort-3306-staat-dicht-71366 topic is wel van hem hij heeft dus wel twee topics over het zelfde probleem

emiliovisser

Level 9
  • 331Posts
  • 30Oplossingen
  • 94Likes

@anoniemforum,

Verdient misschien niet de schoonheidsprijs dat ik daar ook verder ben gegaan in dat topic. Maar het is al gebeurd.

Maar voor dat er dubbele dingen gevraagd worden aan BRNO wou ik je even op de hoogte er van brengen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic