1
Vraag
2
Reacties
MDT

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nikkei IP camera instellen

Hallo allemaal,

 

Vandaag heb ik een Nikkei Cam4 IP Camera binnen gekregen. Deze camera maakt gebruik van 2,4 gHZ welke prima zou moeten werken met ons Smart WiFi punt & TP-Link Deco M4 aangezien deze automatisch zou moeten controleren welk apparaat welke bandbreedte nodig heeft.

 

Voor het instellen van de camera moet je op een gegeven moment een QR code voor de lens houden waarna die moet verbinden. Helaas loopt dit de hele tijd op niks uit. Ook heb ik als laatste optie het 5 gHZ netwerk uitgezet en het enkel, met 2,4 gHZ actief nog een keer geprobeerd, weer niks.

 

Nu is mijn vraag of iemand hier nog tips heeft of een goed alternatief welke wel "Plug & Play" werkt met het Ziggo netwerk. 

 

Ik ben benieuwd!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MDT
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Ronihd @Bert inmiddels de andere camera (Xiaomi 360° 2K) geinstalleerd op het ziggo netwerk.

 

Werd in de app zelf meteen herkend als camera die geinstalleerd diende te worden. Paar stappen doorlopen en klaar.

 

Helaas lost dit natuurlijk het eerstgenoemde probleem niet bij de "kern" op maar zo kan het ook 😉!

 

Erg bedankt voor de geboden hulp!

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Ronihd @Jiri 

Hier gebeurd iets raars op het forum, @MDT  stelt hier de vraag en in een ander topic zijn de reacties te lezen:

 

Re: Nikkei IP camera instellen - Ziggo Community

 

 

 

@Ronihd  schreef:

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

Voor de zekerheid : je smartfoon/tablet waarmee je de QR code scant stond ook op hetzelfde 24.gh netwerk ? 

 

Hoe ver hangt de camera bij het wifi punt vandaan wat dichts bij de camera is ? en zitten daar muren ( beton ) ramen ? tussen ? 

 


@Jiri  schreef:

Hallo @MDT welkom op de Ziggo Community!

Wat super zuur dat je de nieuwe IP camera maar niet verbonden krijgt met jouw wifi. Zo te lezen heb je al aardig wat geprobeerd. Ik zie dat @Ronihd je een aantal vragen gestuurd heeft. Wil je deze eens beantwoorden?


 

@MDT Blijf hier in je eigen topic reageren en niet in het door mij genoemde, want daar is je vraag niet te zien.


MDT
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Bert helaas kan ik Ronihd en Jiri niet taggen maar toch nog even een reactie.

 

Bedankt voor je reactie! De camera is inmiddels geretourneerd en morgen komt een andere variant binnen dus hopelijk dan meer geluk

 

Maar om toch nog even OT te reageren; de camera zat op hetzelfde netwerk als waar mijn telefoon ook op zat. Tijdens het instellen van de verbinding werd geadviseerd de camera binnen een meter van de router te houden dus ook dit deed ik.

 

Als het goed is kan de camera die morgen binnen komt ook 5 gHZ benutten dus we hopen op een beter resultaat 😉!

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

idd heel vreemd @Bert 

MDT
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Ronihd @Bert inmiddels de andere camera (Xiaomi 360° 2K) geinstalleerd op het ziggo netwerk.

 

Werd in de app zelf meteen herkend als camera die geinstalleerd diende te worden. Paar stappen doorlopen en klaar.

 

Helaas lost dit natuurlijk het eerstgenoemde probleem niet bij de "kern" op maar zo kan het ook 😉!

 

Erg bedankt voor de geboden hulp!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic