1
Vraag
2
Reacties
gertk292

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Nieuwe zwarte Sagemcom F3896LG-ZG issues met DHCP IPV4

Hallo,

 

Ik had een witte Connectbox Giga maar kreeg een nieuwe zwarte Sagemcom F3896LG-ZG modem met het verzoek de witte oude modem terug te sturen. Na netjes stap voor stap te installeren afgelopen weekend merkte ik dat alle bekabelde apparaten geen IPv4 IP adres meer kregen maar alleen IPv6. In de configuratie staat IPv4 DHCP gewoon aan. Rebooten, resetten helpt niet. Meteen na de herstart krijgen de bekabelde apparaten geen IPv4.  Wifi smartpods werken ook niet meer, ook niet nadat ze het wifi netwerk weer vonden . Dus geen wifi en geen IPv4 ethernet meer in huis. Rechtstreeks een Wifi verbinding op modem is enige conectie die tijdelijk nu goed werkt (ik heb veel apparaten en een groot huis met 5 pods). De issues lijken sterk op die gepost door van gebruiker Douwsky

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
gertk292
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Paul @MR_CHIP @Stephanizer  ik zit nu ook op nieuwe firmware level LG-RDK_5.7.26-2210.4. So far so good

en ook de telefonie is nu actief en m'n DECT werkt weer, dat stond idd aan Ziggo kant eerst nog niet goed gekoppeld aan het nieuwe modem administratief maar nu wel. Dank voor de hulp. @Paul ik heb je ook nog een privéberichtje gestuurd

Bekijk in context

25 Reacties 25
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

zorg er wel voor dat je postcode en huisnummer in je profiel staan

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Een goede reden om geen Pods te willen hebben. Als je dus modem problemen hebt, dan is het ook klaar met de Wifi Pods.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als het modem niet goed werkt, dan heb je ook aan andere en veel duurdere wifipunten helemaal niets, dat heeft niets met pods te maken.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Ik heb een 4G backup en dan blijft alles prima werken.

Geen AP's die een afhankelijkheid hebben van een modem😁

Dat is dus het grootste manco van pods.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat was echt irritant

toen ik nog het ziggo modem gebruikte als router voor mijn smart home ging die offline dan ging de interner erouter ook offline en kon ik heel mijn verlichting niet bedienen ook lokaal niet

 

lang leve eigen router als de verbinding naar buiten toen via ziggo modem wegvalt blijft het interne netwerk nog wel werken met dat ik mijn verlichting gewoon lokaal kan bedienen

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @gertk292 

 

Het lijkt me erg zuur als je geen gebruik meer kan maken van de pods door het nieuwe modem. Lijkt me ook niet de bedoeling.

Nou zijn we wel bekend met een probleem dat de server stopt met het uitdelen van IPv4 adressen waardoor apparatuur de connectie kan verliezen.

Het zou moeten werken door het modem te resetten. Heb je dat al eens getest?

gertk292
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

ingevuld

gertk292
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dank

gertk292
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ja resetten ook getest, vanochtend nog. Helpt helaas maar voor korte tijd, minder dan half uur dan crashed DHCP server en erger nog, haalt oude lease ook weg, apparaten vallen terug naar 169.x dus kunnen niet op het netwerk. Nu zowel voor bekabeld als voor wifi apparaten helaas . Workaround voor technische mensen, vast IP configureren op het apparaat. Maar goed dat is lastig voor de meeste consumenten en wat als je werklaptop is dichtgetimmerd en alleen automatisch DHCP toestaat, dan lukt die workaround niet.

 

Update van uren troubleshooten: gisteravond alle pods verwijderd uit de app. Een voor een weer toegevoegd. Dat werkte enige tijd. Vanochtend alle pods offline, geen ethernet en geen wifi. Daarna modem harde reset (knop >20 seconden), reset lukte, Enige tijd weer internet, na half uur ongeveer alles weer down, mbt DHCP dat niet werkt. Workaround vaste IP werkt om op paar apparaten als workaround weer internet te hebben.  Pods die juiste wifi credentials hebben van gisteravond daarvan komt 1 van de 5 online. Vraag me af of na een reset ze toch opnieuw weer geinstalleerd moeten worden, dat wordt wel heel tijdrovend zo.
Al met al, drama veroorzaakt door sturen van de nieuwe modem. Ik zou graag voorlopig de oude witte Connectbox Giga modem weer activeren, die werkte wel goed met de smartwifi pods.

Ik heb printscreens van alles, vele crashes van de smartwifi app bij toevoegen, opnieuw proberen etc, en statistieken downstream upstream zien er goed uit na reset (voor zover ik kan zien) maar DHCP is dus het issue lijkt me samen met stabiliteit van de smartwifi pods.

gertk292
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

een Ziggo engineer heeft vandaag vanaf afstand de wifi pods handmatig ge-optimaliseerd. Dat lijkt voorlopig goed te werken. En ik kreeg zowaar een geslaagde nieuwe client IP via DHCP op een computer. Nu kijken of het stabiel blijft en de nacht overleeft

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Kijk, dat is goed om te horen @gertk292. Hoe staat het er na vannacht voor? 

Maus.

