1
Vraag
2
Reacties
gertk292

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Nieuwe zwarte Sagemcom F3896LG-ZG issues met DHCP IPV4

Hallo,

 

Ik had een witte Connectbox Giga maar kreeg een nieuwe zwarte Sagemcom F3896LG-ZG modem met het verzoek de witte oude modem terug te sturen. Na netjes stap voor stap te installeren afgelopen weekend merkte ik dat alle bekabelde apparaten geen IPv4 IP adres meer kregen maar alleen IPv6. In de configuratie staat IPv4 DHCP gewoon aan. Rebooten, resetten helpt niet. Meteen na de herstart krijgen de bekabelde apparaten geen IPv4.  Wifi smartpods werken ook niet meer, ook niet nadat ze het wifi netwerk weer vonden . Dus geen wifi en geen IPv4 ethernet meer in huis. Rechtstreeks een Wifi verbinding op modem is enige conectie die tijdelijk nu goed werkt (ik heb veel apparaten en een groot huis met 5 pods). De issues lijken sterk op die gepost door van gebruiker Douwsky

25 Reacties 25
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@gertk292 Ontzettend balen dat je last hebt van een instabiele verbinding op de apparaten die zijn aangesloten op het Sagemcom modem.  Op dit moment staat er namelijk wel een onderzoeksticket open omdat een aantal klanten met dit type modem merkt dat na verloop van tijd de DHCPv4 server stop met het uitdelen van IPv4 adressen. Hierdoor kunnen de aangesloten apparaten niet meer het IPv4 adres vernieuwen of verkrijgen met verlies van de verbinding als gevolg. Als het modem herstart wordt zal het weer enige tijd werken.. Dit lijkt erg op het probleem wat jij ook beschrijft. Zojuist heb ik even gebeld om dit nader met jou te onderzoeken, maar helaas kreeg ik geen gehoor, vandaar dit bericht ter kennisgeving. Ik heb jouw melding in ieder geval doorgegeven aan het onderzoek zodat hier spoedig een structurele oplossing voor komt. 

 

gertk292
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dank @Paul . M'n vaste lijn komt binnen op hetzelfde modem en werkt ook niet. Dat verklaart het geen gehoor krijgen mocht je dat nummer hebben geprobeerd. In de web interface staat telefonie gewoon op groen actief maar m'n DECT werkt dus niet op de Sagemcom, op de witte ConnectGiga wel. Via 06 (bekend bij Ziggo) ben ik wel bereikbaar. Ik wacht op de spoedige structurele oplossing.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@gertk292 Zojuist heb ik jou even een privébericht gestuurd. Zou je hier naar willen kijken?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@gertk292 Er is inmiddels een ander modem naar je onderweg. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL in huis. Ik heb jou hierover ook een privebericht gestuurd. Laat je weten wat je bevindingen zijn met het nieuwe modem?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7276Likes

@gertk292 Zojuist heb ik telefonisch contact met jou gehad i.v.m. een alternatieve oplossing voor het probleem met het modem. Ik heb hier inhoudelijk meer over gedeeld middels een privébericht, dit ook ter bevestiging van de zaken die we besproken hebben. Laat je weten wat straks na 14 uur jouw bevindingen zijn? 

Het probleem met de vaste telefoonlijn is nog niet opgelost. Mijn collega's werken achter de schermen nog aan een oplossing. Zodra alles naar wens werkt kijk ik met jou naar een passende vergoeding voor de dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de diensten. 

gertk292
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Paul @MR_CHIP @Stephanizer  ik zit nu ook op nieuwe firmware level LG-RDK_5.7.26-2210.4. So far so good

en ook de telefonie is nu actief en m'n DECT werkt weer, dat stond idd aan Ziggo kant eerst nog niet goed gekoppeld aan het nieuwe modem administratief maar nu wel. Dank voor de hulp. @Paul ik heb je ook nog een privéberichtje gestuurd

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic