1
Vraag
2
Reacties
Nielslaan1990!

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe router na 8 jaar mogelijk?

Ik heb laatst opnieuw een pakket bij jullie besteld maar onze router doet het niet goed meer ik heb deze al 8 jaar zins het begin dat ik samen woon. Nu zou ik graag een nieuwe willen omdat deze niet altijd even goed werkt 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Nielslaan1990! Welkom nog hier op de Ziggo Community 🙂 Jammer dat je problemen ervaart met je modem (ik verwacht dat je daarop doelt i.p.v. router). Je hebt inderdaad een wat ouder type staan welke bij problemen kosteloos vervangen kan worden.

 

Een vervangend modem komt je kant daarom zo snel als mogelijk op. Hopelijk zijn de problemen hiermee verleden tijd! Ik zou het erg waarderen als je je bevindingen met ons deelt hier zodra je het modem hebt aangesloten en hebt kunnen testen. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21926Likes

Mogelijk zijn er ook nog andere oorzaken.

 

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Ziggo levert bij een abonnement alleen een modem, als je een router wil moet je deze zelf aanschaffen en op het modem aansluiten. 

Er zijn bij Ziggo wel modems met router in een. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Template Welk modem dat ziggo nu levert heeft geen router functie aan boord?

 

Standaard wordt een modem-router geleverd.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Steefb Hij heeft het modem al meer dan 8 jaar, zijn die modem/router combines niet pas sinnds fUPC en FZiggo, samen het nieuwe Ziggo vormen? 8 jaar geleden was er toch nog Ziggo en UPC

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Template  Ik kan me nog herinneren dat er in fZiggo gebied Sitecom routers waren die voorzien waren van een sticker met een ziggo SSID. Dit is uiteraard al een hele poos geleden of dit 8 jaar is durf niets op te zeggen. Wat ik wel weet is dat het toen nog 54g routers waren.

Aanvulling: Het zou ook nog maar zo kunnen zijn dat het in de @home tijd was.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Nielslaan1990! Welkom nog hier op de Ziggo Community 🙂 Jammer dat je problemen ervaart met je modem (ik verwacht dat je daarop doelt i.p.v. router). Je hebt inderdaad een wat ouder type staan welke bij problemen kosteloos vervangen kan worden.

 

Een vervangend modem komt je kant daarom zo snel als mogelijk op. Hopelijk zijn de problemen hiermee verleden tijd! Ik zou het erg waarderen als je je bevindingen met ons deelt hier zodra je het modem hebt aangesloten en hebt kunnen testen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic