Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Dogan
Level 1

Nintendo Switch Nat type F

Hallo

Een aantal maanden geleden heb ik mijn firmware veranderd van IPv6 naar IPv4 omdat mijn switch een slecht nat type had. Dit hielp mijn nat type van F naar B, maar het probleem is weer terug en ik heb dus weer nat type F.

Ik heb contact opgenomen met ziggo en die vertelde mij dat het nog steeds IPv4 is en dat ik beter hier kon vragen naar hulp.

Dus hiermee wil ik vragen wat het probleem kan zijn en hoe ik het kan oplossen.

Met vrindelijke groet,

Dogan
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dogan
Level 1
Topicstarter
Het werkt weer. We hebben niks veranderd en het nat type is weer op b.

Toch bedankt voor de feedback

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
X1pheR
Level 1
Om voor iemand hier iets over te kunnen zeggen is het handig om te vertellen hoe je netwerk er uit ziet. Welk merk/type apparatuur gebruik je "tussen" je nintendo switch en Ziggo modem. Inclusief WiFi apparatuur.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Hier ging het goed:
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/nintendo-switch-van-een-nat-type-f-naar-een-nat-ty...

Gek dat het ineens niet meer werkt. Staat UPnP nog aan? Of gebruik je Port Forwards? Haal desnoods je Modem/Router ff 30 sec van de spanning af.

Ik vermoed dat je IPv6 DS-Lite op een ConnectBox hebt laten vervangen door IPv4 Firmware. Klopt dat?
Je hoeft Ziggo niet te bellen om te weten te komen of dat nog in orde is. Dat kun je zelf in je Modem/Router bekijken.

Bij een ConnectBox kijk je daarvoor naar Beheer>informatie.
Zie voorbeeldplaatje hoe dat eruit ziet bij IPv4 Firmware.

Als er alleen IPv6 adressen te zien zijn, dan heb je IPv6 DS-Lite.
Zie je zowel IPv4 als IPv6 adressen dan is het IPv6 Dual Stack; daarbij is overstap naar IPv4 niet nodig om UPnP of Port Forwarding te kunnen gebruiken.
0 Kudos
Dogan
Level 1
Topicstarter
Het werkt weer. We hebben niks veranderd en het nat type is weer op b.

Toch bedankt voor de feedback
0 Kudos
Ga naar reactie