Ja resetten ook getest, vanochtend nog. Helpt helaas maar voor korte tijd, minder dan half uur dan crashed DHCP server en erger nog, haalt oude lease ook weg, apparaten vallen terug naar 169.x dus kunnen niet op het netwerk. Nu zowel voor bekabeld als voor wifi apparaten helaas . Workaround voor technische mensen, vast IP configureren op het apparaat. Maar goed dat is lastig voor de meeste consumenten en wat als je werklaptop is dichtgetimmerd en alleen automatisch DHCP toestaat, dan lukt die workaround niet.
Update van uren troubleshooten: gisteravond alle pods verwijderd uit de app. Een voor een weer toegevoegd. Dat werkte enige tijd. Vanochtend alle pods offline, geen ethernet en geen wifi. Daarna modem harde reset (knop >20 seconden), reset lukte, Enige tijd weer internet, na half uur ongeveer alles weer down, mbt DHCP dat niet werkt. Workaround vaste IP werkt om op paar apparaten als workaround weer internet te hebben. Pods die juiste wifi credentials hebben van gisteravond daarvan komt 1 van de 5 online. Vraag me af of na een reset ze toch opnieuw weer geinstalleerd moeten worden, dat wordt wel heel tijdrovend zo.
Al met al, drama veroorzaakt door sturen van de nieuwe modem. Ik zou graag voorlopig de oude witte Connectbox Giga modem weer activeren, die werkte wel goed met de smartwifi pods.
Ik heb printscreens van alles, vele crashes van de smartwifi app bij toevoegen, opnieuw proberen etc, en statistieken downstream upstream zien er goed uit na reset (voor zover ik kan zien) maar DHCP is dus het issue lijkt me samen met stabiliteit van de smartwifi pods.