1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
LouisA

Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwe modem en wifi problemen

Sinds ik zaterdag het nieuwe modem heb aangesloten, heb ik problemen met wifi op één iMac en een Airbook. Na de hulp van een deskmedewerker leek het in orde, maar vandaag weer geen wifi op de iMac en de Airbook. Alle andere devices (andere iMac en diverse telefoons en videodeurbel) geen problemen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
LouisA
Topicstarter
Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor jullie reacties. De monteur van Ziggo is net de deur uit en heeft drie uur puzzelen en meten nodig gehad om het probleem op te lossen. Op de een of andere manier werkten de wifipods niet goed met het nieuwe modem. Nu een TP-Link mesh-systeem geïnstalleerd en voor als nog werkt alles weer van ouds😀
@EnergieBoy: Alle restarts van zowel computer als netwerk had ik natuurlijk al uitgeprobeerd, maar helaas…

Overigens staan 2,4 en 5 Ghz op dezelfde naam (altijd al gestaan) en dat geeft geen enkel probleem.

Louis

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 419Likes

Hi @LouisA

Dat is een merkwaardig probleem zeg, we zijn nu 2 dagen verder; is het probleem opgelost? 

Er is vast een user online die met jou mee wil denken 🙂 @EnergieBoy heeft geloof ik veel kaas gegeten van Apple, toch? 

EnergieBoy

Level 19
  • 11435Posts
  • 578Oplossingen
  • 1888Likes

Hmm, kaas en een appel gaat niet lekker met elkaar, denk ik. Maar ik ga een poging wagen. Weet veel maar niet alles 😎. Heb je je netwerkverbindingen in je iMac en MacBook al eens gewist? Dus bij je netwerkinstellingen even alle verbindingen naar je nieuwe router wissen. Zorg ook dat Wifi bovenaan in de lijst staat van verbindingen (dus niet eerst Ethernet, mits je deze wel gebruikt op je iMac). Daarna even je router van stroom af halen, gewoon dat die even opnieuw opstart. En probeer dan nog eens verbinding te maken met je iMac en MacBook via Wifi. Zorg ook dat je 2,4Ghz en 5Ghz niet dezelfde naam geeft, dat kan soms ook nog wel eens voor problemen zorgen.

Probeer dat eerst maar eens uit, kijken of het helpt 🙂

LouisA
Topicstarter
Level 3
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor jullie reacties. De monteur van Ziggo is net de deur uit en heeft drie uur puzzelen en meten nodig gehad om het probleem op te lossen. Op de een of andere manier werkten de wifipods niet goed met het nieuwe modem. Nu een TP-Link mesh-systeem geïnstalleerd en voor als nog werkt alles weer van ouds😀
@EnergieBoy: Alle restarts van zowel computer als netwerk had ik natuurlijk al uitgeprobeerd, maar helaas…

Overigens staan 2,4 en 5 Ghz op dezelfde naam (altijd al gestaan) en dat geeft geen enkel probleem.

Louis

EnergieBoy

Level 19
  • 11435Posts
  • 578Oplossingen
  • 1888Likes

Nou, het is goed dat alles weer werkt. Dat was dan een hele goede monteur 🤪. Je zegt dat beide WiFi kanalen dezelfde naam hebben en dat je er geen last van hebt, fijn en houden zo! Maar geloof me, er komt een moment dat je er achter komt dat je beter 2 verschillende namen had kunnen geven. Als je bv thuis gaat uitbreiden naar webcams of andere dingen die je wilt aansluiten. 

Hoe dan is ook, het werkt nu en dat is het belangrijkst. Fijne feestdagen !