Beste forum,
Nog steeds valt mijn internet geregeld uit. Eerlijk is eerlijk de verbinding is daarna vaak weer snel hersteld als ik de computer of de netwerk adapter opnieuw opstart maar het is wel vervelend.
Bijgevoegd de benodigde informatie
Hopelijk kunnen de experts er wat mee?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Op 1-1 is om 17:51 uitval in de upstream voorgekomen, waar in je vorige vijf topics ook sprake van was, er zijn ook vrij veel T3 timeouts zichtbaar. Hieraan zou opnieuw onderzoek vanuit Ziggo gewijd moeten worden. In de downstream zijn verder op alle kanalen uncorrectable codeword errors ('Fouten na RS') voorgekomen, dit mag alleen bij werkzaamheden of een bekende storing het geval zijn, echter zie ik geen events in de historie die hieraan gerelateerd (kunnen) zijn, mogelijk dateren deze dus van vóór 29-12. Bij uitval door signaalproblemen is het niet zinvol om de PC of netwerkadapter hiervan opnieuw te starten.
Heb je voor/na 1-1 17:51 ook uitval ervaren? Zo ja, kwam dit gelijktijdig ook op andere apparaten dan de PC voor?
De uitval is heel wat minder dan ervoor maar eigenlijk is het internet nooit echt stabiel geweest. Elke avond valt het wel een keertje uit. Op andere apparaten lijkt het niet zo te zijn maar die gebruik ik ook veel minder dan de pc. De Wi-Fi lijkt wel stabiel te zijn.
Het is waardevol als je kunt controleren wat ik in mijn vorige reactie aangaf.
Dank voor je reactie @tobiastheebe maar durf even niet te zeggen hoe ik die dingen kan checken op het moment
Het is misschien tijd om over te stappen naar de KPN, ik heb lang geduld gehad maar volgens mij wordt de melding ook nu verder niet opgepakt. @tobiastheebe en ook de andere experts op dit forum dank voor jullie vele hulp de afgelopen jaren.
Groet,
Leendert
Goedemorgen @polliejlc,
Wat jammer om te lezen dat je internet geregeld weg valt! Dat is niet de bedoeling. Goed dat je hierover contact opneemt.
Ik ben er voor je ingedoken en zie dat het signaal er gelukkig heel goed uitziet. Wel zie ik dat het modem 90 dagen geleden voor het laatst gereset is. Je zou dat nog eens kunnen proberen. Ik hoor daarna graag je ervaringen.
het probleem blijft
Heb je al kunnen controleren of de uitval op alle apparaten gelijktijdig optreedt? Kun je verder nog eens de historie plaatsen? Ik ben benieuwd of deze nog uitval laat zien.
Hi @polliejlc - zuur dat het probleem nog niet is opgelost. Zou je antwoord kunnen geven op de vraag van @tobiastheebe hierboven? Dan kunnen we samen verder op zoek naar een oplossing.
zowel de Wifi op telefoon valt uit als de ethernet verbinding op mijn pc, als dit een antwoord op de vraag is
Kun je nog eens de gegevens van het tabblad 'Netwerk historie' plaatsen zoals eerder?
Hierbij de netwerk historie
De historie laat geen uitval zien tussen 2-2 en vandaag, wel een suboptimaal OFDMA-kanaal. De vrij hoge aantallen T3 timeouts op de ATDMA-kanalen duiden vermoedelijk wel op eerdere instabiliteit/uitval, alsook de (hoge aantallen) (un)correctable codeword errors in de downstream. De vrij lage MER rond 642 MHz blijft ook iets wat verder onderzocht zou moeten worden.
Wanneer je opnieuw uitval/instabiliteit ervaart, kun je dan nogmaals de historie plaatsen?
Dat is goed
@tobiastheebe zojuist weer een storing gehad.
Er is 'helaas' geen signaalgerelateerde oorzaak zichtbaar. Kun je meer informatie geven?
Welke gegevens kan ik je nog meer geven?
Bijvoorbeeld:
Goedemorgen @polliejlc, zou je ook eens je Synology NAS willen controleren? Hier wil nog wel eens een DHCP server op draaien die het hele netwerk instabiel maakt. Voor de rest ziet alles er keurig uit. Alleen je stofzuiger heeft op het moment van uitlezen matige wifi, maar ik geloof niet dat hij dan minder goed zijn best gaat doen. 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.