1
Vraag
2
Reacties
ravahu

Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

Nieuwe modem voor de buurman ??

Mijn oudere buurman met bijna geen technische kennis heeft mij gevraagd om z'n nieuw ontvangen modem aan te sluiten.
Echter wat mij verbaasd is het volgende:

Hij heeft nu een "Connectbox" type : CH7465LG-ZG

Hij heeft vorige week ongevraagd een nieuwe "Connectbox" toegestuurd gekregen met daarbij het verzoek om die binnen 2 weken aan te sluiten.
Dit is een type TG2492LG-ZG en ziet er exact hetzelfde uit als de oude.
De CH7465LG-ZG is volgens mij een Compal

De TG2492LG-ZG is een Arris en is technisch bij mijn weten hetzelfde als de Compal.
Ze hebben in ieder geval dezelfde Puma 6 chipset...helaas eigenlijk helemaal niet geschikt voor zijn gebruik want dochter werkt thuis en de Connectboxen blinken nou niet echt uit in stabiliteit

 

Dan nu de vraag: gezien het feit dat het nogal wat moeite heeft gekost om internet in huis goed werkend te krijgen met de CH7465LG-ZG Compal en drie TPlink Deco's ziet mijn buurman niet te wachten op veranderingen, alles werkt ook goed. (sort of 🤔)

 

Zou iemand mij hier dan uit kunnen leggen waarom Ziggo ongevraagd een nieuwe modem stuurt die nota bene niets gaat toevoegen of maak ik hier een denkfout en is de Arris beter. (Denk van niet gezien de testen bij o.a. de consumentenbond...)
Graag jullie visie

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@ravahu Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen. Zo te zien heeft e.e.a. elkaar gekruist waardoor jouw buurman een 2e Modem ontvangen heeft. Ik kan ervoor zorgen dat het huidige modem geactiveerd blijft. Mag ik ter verificatie het serienummer van het te behouden  modem? Je mag dit doorgeven per privebericht. Dan zorg ik ervoor dat het modem actief blijft. Voor het andere modem stuur ik een retourdoos op. 

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan met de postcode en huisnummer van je buurman erachter tussen haakjes, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je Ziggo community profiel, op die pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De Arris TG2492LG-ZG is inderdaad het zelfde SmartWifi modem als de Compal CH7465LG-ZG, ze gebruiken wel elk eigen firmware. In de webinterface zijn kleine verschillen aanwezig in de weergave van de downstream/upstream-gegevens.

 

Ik durf ook niet te zeggen waarom het Compal-modem is toegestuurd, mij is alleen bekend dat in plaatsen waar Internet Giga beschikbaar is, het SmartWifi modem Giga (TG3492LG-ZG) wordt toegestuurd om klanten van de 'legacy' SC-QAM-kanalen (EuroDOCSIS 3.0) over te zetten naar het OFDM-kanaal (DOCSIS 3.1).

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@BertGedaan.

@tobiastheebeDan zie ik al helemaal geen reden om het ding om te zetten daar hij echt een TG2492LG-ZG ontvangen heeft en die is  gewoon nog  EuroDOCSIS 3.0
M.a.w. gewoon een hoop werk voor niks dus dat gaan we dan ook maar niet doen.

 

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Wellicht kwam de buurman wel in aanmerking voor de nieuwere variant (TG3492LG) vanwege de door Tobias genoemde reden, maar hebben ze simpelweg de verkeerde uit het magazijn gepakt 🤔

Er zal n.a.w. vandaag of morgen een moderator in dit topic langskomen; die kan even in de systemen duiken om te kijken wat hier de bedoeling van is.

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@tobiastheebe 

Nog even wat verder zitten kijken.

Zou het kunnen dat zijn oude Compal CH7465LG-ZG niet te updaten was naar de zg smartwifi ?
Hij gebruikt m.i. geen GIGA want heeft Internet Complete/TV Max/Volop bellen.

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@tobiastheebeFoutje mijnerzijds; GIGA kan hij natuurlijk ook niet hebben want marketingterm van Ziggo😳

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@AlexHelptDat zou heel prettig zijn want het staat op de planning voor a.s. zaterdagmorgen.

Dat betekent echter wel dat het afschakelen van de oude modem zoals genoemd in het begeleidend schrijven bij de nieuwe ook gecanceld moet worden !!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@ravahu  schreef:

@tobiastheebeFoutje mijnerzijds; GIGA kan hij natuurlijk ook niet hebben want marketingterm van Ziggo😳


Connectbox Giga betekent dat het een Docsis 3.1 modem is wat 1 Gigabit aankan en hoger en ook wel eens uitgerold wordt met een minder internet abonnement in wijken waar een capaciteitsprobleem is, dan kan dat opgelost worden door een Connectbox Giga, die dan al gebruikt maakt van Docsis 3.1 wat veel meer frequenties en bredere aankan.

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@BertUitleg begrijp ik,maar waarom stuurt Ziggo dan een DOCSIS 3.0 modem ofwel de TG2492LG-ZG ?

Dat lost volgens mij dus niets op, c.q. heeft geen reden.

Dan zou de uitleg van @AlexHelpt dus correct kunnen zijn ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@ravahu Vanmiddag komt er nog een Ziggo moderator langs die het één en ander kan uitzoeken in de achtergrond.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @ravahu,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart! Ik begrijp dat je wilt weten waarom jouw buurman modemtype TG2492LG-ZG  ontvangen heeft. Natuurlijk kijk ik graag voor je na hoe de vork in de steel zit. Kun je per privebericht laten weten om welke adres (postcode + huisnummer) het precies gaat ? Dan kan ik de gegevens erbij pakken en het verder voor jou en je buurman uitzoeken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Paul Staan de postcode en het huisnummer niet tussen haakjes achter de postcode en het huisnummer van TS?

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@PaulIk heb in mijn privé gegevens op verzoek van @Bert de postcode en het huisnummer er tussen haakjes bij gezet.

In het opmerkingenveld staat ook de naam van de buurman en nogmaals het volledige adres en postcode.

Heb je ook een privébericht gestuurd met de info.

edit (toevoeging privebericht)

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

👌

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@ravahu Hartelijk dank voor de gevraagde gegevens. Ik zie inderdaad dat je buurman eerder al een Compal (Doscis 3.0) modem ontvangen heeft ter vervanging van het eerdere Ubee320B modem. Waarom er vorige week ineens weer een modem, ditmaal een Arris Connectbox, verstuurd is is mij op dit moment ook een raadsel. Ik heb de vraag even gesteld aan de afdeling die hierover meer kan zeggen. Zodra ik een antwoord heb laat ik het aan jou weten. 

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@PaulBedankt voor de moeite.

Kun jij er ook voor zorgen dat de huidige modem niet afgemeld word, of moet ik daar zelf over gaan bellen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@ravahu Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen. Zo te zien heeft e.e.a. elkaar gekruist waardoor jouw buurman een 2e Modem ontvangen heeft. Ik kan ervoor zorgen dat het huidige modem geactiveerd blijft. Mag ik ter verificatie het serienummer van het te behouden  modem? Je mag dit doorgeven per privebericht. Dan zorg ik ervoor dat het modem actief blijft. Voor het andere modem stuur ik een retourdoos op. 

ravahu
Topicstarter
Level 7
  • 198Posts
  • 1Oplossingen
  • 43Likes

@PaulJe hebt een privé bericht en bedankt 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@ravahu Hartelijk dank! Ik zorg ervoor dat het modem actief blijft. Je buurman ontvangt nog een retourdoos om het andere modem terug te kunnen sturen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic