1
Vraag
2
Reacties
Bart14

Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Nieuwe modem, maar geen internet

Hallo,

 

Vandaag nieuwe smartwifi modem ontvangen en aangesloten. Echter geen internet. Kan het zijn dat ik een nieuwe AOP nodig heb? Heb begrepen dat die van mij al wat oud is....

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

hij zou het wel moeten doen. maar hij neemt bridge over naar het nieuwe modem (vanuit het configuratiebestand wat is gekoppeld aan klantnummer) en dat werkt nog niet goed. hij moet eerst uit bridge gehaald worden en kan daarna terug in bridge. die formulieren worden om dit tijdstip denk ik niet behandeld, maar als je m nu invult word dat morgen zsm opgepakt

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31055Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Houd de RESET-knop aan de achterzijde van het modem 10~15 seconden ingedrukt.

Bekijk in context

15 Reacties 15
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31055Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Het AOP (DIO-01) is inderdaad niet meer het nieuwste type.

 

Direct op het AOP zou elk type modem online moeten komen. Sluit je het modem aan met de meegeleverde IEC/F-kabel (groen en rood omrande stekkers)? Welk type SmartWifi modem heb je ontvangen, een witte (Arris of Compal) of zwarte (Sagemcom)? In het laatste geval is een monteursafspraak wenselijk voor het vervangen van de DIO-01 door een btv 01-SET.

 

20221102-02.PNG

 

Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Configuratie op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb de zwarte ontvangen. Ik heb hem aangesloten met de kabel met de groen rood omrande stekkers. Wel nog met de bijgeleverde splitter ertussen. De oude modem stond in bridge mode....

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31055Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Ik had al een vermoeden. Bridge mode wordt automatisch overgenomen door het nieuwe modem en functioneert aanvankelijk niet correct op het Sagemcom-modem. Je moet dit kunnen oplossen door eerst router mode aan te vragen via dit formulier en vervolgens weer bridge mode.

 

Een splitter is overbodig als je geen TV/decoder aansluit via coax.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ook raadt ik aan het eerste klepje weg te halen zodat de kabel goed contact maakt met het aop. deze moet wel vervangen worden door een monteur omdat hij niet docsis 3.1 geschikt is

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ok. Dat kan alleen middels dat formulier?

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Maar hij zou het wel moeten doen met dit AOP?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

hij zou het wel moeten doen. maar hij neemt bridge over naar het nieuwe modem (vanuit het configuratiebestand wat is gekoppeld aan klantnummer) en dat werkt nog niet goed. hij moet eerst uit bridge gehaald worden en kan daarna terug in bridge. die formulieren worden om dit tijdstip denk ik niet behandeld, maar als je m nu invult word dat morgen zsm opgepakt

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31055Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Router mode aanvragen kan op meerdere manieren: via het formulier, de klantenservice of een moderator hier op de community. De eerste twee opties zijn op dit moment het snelst.

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ok. Dank voor de snelle reacties. 👍

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

ondertussen heb ik via het formulier de router uit de bridge modus laten halen. Ik heb nu rechtstreeks vanuit het AOP wel internet via de kabel maar geen wifi. In de modeminstellingen heb ik geprobeerd het2.4 en 5 ghz signaal in te schakelen maar na opslaan zijn de vinkjes weer terug in de stand: '2.4 ghz en 5 ghz uitgeschakeld'.

Ik kan het wifi signaal dus niet inschakelen.Waar kan dit aan liggen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31055Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Ik zou het modem dan ook nog terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

ok.  waar kan ik dat doen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31055Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Houd de RESET-knop aan de achterzijde van het modem 10~15 seconden ingedrukt.

Bart14
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

thanks. Nu werkt ie inderdaad!

En als ik hem nu weer in bridge mode wil hebben dan kan ik het via dat formulier weer aanvragen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31055Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Fijn om te lezen. Bridge mode kun je inderdaad opnieuw aanvragen met hetzelfde formulier.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic