1
Vraag
2
Reacties
Noeknoek

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nieuwe tablet verbind niet goed met wifi

Hoi,
Dus ik heb 2 dagen geleden een nieuwe samsung galaxy tab a 2018 gekocht. Nu probeer ik met de wifi te verbinden en voor de eerste 5 tot 10 minuten werkt het.
Daarna word alles langzaam of stopt en komt er een uitroepteken bij mijn wifi signaal te staan. Ik ben naar mijn wifi instellingen gegaan om te checken wat het was. Nu staat er bij mijn wifi: Verbonden, geen internet. Ik heb vanalles geprobeerd om dit te fiksen. Hier een lijst met wat ik geprobeerd heb.

Wifi op tablet uit en aan schakelen.
Wifi vergeten en opnieuw inloggen.
Router uit de stroom voor een paar minuten en er weer terug in.
Tablet herstart.
Tablet internet instellingen gereset.
Tablet naar fabrieksinstellingen gezet en daarna helemaal geupdate.

Het vreemde is dat alleen mijn nieuwe tablet dit probleem heeft alle andere telefoons, tablets en laptops in huis hebben er geen last van.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Maak je gebruik van het 2.4Ghz netwerk of van de 5Ghz?
Hebben beide dezelfde naam als netwerk? Je kan proberen om de tablet expliciet een op de 2.4 of de 5 te laten draaien, kijken of beide netwerken het probleem hebben.
Je kan ook even proberen bij bekende. Als het daar wel werkt, is het niet het tablet.

Ook al werken de andere apparaten wel, kan je ook kijken naar welk kanaal er wordt gebruikt door de Wifi en eens een ander kanaal proberen. Ik heb een laptop gehad die soortgelijke problemen had. Door een ander kanaal te kiezen, loste dit op. (minder storing/interferentie).

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Noeknoek
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Be rt wrote:
Probeer deze oplossing eens:

Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6? Foutcode 303? Lees een mogelijke workaro...

Hey,
Dankjewelvoor je reactie. Ik heb alleen geen IPv6 internet. Dus dit zal het helaas niet zijn. Nog andere ideeën?
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Maak je gebruik van het 2.4Ghz netwerk of van de 5Ghz?
Hebben beide dezelfde naam als netwerk? Je kan proberen om de tablet expliciet een op de 2.4 of de 5 te laten draaien, kijken of beide netwerken het probleem hebben.
Je kan ook even proberen bij bekende. Als het daar wel werkt, is het niet het tablet.

Ook al werken de andere apparaten wel, kan je ook kijken naar welk kanaal er wordt gebruikt door de Wifi en eens een ander kanaal proberen. Ik heb een laptop gehad die soortgelijke problemen had. Door een ander kanaal te kiezen, loste dit op. (minder storing/interferentie).
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Ook nieuwe apparaten kunnen stuk gaan. Fabrikanten en handelaren houden rekening met een bepaald percentage (op basis van ervaringscijfers) uitval, juist bij eerste gebruik name of zeer kort hierop.
Noeknoek
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
acoster Hey dankjewel!
Dit was inderdaad het probleem. Beide hadden dezelfde naam. Nadat ik enkel op 2.4 Ghz zat had ik geen last meer van storingen.
En bij de 5Ghz kreeg ik meteen de melding geen internet.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Noeknoek. Welkom op de Ziggo Community. Helemaal top dat je hier bent gekomen om navraag te doen, want het is nu snel en goed opgelost.
, @acoster! 😄
Quiet_Wildcard

Level 5
  • 52Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik vermoed dat er meer aan de hand is en de techneuten van Technicolor en Samsung zich eens moeten beraden over een firmware update.....

Heb namelijk ook de SM-T590NZKEPHN 64 gig en werkt heel slecht op de Technicolor 2,4 GHz ssid , terwijl 10 tale andere wifi apparaten geen wifi problemen hebben. Vreemd is dan ook weer dat de tab wel weer goed werkt op ander tp link acces point.....

Het is alsof de Tecnicolor TC7210.Z en SM-T590NZKEPHN elkaar niet mogen :zipper_mouth: Denk iets in de afstemming in signaalsterkte en demping ontvangst.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic