Mijn oudere buurman met bijna geen technische kennis heeft mij gevraagd om z'n nieuw ontvangen modem aan te sluiten.
Echter wat mij verbaasd is het volgende:
Hij heeft nu een "Connectbox" type : CH7465LG-ZG
Hij heeft vorige week ongevraagd een nieuwe "Connectbox" toegestuurd gekregen met daarbij het verzoek om die binnen 2 weken aan te sluiten.
Dit is een type TG2492LG-ZG en ziet er exact hetzelfde uit als de oude.
De CH7465LG-ZG is volgens mij een Compal
De TG2492LG-ZG is een Arris en is technisch bij mijn weten hetzelfde als de Compal.
Ze hebben in ieder geval dezelfde Puma 6 chipset...helaas eigenlijk helemaal niet geschikt voor zijn gebruik want dochter werkt thuis en de Connectboxen blinken nou niet echt uit in stabiliteit
Dan nu de vraag: gezien het feit dat het nogal wat moeite heeft gekost om internet in huis goed werkend te krijgen met de CH7465LG-ZG Compal en drie TPlink Deco's ziet mijn buurman niet te wachten op veranderingen, alles werkt ook goed. (sort of 🤔)
Zou iemand mij hier dan uit kunnen leggen waarom Ziggo ongevraagd een nieuwe modem stuurt die nota bene niets gaat toevoegen of maak ik hier een denkfout en is de Arris beter. (Denk van niet gezien de testen bij o.a. de consumentenbond...)
Graag jullie visie
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dank je wel, perfecte service weer👌 mag ook wel eens worden gezegd.
Wat zouden we zijn zonder de community😃
@ravahu Heel graag gedaan! En ontzettend bedankt voor deze mooie opsteker 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.