Hallo,
Ik heb vanaf 19 maart een nieuw abonnement bij Ziggo (dit is de datum dat er internet moet komen). Het abonnement is voor TV en Internet. Ik heb alle benodigde kabels aangesloten, maar internet en tv werken niet. De router kan het WIFI-netwerk maken, maar het wordt geblokkeerd in de US ranging stap (pijlenteken knippert in groen licht) wanneer de kabel de enige is die is aangesloten (geen splitter gebruikt).
Als ik de splitter met Media Box en router plaats, laat de router alleen het onderstaande groene lampje knipperen. Wifi-netwerk en Arrows-borden zijn uitgeschakeld. Mediabox kan naar de kanalen zoeken, er zijn er ongeveer 313 gevonden, maar wanneer ik ze wil bekijken, wordt een 48-fout weergegeven.
Ik gebruik om de kabel in te pluggen met of zonder de splitter, maar niets werkt.
Kan ik alsjeblieft wat hulp van jouw kant hebben?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @Trewqwer
Ik zie dat er inmiddels al contact is geweest en er een afspraak is gemaakt met een monteur. Dat lijkt me in dit geval ook verstandig om de aansluiting en dergelijke te controleren.
Mocht je na de afspraak nog support nodig zijn, kom dan gerust even op de radar.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er is duidelijk een signaal probleem.
Ik vermoed een verouderde eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.
Heb je het modem bij de eerste plaats aangesloten?
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
@Trewqwer welkom op de Ziggo Community! Zuur dat je diensten nog niet werken. Daar moeten we mee aan de slag.
Als ik je adres erbij pak, zie ik tweemaal een klantnummer staan, op jouw naam. Is daar iets misgegaan? Misschien tweemaal een pakket op jouw adres besteld? Kan je daarover één en ander toelichten? Want ik wil uiteraard wel zeker weten dat ik de juiste apparatuur + gegevens daarvan uitlees of bekijk.
Zou je inderdaad ook de tips van @Bert kunnen uitvoeren? We horen het graag!
Hallo, ja, ik heb eerst besteld en toen geannuleerd omdat ik later een beter aanbod kreeg. Ik zal proberen te zien wat Bert heeft aanbevolen, maar het is niet zo gemakkelijk toegankelijk voor mij omdat de kabels niet zichtbaar lijken.
Hoi Bert, bedankt voor de tips, ik zal eens kijken hoe de kabels aangesloten zijn, maar het wordt wat lastiger omdat ze niet zo makkelijk bereikbaar zijn
Hallo, het lijkt erop dat er geen extra stopcontact voor de Zigoo in de kast met de meter zit, de kabel gaat via een buis rechtstreeks naar het contact in de woonkamer. Ik heb niet zo'n groot appartement.
Goedemorgen @Trewqwer
Ik zie dat er inmiddels al contact is geweest en er een afspraak is gemaakt met een monteur. Dat lijkt me in dit geval ook verstandig om de aansluiting en dergelijke te controleren.
Mocht je na de afspraak nog support nodig zijn, kom dan gerust even op de radar.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.