1
Vraag
2
Reacties
LodyK

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nog steeds geen tot slechte wifi

Nog steeds geen tot slechte WiFi. Lampje knippert vrijwel elke dag op de connectbox. 

Bekabeld is niet mogelijk vanwege de indeling dus deze reactie heb ik niet nodig. 

Alle aansluitingen zijn bekeken en alles klopt. Wat nu? Ik wil dit zsm geregeld hebben aangezien ik wel elke maand de rekening krijg. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Vraag een splitter met bijbehorende bekabeling aan bij de helpdesk. Hoe oud is het AOP?

Bekijk in context

13 Reacties 13
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Alles over WiFi vindt u hier. Werk het stappenplan eens helemaal door.

 

LodyK wrote:

Alle aansluitingen zijn bekeken en alles klopt. Wat nu? Ik wil dit zsm geregeld hebben aangezien ik wel elke maand de rekening krijg. 

U betaalt voor de levering van het signaal op het AOP. De inrichting van het binnenshuisnetwerk is de verantwoordelijkheid van de klant. 

LodyK
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Jan, 

Bedankt voor de feedback echter is het zo dat ik nog nooit problemen heb gehad met mijn signaal. 

Voorheen gebruikte ik alles bekabeld maar sinds bijna een jaar niet meer. 

Nu is het sinds een paar weken dat ik steeds heel slecht tot geen signaal meer heb. Hierover heb ik vaker contact gehad en dan deed de WiFi het weer goed maar nu is het vaker geen dan wel signaal.

 

De AOP is waar de versterker aan gekoppeld is neem ik aan (de coax in de muur)? 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

AOP is de contactdoos direct op de groene kabel van Ziggo. Hoe heeft u uw modem aangesloten? Toch niet via de versterker?

LodyK
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Jan, 

Ik heb de box idd via de versterker.

Deze hoort er dus niet tussen begrijp ik? 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Nee, inderdaad niet. Op het AOP wordt een splitter geplaatst met op de ene uitgang de modem en op de andere de tv’s, al dan niet via een versterker. Kunt u een foto maken van de situatie?

LodyK
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Jan, 

Zie hierbij de foto

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Vraag een splitter met bijbehorende bekabeling aan bij de helpdesk. Hoe oud is het AOP?

LodyK
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Jan, 

Ik heb de versterker er tussenuit gehaald en ineens is het signaal terug. Deze splitter zal ik aanvragen.

De AOP is 6 jaar oud. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
LodyK wrote:

Hoi Jan, 

Ik heb de versterker er tussenuit gehaald en ineens is het signaal terug. Deze splitter zal ik aanvragen.

De AOP is 6 jaar oud. 

Dat is in ieder geval een stap in de goede richting. Heeft u de versterker echt nodig? Hoe lang is de kabel naar de contactdoos of tv? Bij mij is dat meer dan 15 meter en werkt alles goed zonder versterking.

LodyK
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De afstand tussen de box en AOP is nog geen meter dus is de versterker dan ook niet nodig. 

Helaas is dit alles door een Ziggo medewerker geadviseerd tijdens het aansluiten ?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @LodyK . Welkom hier! 

Kijk, je hebt al heel goede hulp gekregen zie ik! Nu zag ik ook dat er nog geen contact geweest was over de splitter. Dus ik ben zo vrij geweest om deze gelijk voor je op de post te doen :-). Laat je ons weten hoe het gaat als je deze straks in gebruik hebt? 🙂 

LodyK
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Lycke Ziggo ,

Ik heb een kabel ontvangen alleen weet ik niet zo goed wat ik hiermee moet doen. 

Volgens de bijgevoegde brief kan ik dit via www.ziggo.nl/handleidingen terugvinden maar hier vind ik niets over een kabel. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hoi @LodyK! Volgens mij betreft het een coaxkabel die je ontvangen hebt die je kunt aansluiten op het modem. Corrigeer me gerust als ik het fout heb 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic