Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
polliejlc
Level 4

Nog steeds internet problemen

Mijn probleem met het uitvallen van internet (zowel ethernet als de wifi) word onderbroken voor een aantal minuten. Soms is het na vijf minuten weer actief en soms ligt voor langere periode er uit.

Ik voeg een bestanden erbij met de netwerkhistorie | Gebundelde upstream-kanalen | 

Hopelijk kunnen jullie hierin iets ontdekken. Ik ben sinds april 2023 hiermee bezig (op dit forum) maar daarvoor heb ik het telefonisch via de klantenservice proberen op te lossen. Het speelt dus al denk meer dan twee jaar. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
12 Reacties 12
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

In je vorige drie topics was sprake van (kanaal)uitval in de upstream.

Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status?

0 Kudos
polliejlc
Level 4
Topicstarter

Dank @tobiastheebe voor je snelle reactie! Ik was nog bezig met tikken van het bericht maar tussendoor per ongeluk geklikt op 'plaatsen'

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Helaas nog steeds dezelfde problemen als een jaar geleden. Op 5-5 20:54 kwam mislukkende maintance ranging voor en zijn 3/4 upstream-kanalen uitgevallen. Op 7-5 19:35 en 14-5 9:33 is een T4 timeout voorgekomen. Al deze gebeurtenissen hebben uitval veroorzaakt.

Ik denk aan een nieuwe monteursafspraak om zowel het AOP als de huisaansluitkabel nogmaals na te lopen. Zojuist heb ik de moderators ingelicht.

polliejlc
Level 4
Topicstarter

@tobiastheebe dank! En hier was ik al bang voor. Het gekke is wel dat het een aantal maanden zonder problemen heeft gewerkt.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het is vermoedelijk een temperatuurafhankelijk probleem. Ik denk dat de oorzaak in de straatkast gezocht moet worden, het kan een probleem met de connector op de multitap zijn, dit was in andere topics met vergelijkbare problemen de oorzaak.

Nog iets vergeten: de downstream laat een lage MER (signaalkwaliteit) zien rond 634 MHz, dit is nieuw.

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @polliejlc 

Ik heb zojuist een monteur voor je ingepland, deze komt bij je langs op woensdag 22 mei a.s. tussen 08.00 en 13.00 uur. Past dit niet, dan kun je de afspraak wijzigen via Mijn Ziggo. Geef je ons een update na het bezoek van de monteur?

polliejlc
Level 4
Topicstarter

@Rikst ik zou wel graag een monteur hebben die hier vaker geweest is en bekend is met het probleem.

22 mei is prima.

Ook handig als de monteur mij even op mij mobiel belt als hij er is want  ik heb geen deurbel.

En ik zal een update geven hoe alles is verlopen

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @polliejlc 

Daar kan ik niet op sturen voor je. Maar, de info van voorgaande afspraken is natuurlijk wel gewoon beschikbaar! De info over de deurbel is wel belangrijk, alleen kan ik helaas op dit moment niet meer toevoegen. Ik zou het wel erg zonde vinden als de afspraak misloopt en neem liever het zeker voor het onzekere. Ik stel voor dat ik de bestaande afspraak annuleer en een nieuwe voor je in plan. Ik kan je dan alleen niet garanderen dat hetzelfde moment nog beschikbaar is. Maar, dan zal ik natuurlijk een ander moment voor je selecteren. Ga je akkoord om het te herplannen?

0 Kudos
polliejlc
Level 4
Topicstarter

Dat is goed om de afspraak opnieuw in te plannen

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

@polliejlc Ik heb de afspraak herpland met de info omtrent je deurbel, het tijdslot was nog beschikbaar. De monteur komt dus bij je langs op woensdag 22 mei a.s. tussen 8.00 en 13.00 uur. 

polliejlc
Level 4
Topicstarter

De monteur is vanochtend langs geweest en heeft wat gedaan aan de aansluiting. De verbinding zag er daarna verder goed uit. De monteur heeft vervolgens een meeting gedaan in de straatkast. Daar heb ik verder geen terugkoppeling op gehad. Ik ga het de komende tijd aan kijken of het probleem verholpen is.

Wordt vervolgd

Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor je update @polliejlc Goed om inderdaad even een tijdje goed te kijken hoe het met de verbinding gaat! Laat gerust op een later moment nog eens een berichtje achter. 

0 Kudos