Sorry dat ik niks heb laten weten 😅 er is een monteur gisteren langs geweest, die heeft het AOP nagekeken en vast gezet ( deze zat gewoon los 😅 ) modem is stabiel, dus daar hield het ook op aangezien ik een eigen router heb. Nu wilde ik vanmorgen het modem in de woonkamer aansluiten op de coax wandcontactdoos in de woonkamer aangezien het modem en router dan niet tegen koperen leidingen zitten en omgeven zijn door elektromagnetische straling ( meterkast ) ik wist alvorens het proberen dat, mocht er iets zijn met de wifi of modem, jullie dan wél kosten in rekening brengen, aangezien het modem op max 1,5 afstand van het eerste AOP punt moet/mag zitten, proberen kan geen kwaad dacht ik, aangezien de woonkamer een veel betere plek is. Ik loop naar de coax wandcontactdoos in de kamer, ik schuif het gordijn opzij, bleek dat het gordijn deels om het coax kabeltje zat dat naar de mediabox loopt, en toen viel het contact doosje uit de muur 🥴 blijkbaar had de monteur die bij ons de coax contact doos in de kamer had vervangen, niet eens het doosje vast had gemaakt en dus gewoon er in geduwd had.... ik stopte dus het doosje terug, maar de coax kabel die in de muur zit, zat nogal strak, en blijkbaar met het terugdoen is er iets niet helemaal goed gegaan, maar daar kwam ik pas achter toen ik het modem in de kamer wilde proberen aan te sluiten, en je raad het al, geen signaal, ik dacht in eerste instantie, gewoon te zwak signaal, jammer dan, dan maar weer terug in de meterkast hangen, dat gedaan, bleek dat de mediabox ineens geen signaal had 🙄
Waarschijnlijk zit de aansluiting in de woonkamer niet goed meer, waardoor eerst het modem ook geen signaal kreeg, en nu de mediabox ook niet meer... dat kan ook enigszins verklaren dat zo nu en dan het beeld bevriest en ook het geluid voor 5 seconden tijden live tv kijken.
Hoe dan ook, maandag komt er weer een monteur langs, die komt hopelijk de connector in het contact doosje opnieuw vastmaken, en hopelijk ook gelijk het contact doosje zelf 😅 daarna ga ik het nog eens proberen om het modem in de kamer aan te sluiten mocht het signaal, wat er dan wél is, toch te zwak zijn dan is het pech gehad, dan gaat hij weer de meterkast in.
De reden dat ik hem in de woonkamer wil hebben is omdat ik alles bekabeld kan aansluiten en dan heeft de router ook niet zoveel interferentie van de meterkast en het apparatuur wat er in zit. Ik denk persoonlijk dat het daardoor komt.
Proberen kan geen kwaad natuurlijk 😉
Ik plaats maandag nog een laatste bericht over hoe de stand van zaken is, mocht het wifi euvel nog steeds niet verholpen zijn ( omdat het modem in de woonkamer geen goed signaal heeft, of omdat het modem en router weer in de meterkast staat ) dan mag deze topic van mij wel gesloten worden, omdat ik dan ook geen idee meer heb wat het dan kan zijn, wifi opnieuw aan en uit zetten is overigens niet zo'n ramp 😁