Onlangs is de kabel tussen de eindversterkerkast en de meterkast vervangen (60 meter)
Ook het aop, splitter en kabels zijn vervangen.
Nu zag ik dat er weer een hele berg correctables en uncorrectables in het modem stonden.
Ik heb hierop de splitter verwijderd, het modem direct op het aop aangesloten en het modem gereset.
Nu zag ik evengoed correctable errors maar geen uncorrectables meer.
De splitter moet er eigenlijk tussen, maarja dan krijg ik weer uncorrectable errors.
Ik merk dat het internet signaal dan niet stabiel is, en af en toe een seconde wegvalt.
Onderstaande plaatjes zijn de errors zonder splitter na zo'n 30 uur uptime.
Wat kan ik nu nog meer doen ??
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het OFDM-kanaal heeft nog niet de definitieve configuratie (879-973 MHz, PLC op 917 MHz).
@Stefan1963 De uitbreiding naar 3.1 heeft nog niet plaatsgevonden en staat op de planning voor deze zomer. Een nauwkeurige datum is helaas nog niet bekend. Qua capaciteit op het netwerk ziet het er overigens nog steeds prima uit. Ik ben alleen wel erg benieuwd wat jouw eigen bevindingen op dit moment zjin. Ervaar je op dit moment problemen met de connectie, zo ja, op welke momenten en wat merk je dan precies?
@Stefan1963 Het is al een poos stil binnen dit topic. We horen graag van je of wij je hier verder kunnen helpen. Laat je het weten?
Nou, eigenlijk heb ik het een beetje opgegeven.
Na een jaar van alles proberen en jullie info en inzet, waarvoor heel erg bedankt, laat ik het er maar bij.
Over een paar weken word hier glasvezel opgeleverd, en ik ben aan denken of ik dat ga proberen.
@Stefan1963 dat zou super jammer zijn voor ons natuurlijk! We willen dit dan ook graag voor je voorkomen 🙂
Zullen we nog een poging wagen? Wil je ons nog eens meenemen in de exacte problemen die je nu ervaart met de connectie?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.