Vandaag een nieuw modem ontvangen (zwarte) ter vervanging van de oude wittte. Dit aangezien we van een 400Mbit abo naar een 1000Mbit abo gaan. In de log van de nieuwe modem zie ik staan dat er een probleem is met de registratie, er staan foutmeldingen met mac adressen erbij. Hierover zojuist contact opgenomen met de helpdesk en dat was juist, de nieuwe modem staat niet goed geregistreerd, degene zag het wel staan 'maar hij kwam niet door'. Geen idee wat hij bedoelde maar hij kon dat niet aanpassen/pushen. Vreemd, ja dat kwam allemaal door de automatisering, vroeger kon dat wel maar tegenwoordig niet meer. Moest de oude modem maar weer aansluiten of wachten tot hij geregistreerd werd... ????
Vanmiddag had ik dit probleem ook al gemeld (zonder het log uit te lezen) en degene toen zag dat het een vreemde status was die de modem had, dus hij ging me doorverbinden met de administratie. Krijg ik gewoon een collega van hem op de helpdesk aan de lijn 'bijzonder' was zijn reactie..... zucht
In een andere topic lees ik over wellicht een ander aop? er zit een splitter op deze aop, APA 5000
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @NvanKruisbergen ,
Kun je een foto maken van het AOP? Hoewel ik niet verwacht dat dit de oorzaak zal zijn, is het goed om dit voor de zekerheid toch te controleren. Het type splitter wat je noemt komt me niet bekend voor.
Zou je daarnaast het serienummer van het zwarte modem in je profiel bij 'persoonlijke opmerkingen' kunnen zetten? Zie deze link. : https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Dan kan een moderator uitzoeken wat er precies mis gaat met het activeren. 🙂 Het serienummer kun je vinden op de sticker onderop, achter de aanduiding ' S/N: ' .
In het vorige topic Hoe verhelp ik de melding Partial Bonding' in het modemlog? is te lezen dat een POA-550 is geplaatst. Gelet op de locatie in de woonkamer zou het AOP een btv 01-SET moeten zijn. Dit zijn nog steeds de nieuwste onderdelen en vervanging is dus niet nodig.
Done!
Splitter is een POA-550 🙂
Kun je de gegevens van de tabbladen Configuratie en Netwerk historie plaatsen?
De zwarte staat op dit moment niet meer verbonden met het coax. De witte hangt er nu weer aan dus het tabblad configuratie is niet zo zinvol.
De netwerk history:
Tijd Prioriteit Omschrijving
10-06-2025 16:44:42 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=38:17:b1:96:67:6b;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 10-06-2025 16:44:41 critical Cable Modem Reboot because of - Reboot UI 10-06-2025 16:31:37 critical Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:17:b1:96:67:6b;CMTS-MAC=00:17:10:91:ec:15;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 10-06-2025 16:00:04 critical Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:17:b1:96:67:6b;CMTS-MAC=00:17:10:91:ec:15;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 10-06-2025 15:34:33 critical Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:17:b1:96:67:6b;CMTS-MAC=00:17:10:91:ec:15;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 10-06-2025 14:26:13 critical Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:17:b1:96:67:6b;CMTS-MAC=00:17:10:91:ec:15;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 10-06-2025 14:23:48 critical DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=38:17:b1:96:67:6b;CMTS-MAC=00:17:10:91:ec:15;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 10-06-2025 14:23:43 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=38:17:b1:96:67:6b;CMTS-MAC=00:17:10:91:ec:15;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 10-06-2025 14:23:15 critical Cable Modem Reboot because of - unknown 10-06-2025 14:23:15 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=38:17:b1:96:67:6b;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 14-02-2025 12:25:38 critical Cable Modem Reboot due to Factory default via SNMP 14-02-2025 12:25:38 critical SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=38:17:b1:96:67:6b;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1; 08-04-2024 14:06:57 notice GUI Login Status - Login Success from LAN interface 08-04-2024 14:05:27 notice GUI Login Status - Login Fail from LAN interface
Ik zou graag de gegevens van het nieuwe modem zien. De historie is onvolledig, maar de getoonde meldingen zijn gebruikelijk bij ingebruikname van een nieuw modem. Bij een Sagemcom F3896 die ik 12-8-2024 had geïnstalleerd zag het er als volgt uit:
er spelen problemen met het doorlopen van orders, oplostijd is onbekend. je hebt het modem aangesloten op de data kant van de poa550? als hij het niet doet kun je inderdaad het oude modem blijven gebruiken
klopt, modem zat op de Data aansluiting van de poa550. Op dit moment hang de oude docsys er weer aan.
De historie is van de zwarte, heb deze weer ff aan de stroom gehangen en met mn mobiel het log uitgelezen.
Ik zag het inderdaad al aan de CM MAC.
Update: rond 11:15 uur werkte het internet (met de witte, oude modem) ineens niet meer. Gekeken in de app naar de status van het abonnement, deze was veranderd van 'in behandeling' ofzo naar iets anders. In Ziggo Go zag ik de nieuwe tv zenders er al bijstaan, op de mediabox kreeg ik een foutmelding dat er nog wat verwerkt moest worden, dat zou max 15 minuten duren. Witte modem losgekoppeld en de nieuwe, zwarte aangesloten. Nadat de led stabiel wit was hadden we weer verbinding met het net en intussen zijn ook de zenders beschikbaar op de mediabox....
Alleen zie ik nergens waar ik de backup (die op advies van de bijgeleverde folder in de smart-wifi app aangezet is) terug kan zetten. Dus mijn wifi-namen, wachtwoorden, vaste ip instellingen, het dhcp pas va 192.168.178.20 uit laten delen ipv va .10 moet handmatig ingesteld worden nu?
Hi @NvanKruisbergen ,
Fijn dat het nieuwe modem nu werkt! Dat klopt inderdaad, je zult die instellingen helaas handmatig weer moeten aanpassen.
Als de backup-functie in SmartWifi web is ingeschakeld dan worden bepaalde instellingen automatisch teruggezet:
Dus de backup functie werkt niet als de backup gemaakt is via de app maar wel via de webinterface?
De backup uit de webinterface (192.168.178.1) kan alleen naar hetzelfde type modem teruggezet worden, smartwifiweb.ziggo.nl is een andere omgeving. De backup-functie in (de) SmartWifi app + web is hetzelfde.
ik heb, zoals in de folder: 'Vervangend modem installeren' staat, het schuifje bij'backup van netwerkinstellingen maken' in de app aangezet. Netwerk ssid is niet automatisch teruggezet, hoe krijg ik dat wel voor elkaar dan? en hoe weet ik of die app wel echt een backup gemaakt heeft?
Het kan even duren voordat synchronisatie van de instellingen plaatsvindt. Het is helaas niet mogelijk om te controleren of de backup daadwerkelijk aanwezig is.
mijn ervaring is dat de back-up van een witte naar zwarte modem in de meeste gevallen faalt. tussen zwart en zwart werkt het wel goed. zelf het ssid+ww erin zetten is met 2 minuten gedaan, de rest had je sowieso handmatig moeten invoeren want dat neemt de back-up niet mee
Fijn dat dit alles ook in die mooie bijgeleverde folder staat.... grrr
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.