1
Vraag
2
Reageer en help mee
pakikje

Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Nieuwe router nodig / welke?

Hallo,

Ik heb nu enkele jaren een Asus Router (RT-AC87U met Merlin-firmware). Gebridged natuurlijk. Werkte best wel goed (heb wel de laatste tijd veel last van disconnects met de connectbox). Maar ja, router uit/aan en alles werkt weer. Je merkt: ik ben best wel relax 🙂

Nu word mijn router niet meer ondersteund door Merlin en ben ik aan het rondkijken naar een nieuwe router. (tussen de 100 - 150 euro of zo).

Wie heeft er advies?

Ps: ik ben niet veeleisend hoor, ik heb 2 xbox-one's, 4 ip-cams, wat laptops en pc's, pi's, qnap nas, slimme rookmelders, slimme lampen, slimme thermo, een tp-link wifi AP). Moet wel allemaal weer werken anders maken mijn kinderen me af 😉 

Dank voor het lezen!

14 Reacties 14
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
pakikje wrote:

 

Nu word mijn router niet meer ondersteund door Merlin en ben ik aan het rondkijken naar een nieuwe router. (tussen de 100 - 150 euro of zo).

Wie heeft er advies?

Ps: ik ben niet veeleisend hoor, ik heb 2 xbox-one's, 4 ip-cams, wat laptops en pc's, pi's, qnap nas, slimme rookmelders, slimme lampen, slimme thermo, een tp-link wifi AP). Moet wel allemaal weer werken anders maken mijn kinderen me af 😉 

Dank voor het lezen!

 

Hi,

Mooi ook een voorstander van Asus en Merlin.

Wel boven het budget wat je noemt en jammer genoeg nog wel zonder merlin software maar wel super goed spul https://www.amazon.nl/AX-WLAN-systeem-Toegangspuntenset-300m%C2%B2-AX6100-AiMesh/dp/B07QN892V6/ref=a...

 

Of je koopt er een die nog wel door Merlin wordt ondersteund.

pakikje
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Dank Ronihd, ik zat al naar de RT-AX86U te kijken. (ook boven het gestelde budget) Ik zit er nu aan te denken om een router te zoeken zonder wifi want dat scheelt behoorlijk in de aanschaf prijs (die AP's kan ik zelf ook ophangen, ik heb er al 1 in gebruik, en we gamen via de utp dus...)

 

Groet: Patrick

 

 

pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes

ik heb er 3 van deze en ik wil echt niet anders..

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
pakikje wrote:

Dank Ronihd, ik zat al naar de RT-AX86U te kijken. (ook boven het gestelde budget) Ik zit er nu aan te denken om een router te zoeken zonder wifi want dat scheelt behoorlijk in de aanschaf prijs (die AP's kan ik zelf ook ophangen, ik heb er al 1 in gebruik, en we gamen via de utp dus...)

 

Groet: Patrick

 

 

Kijk eens naar een ubiquiti edgerouter (zonder WiFi),  die biedt veel opties, maar je moet er wel een beetje kaas van hebben gegeten.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

tjee wat zien die dingen er uit zeg…. 

Ik bedoel dan die Asus dingen.


Niet van toepassing
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Ik ben een beetje afgeknapt op TP-Link. De software ondersteuning staat veelal na een jaar al stil. Ik heb nog een TP-LInk AP-500 draaien en als die de geest geeft of anderzijds weg moet dan komt er het (semi) professioneel spul van ubiquiti.


Niet van toepassing

Deco m5 is een prachtig mesh systeem.

Betaalbaar en betrouwbaar.

Ik heb zelf de m4 draaien!

 

Niks mis mee!!

pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes

Daar zijn de meningen over verdeeld...maar wel betaalbaar idd.

Ik heb liever iets wat altijd werkt en niet soms...en daar heb ik wel wat meer voor over.


Niet van toepassing
pox-ie wrote:

Daar zijn de meningen over verdeeld...maar wel betaalbaar idd.

Ik heb liever iets wat altijd werkt en niet soms...en daar heb ik wel wat meer voor over.

Aannames!

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
pakikje wrote:

Dank Ronihd, ik zat al naar de RT-AX86U te kijken. (ook boven het gestelde budget) Ik zit er nu aan te denken om een router te zoeken zonder wifi want dat scheelt behoorlijk in de aanschaf prijs (die AP's kan ik zelf ook ophangen, ik heb er al 1 in gebruik, en we gamen via de utp dus...)

 

 

 

PeterH2020 wrote:

Deco m5 is een prachtig mesh systeem.

Betaalbaar en betrouwbaar.

Ik heb zelf de m4 draaien!

 

Niks mis mee!!

Er wordt gevraagd om een router, zelfs zonder WiFi. Een mesh systeem is geen router.


Niet van toepassing

Een mesh router is het om precies te zijn.

 

Maar inderdaad pakikje zoekt een router in bridge en gebruikt na de router een apparaat voor wifi.

 

 

pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
PeterH2020 wrote:
pox-ie wrote:

Daar zijn de meningen over verdeeld...maar wel betaalbaar idd.

Ik heb liever iets wat altijd werkt en niet soms...en daar heb ik wel wat meer voor over.

Aannames!

Nee...feit en zelf ondervonden.  

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik deel het advies over de router zonder wifi, zeker als deze in de meterkast komt.

De genoemde M5 eigenlijk elke Decoset is enkel als Wifi router interresant voor een netwerk  met enkel draagbare apparaten. Bij dit netwerk waarbij meerdere apparaten bedraad moet worden aangesloten is dit niet interresant doordat elke node maar 1 vrije aansluiting heeft. Wat een of meerdere switches bijna verplicht maakt.

De gedachte van een mesh is leuk, met goede accespunten ben je net zover.

@pakikje

Maak de afweging tussen goed en semi profesioneel, of de betere consumenten routers de prijs zou niet bepalend moeten zijn.

Je bent misschien niet veeleisend, je hebt best een uitgebreide setup.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic