1
Vraag
2
Reageer en help mee
Stefan1963

Stamgast
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nog steeds errors in modem

Onlangs is de kabel tussen de eindversterkerkast en de meterkast vervangen (60 meter)

Ook het aop, splitter en kabels zijn vervangen.

 

Nu zag ik dat er weer een hele berg correctables en uncorrectables in het modem stonden.

 

Ik heb hierop de splitter verwijderd, het modem direct op het aop aangesloten en het modem gereset.

Nu zag ik evengoed correctable errors maar geen uncorrectables meer.

 

De splitter moet er eigenlijk tussen, maarja dan krijg ik weer uncorrectable errors.

Ik merk dat het internet signaal dan niet stabiel is, en af en toe een seconde wegvalt.

 

Onderstaande plaatjes zijn de errors zonder splitter na zo'n 30 uur uptime.

 

Down-Upstream.jpgEventlog.jpg 

Wat kan ik nu nog meer doen ??

24 Reacties 24
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 10887Posts
  • 653Oplossingen
  • 4060Likes

Het OFDM-kanaal heeft nog niet de definitieve configuratie (879-973 MHz, PLC op 917 MHz).

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12748Posts
  • 1039Oplossingen
  • 3495Likes

@Stefan1963 De uitbreiding naar 3.1 heeft nog niet plaatsgevonden en staat op de planning voor deze zomer. Een nauwkeurige datum is helaas nog niet bekend. Qua capaciteit op het netwerk ziet het er overigens nog steeds prima uit. Ik ben alleen wel erg benieuwd wat jouw eigen bevindingen op dit moment zjin. Ervaar je op dit moment problemen met de connectie, zo ja, op welke momenten en wat merk je dan precies?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12748Posts
  • 1039Oplossingen
  • 3495Likes

@Stefan1963 Het is al een poos stil binnen dit topic. We horen graag van je of wij je hier verder kunnen helpen. Laat je het weten?

Stefan1963
topicstarter
Stamgast
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nou, eigenlijk heb ik het een beetje opgegeven.
Na een jaar van alles proberen en jullie info en inzet, waarvoor heel erg bedankt, laat ik het er maar bij.

Over een paar weken word hier glasvezel opgeleverd, en ik ben aan denken of ik dat ga proberen.

 

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 518Posts
  • 66Oplossingen
  • 199Likes

@Stefan1963 dat zou super jammer zijn voor ons natuurlijk! We willen dit dan ook graag voor je voorkomen 🙂 

Zullen we nog een poging wagen? Wil je ons nog eens meenemen in de exacte problemen die je nu ervaart met de connectie? 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.