geen port forwarding meer na de software update ,ik denk dat er iets stuk is in het modem , hardware die de routerfunctie regelt.
Soms zijn de poorten open ,en dan een uur of korter later zin ze allemaal weer dicht.
Is het mogelijk om en ander modem te krijgen ??
GR Jan
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
waarschijnlijk staat je modem op dual stack lite dan heb je een gedeeld ipv4 adres met andere ziggo klanten en kun je geen port forwarding doen
een moderator kan je modem op ipv4 only zetten
zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen
dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen
anoniemforum wrote:waarschijnlijk staat je modem op dual stack lite dan heb je een gedeeld ipv4 adres met andere ziggo klanten en kun je geen port forwarding doen
een moderator kan je modem op ipv4 only zetten
zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen
dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen
Dat staat hij al op IPv only
BRNO wrote:anoniemforum wrote:waarschijnlijk staat je modem op dual stack lite dan heb je een gedeeld ipv4 adres met andere ziggo klanten en kun je geen port forwarding doen
een moderator kan je modem op ipv4 only zetten
zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen
dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen
Dat staat hij al op IPv only
je hebt dus alleen ipv4
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/port-forwarding-op-de-connectbox-16114
kun je deze pagina vinden daar eens een printscreen van maken
Hi @BRNO, zonde dat je zoveel problemen ervaart met portforwarding en dat dit nog niet van een leien dakje gaat.. Je modem staat ingesteld op IPv4 en in theorie zou het portforwarden nu ook zonder problemen moeten lukken.
Ik zie dat @anoniemforum je al te hulp geschoten is en ik ben erg benieuwd hoe het er momenteel voor staat. Heb je de instructies voor portforwarding opgevolgd zoals hier te lezen valt? En kun je in het geval van aanhoudende problemen een screenshot maken van de gevraagde informatie in je modem?
Erik S Ziggo wrote:Hi @BRNO, zonde dat je zoveel problemen ervaart met portforwarding en dat dit nog niet van een leien dakje gaat.. Je modem staat ingesteld op IPv4 en in theorie zou het portforwarden nu ook zonder problemen moeten lukken.
Ik zie dat @anoniemforum je al te hulp geschoten is en ik ben erg benieuwd hoe het er momenteel voor staat. Heb je de instructies voor portforwarding opgevolgd zoals hier te lezen valt? En kun je in het geval van aanhoudende problemen een screenshot maken van de gevraagde informatie in je modem?
Ik heb alles uitgevoerd wat men adviseerde , maar het heeft vooralsnog niet het gewenste resultaat ,allemaal heel vaag omdat het gewoon gewerkt heeft een 2 weken geleden er is hier niets veranderd , er is alleen een storing geweest en internet was de hele nacht eraf ,mijn modem is spontaan opgestart nadat er weer internet was en heeft een update opgehaald , ik snap er nog steeds niets van ,normaal is het a piece of cake ...om de poorten in te stellen maar er werkt iets goed tegen ..
Modem staat nu in Bridge , met een goede router erachter maar het probleem blijft
BRNO wrote:Erik S Ziggo wrote:Hi @BRNO, zonde dat je zoveel problemen ervaart met portforwarding en dat dit nog niet van een leien dakje gaat.. Je modem staat ingesteld op IPv4 en in theorie zou het portforwarden nu ook zonder problemen moeten lukken.
Ik zie dat @anoniemforum je al te hulp geschoten is en ik ben erg benieuwd hoe het er momenteel voor staat. Heb je de instructies voor portforwarding opgevolgd zoals hier te lezen valt? En kun je in het geval van aanhoudende problemen een screenshot maken van de gevraagde informatie in je modem?Ik heb alles uitgevoerd wat men adviseerde , maar het heeft vooralsnog niet het gewenste resultaat ,allemaal heel vaag omdat het gewoon gewerkt heeft een 2 weken geleden er is hier niets veranderd , er is alleen een storing geweest en internet was de hele nacht eraf ,mijn modem is spontaan opgestart nadat er weer internet was en heeft een update opgehaald , ik snap er nog steeds niets van ,normaal is het a piece of cake ...om de poorten in te stellen maar er werkt iets goed tegen ..
Modem staat nu in Bridge , met een goede router erachter maar het probleem blijft
brand het grote led lampje op de connectbox groen?
en kun je eens een printscreen maken van hoe je de porten hebt open gezet in je router
BRNO heeft al heel veel uitgeprobeerd. Alleen zijn er meerdere topics van hem..
Zie dit topic en wat ik al gevraagd heb.. beetje scrollen naar beneden en verder..
emiliovisser wrote:
BRNO heeft al heel veel uitgeprobeerd. Alleen zijn er meerdere topics van hem..
Zie dit topic en wat ik al gevraagd heb.. beetje scrollen naar beneden en verder..
dat topic is niet van hem het is ook niet handig om in een topic die een ander heeft aangemaakt advies te vragen
dit https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/poort-3306-staat-dicht-71366 topic is wel van hem hij heeft dus wel twee topics over het zelfde probleem
Verdient misschien niet de schoonheidsprijs dat ik daar ook verder ben gegaan in dat topic. Maar het is al gebeurd.
Maar voor dat er dubbele dingen gevraagd worden aan BRNO wou ik je even op de hoogte er van brengen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.