Ik word helemaal $#%@& van mijn huidige Ziggo internetverbinding!!
Sorry voor deze eerst zin, maar frustratie is hoog. ;-(
Sinds begin juli zijn er problemen met onze internetverbinding (had hier al x een topic over gemaakt welke opgelost leek).
Er is toen al van alles gedaan:
- Bekabeling in meterkast vervangen
- Nieuw modem
- Kabelbreuk tussen huis en "Ziggo kast" gerepareerd
- Wederom nieuw modem (ander merk)
Nadat dit alles was er zeker verbetering, het beeld op de TV is veel beter geworden en de instabiele internetverbinding leek weg te zijn.
Helaas maar van korte duur, want het instabiele internet is "gewoon" weer terug.
Nu ben ik zelf al behoorlijk aan het onderzoeken en testen geweest en kom tot de conclusie dat er, na verloop van tijd, iets fout gaat/ vol loopt in het modem.
Waarschijnlijk iets met ARP tabel o.i.d. wat volgens veroorzaak wordt door de verschillende ARP requests vanuit het wireless netwerk (volledig Meraki).
Na een reset van het modem werkt het weer een tijdje goed en als ik alle AP's afkoppel en bedraad verbind met m'n laptop zijn er geen issues meer. Maar is natuurlijk niet werkbaar.
Nu vind ik het te makkelijk van Ziggo om te zeggen: nou kijk dan ligt het dus aan je wireless netwerk!
Ten eerste heeft het al jaaaaaaren goed gewerkt (tot begin juli!), ten tweede ben ik echt niet de enige met een vergelijkbaar issue.
Het lijkt erop dat er ergens een keer een update van de modem software gedaan is die dit veroorzaakt.
Bij iemand die ik ken met het zelfde probleem (Ubiquiti wifi) is het "opgelost" door er een eigen router tussen te zetten en zodoende de Ziggo DHCP en ARP afhandeling te omzeilen. Maar persoonlijk ben ik van mening dat dit nooit DE oplossing kan zijn!
Wie kan mij hiermee helpen??