1
Vraag
2
Reacties
JB2000

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nog steeds dezelfde storing als gisteren (postcode 3053)

Tijdens de grote storing van gisteren had ik continu ca. 30 seconden internetverbinding, waarna deze weer voor een aantal minuten weg viel. Dit is tot op heden nog steeds zo. De modem aan/uit zetten, van het stroom afhalen (varierend van enkele minuten tot een uur) helpt niet. Is deze storing bekend bij Ziggo of is het iets wat alleen ik ervaar?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JB2000
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
De monteur is zojuist vertrokken. De modem bleek tijdens de grote storing een dergelijke optater gekregen te hebben dat deze defect is geraakt. Nu een nieuwe modem gekregen en alles werkt weer. :thumbsup:

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Is dit via wifi of ook bekabeld?
Welke lampjes branden er op het modem?
Krijg je een foutmelding?
JB2000
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Zowel wifi als bekabeld. Er brand continu een rood wifi-symbooltje op de modem. Als internet op de pc wegvalt (deze is met kabel), dan verschijnt het lampje "offline" en het teledfoon-symbooltje.

Ik krijg verder geen foutmelding, behalve dan dat er geen internetverbinding is (er is dan ook geen netwerk beschikbaar in Windows 10).

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Als je de kabel tussen het modem en het AOP ook gecheckt hebt is het nu tijd voor de klantenservice.
JB2000
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Zojuist met de klantenservice gesproken. Ziggo vertelt in de media dat de storing is verholpen, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Er zijn nog veel gebieden die storing geven. Zelf zaten ze bij de klantenservice ook te wachten op meer informatie en ze hopen dat het vandaag wordt opgelost.
JB2000
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Update: Nog steeds dezelfde storing. Inmiddels heeft Ziggo via Facebook gereageerd en daar vonden ze het advies van de klantenservice vreemd, want alle storingen waren opgelost. Ook konden ze zien dat de rest van de modems om mij heen het wel gewoon deden. Volgende week maandag komt er een garantiemonteur langs.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Ai, JB2000. Het schiet dus nog totaal niet op, om moedeloos van te worden deze storing. Super dat je al zoveel zelf hebt geprobeerd, jammer genoeg zonder resultaat. Houd je ons hier via dit topic op de hoogte? We zijn natuurlijk benieuwd!
JB2000
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik zal hier zeker wat updates plaatsen. Hopelijk maandag met goed nieuws.

Zelf ben ik overigens ook nog een beetje aan het knutselen. Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik heb het nog geprobeerd met een oude coax-kabel, maar helaas hetzelfde resultaat. Ook nog meerdere malen de modem gereset (zelfs een hele nacht zonder stroom), maar helaas. De tijd dat de modem verbinding heeft is overigens wel opgelopen in vergelijking met afgelopen zondag/maandag. Ik heb nu net iets langer dan 2 minuten verbinding.



Wat me ook opviel... Het rode wifi-symbooltje brandt continu op de mediabox. In het admin-paneel staat wifi op 'disabled'. Wanneer ik 'm wil inschakelen, krijg ik een melding dat de instellingen niet bewaard konden worden.

JB2000
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
De monteur is zojuist vertrokken. De modem bleek tijdens de grote storing een dergelijke optater gekregen te hebben dat deze defect is geraakt. Nu een nieuwe modem gekregen en alles werkt weer. :thumbsup:
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Mooi werk en goed nieuws, JB2000. Fijn om te lezen dat de problemen nu zijn opgelost. Bedankt voor de publieke terugkoppeling, daar heeft de rest zeker wat aan 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic