Vraag
Reacties
Oplossing
Trewqwer
Level 1

Nieuwe verbinding werkt niet vanwege US Ranging

Hallo,

Ik heb vanaf 19 maart een nieuw abonnement bij Ziggo (dit is de datum dat er internet moet komen). Het abonnement is voor TV en Internet. Ik heb alle benodigde kabels aangesloten, maar internet en tv werken niet. De router kan het WIFI-netwerk maken, maar het wordt geblokkeerd in de US ranging stap (pijlenteken knippert in groen licht) wanneer de kabel de enige is die is aangesloten (geen splitter gebruikt).

Als ik de splitter met Media Box en router plaats, laat de router alleen het onderstaande groene lampje knipperen. Wifi-netwerk en Arrows-borden zijn uitgeschakeld. Mediabox kan naar de kanalen zoeken, er zijn er ongeveer 313 gevonden, maar wanneer ik ze wil bekijken, wordt een 48-fout weergegeven.

Ik gebruik om de kabel in te pluggen met of zonder de splitter, maar niets werkt.

Kan ik alsjeblieft wat hulp van jouw kant hebben?

  

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Trewqwer

Ik zie dat er inmiddels al contact is geweest en er een afspraak is gemaakt met een monteur. Dat lijkt me in dit geval ook verstandig om de aansluiting en dergelijke te controleren.

Mocht je na de afspraak nog support nodig zijn, kom dan gerust even op de radar.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Er is duidelijk een signaal probleem.

Ik vermoed een verouderde eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt.

Heb je het modem bij de eerste plaats aangesloten?

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Trewqwer welkom op de Ziggo Community! Zuur dat je diensten nog niet werken. Daar moeten we mee aan de slag.

Als ik je adres erbij pak, zie ik tweemaal een klantnummer staan, op jouw naam. Is daar iets misgegaan? Misschien tweemaal een pakket op jouw adres besteld? Kan je daarover één en ander toelichten? Want ik wil uiteraard wel zeker weten dat ik de juiste apparatuur + gegevens daarvan uitlees of bekijk.

Zou je inderdaad ook de tips van @Bert kunnen uitvoeren? We horen het graag!

0 Kudos
Trewqwer
Level 1
Topicstarter

Hallo, ja, ik heb eerst besteld en toen geannuleerd omdat ik later een beter aanbod kreeg. Ik zal proberen te zien wat Bert heeft aanbevolen, maar het is niet zo gemakkelijk toegankelijk voor mij omdat de kabels niet zichtbaar lijken.

0 Kudos
Trewqwer
Level 1
Topicstarter

Hoi Bert, bedankt voor de tips, ik zal eens kijken hoe de kabels aangesloten zijn, maar het wordt wat lastiger omdat ze niet zo makkelijk bereikbaar zijn

0 Kudos
Trewqwer
Level 1
Topicstarter

Hallo, het lijkt erop dat er geen extra stopcontact voor de Zigoo in de kast met de meter zit, de kabel gaat via een buis rechtstreeks naar het contact in de woonkamer. Ik heb niet zo'n groot appartement.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Trewqwer

Ik zie dat er inmiddels al contact is geweest en er een afspraak is gemaakt met een monteur. Dat lijkt me in dit geval ook verstandig om de aansluiting en dergelijke te controleren.

Mocht je na de afspraak nog support nodig zijn, kom dan gerust even op de radar.