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@gertk292 

Hier lijkt wel dezelfde issues... ziggo wifipods werken averechts.. al drie weken aan het martelen... nu tp link deco m4.. werkt Iets beter 

Maar die witte connectbox deed t super.. nu dit rampenapparaat sagemcom F3896LG-ZG 

Ken ook maar één oude wifibooster koppelen.. een tweede neemt het issd van mijn modem aan .... na een minuut of 3

 

Zit te denken om zelf een externe modem router aan te schaffen... dit is gewoon een rot modem 

 

Nooit problemen gehad. 

 

Gr Maus 

gertk292
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Krista  @Maus.  @Paul  @Jamyla Gaat nog niet zo goed helaas. Zonder de wifi pods lijkt wifi beter en stabieler zelfs. Kijken of minder pods een beter resultaat geeft en alleen plaatsen waar echt nodig. De DHCP reservering functionaliteit werkt niet goed op de Sagemcom. Geeft doodleuk een ander IP bij een mac adres dan ik heb opgegeven (nee geen typo en ik heb geen andere dhcp server in het netwerk). In de GUI laat het de gereserveerde IP zien ipv de echte toegekende IP notabene, dus verbonden apparaten lijst is ook onbetrouwbaar. DHCP zeer buggy. M'n IP camera's komen niet online hoewel wifi credentials ongewijzigd zijn, nu moet ik alles op vaste IP gaan zetten manueel. Kost al 2 dagen vele uren troubleshooten en misschien gaat streaming niet goed samen met dit modem. Enige positieve is dat de modem qua bandbreedte meer haalt uit de verbinding voor de apparaten waarvan het lukt om op het netwerk te komen alhans

gertk292
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Net speedtest gedaan 1e verdieping. Met de door Ziggo ge-optimaliseerde wifi pods in het netwerk: maar 6 Mbps down en 34,7 Mbps up.  Zonder de pods in het netwerk : 212 Mbps down en 49 Mbps up.  Lijkt me voldoende bewijs dat de smartwifi pods icm de nieuwe Sagemcom modem niet goed werken net als bij @Maus. . @Krista  heeft Ziggo hier een oplossing voor?

Maus.

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@gertk292 

Ik kan geen foto plaatsen..  bij mij precies hetzelfde ... nu tplink deco m4..

Beter ... maar nog niet zoals voorheen  ik volg..

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@gertk292  schreef:

Net speedtest gedaan 1e verdieping. Met de door Ziggo ge-optimaliseerde wifi pods in het netwerk: maar 6 Mbps down en 34,7 Mbps up.  Zonder de pods in het netwerk : 212 Mbps down en 49 Mbps up.  Lijkt me voldoende bewijs dat de smartwifi pods icm de nieuwe Sagemcom modem niet goed werken net als bij @Maus. . @Krista  heeft Ziggo hier een oplossing voor?


het is niet zo gek dat de nieuwe pods niet goed samenwerken met het modem

 

het modem ondersteunt wifi 6

de pods ondersteunen maximaal wifi 5

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MR_CHIP  schreef:

@gertk292  schreef:

Net speedtest gedaan 1e verdieping. Met de door Ziggo ge-optimaliseerde wifi pods in het netwerk: maar 6 Mbps down en 34,7 Mbps up.  Zonder de pods in het netwerk : 212 Mbps down en 49 Mbps up.  Lijkt me voldoende bewijs dat de smartwifi pods icm de nieuwe Sagemcom modem niet goed werken net als bij @Maus. . @Krista  heeft Ziggo hier een oplossing voor?


het is niet zo gek dat de nieuwe pods niet goed samenwerken met het modem

 

het modem ondersteunt wifi 6

de pods ondersteunen maximaal wifi 5


@MR_CHIP Het is wel gek dat de pods niet goed samenwerken met de Sagemcom.

 

Wifi6 en wifi5 hebben niets met de werkzaamheid van dit modem en de pods te maken.

De pods werken uitstekend samen met de Sagemcom.

De Sagemcom kan sowieso wifi3 en wifi4 en wifi5 en wifi6 verwerken, maar net welke wifi er verbinding maakt.

Ik heb de Sagemcom nu bijna een jaar draaien en haal via een bedrade pod 650 Mbit/s op een wifi6 laptop, die laptop pakt dan wifi5 van de pod en met een niet bedrade pod, die nog veel verder in huis zit nog 350 Mbit/s.

 

En ja de wifi6 staat dan ook aan op het modem en dan haal ik 1015 Mbit/s download, dus alles werkt uitstekend samen.

gertk292
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

@Bert    Dank voor de reactie fijn dat het bij jou wel goed werkt. Bij mij niet en kennelijk zijn de meningen verdeeld of de pods wel of niet goed werken met de Sagemcom. Ik heb Ziggo gevraagd of de oude witte Connectbo Giga geactiveerd kan worden. Antwoord: dat gaat niet omdat dat modem niet meer zou voldoen aan de veiligheidseisen. Nu heb ik een nieuw Sagemcom modem gevraagd. Ik ga van een goede stabiele situatie naar : slechte of geen wifi op bovenverdiepingen, DHCP issues, apparaten die klapperen (ipcameras af en aan op netwerk, geen goede beveiliging meer voor mijn huis), dus voor mij is de situatie ernstig verslechterd en ik ben nogal afhankelijk van internet als remote thuiswerker, @Paul  @Krista @Jamyla hebben jullie nog slimme adviezen of eens om het met een nieuw modem te proberen of kan voor mij een uitzondering worden gemaakt mbt activeren witte connectbox Giga zodat ik weer kan werken?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic