Vraag
Reacties
Aankondigingen
Stablex
Level 2

Nieuwe klant internet werkt niet, status led groen knippert.

Internet werkt niet, status led groen knippert. Wat nu?

 

  •  
0 Kudos
8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Waarschijnlijk is geen signaal aanwezig op het AOP omdat de huisaansluitkabel nog niet is aangesloten in de EV/straatkast, een monteursafspraak is noodzakelijk om dat te herstellen. Om andere mogelijke oorzaken uit te sluiten:

 

  • Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van de hoofdaansluiting (het AOP) in de meterkast of woonkamer, inclusief (een) eventuele splitter(s) en/of signaalversterker?
  • Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status?
0 Kudos
Stablex
Level 2
Topicstarter

20241129_212159.jpg

20241129_212259.jpg

  

Screenshot 2024-11-29 211753.png

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het AOP (FISO-X11) en de IEC/F-kabel groen/rood naar het modem zijn prima en up-to-date. Zoals verwacht is nog geen signaal aanwezig (DS scanning). Een monteursafspraak is dus de volgende stap, deze kun je aanvragen via de chat.

Stablex
Level 2
Topicstarter

😂De vroegste afspraak is volgende week woensdag. geen internet dus T_T.

 

Bedankt @tobiastheebe 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het is soms mogelijk om de monteursafspraak naar een eerdere datum te verplaatsen via Mijn Ziggo, je kunt dit dagelijks een keer controleren.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @Stablex , welkom op onze Community. Fijn om te lezen dat je gelijk zoveel hulp hebt ontvangen bij dit probleem dat je ervaart bij het aansluiten van je apparatuur. Is het gelukt om de afspraak met de monteur te vervroegen zoals @tobiastheebe heeft voorgesteld? Ik ben ervan overtuigd dat je met plezier gebruik gaat maken van al onze diensten zodra onze monteur bij je op bezoek is geweest.
 

Ik zie dat jij je gegevens nog niet hebt ingevuld in je profiel. Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo Community profiel staan. Deze gegevens zijn niet openbaar te zien voor onze leden. Alleen de moderatoren kunnen je adresgegevens inzien. Geef je gegevens op in deze link (op de volgende pagina naar beneden scrollen en daar kan je deze gegevens kwijt). Wanneer je dit hebt ingevuld, kunnen onze moderatoren gelijk met je meekijken.

Stablex
Level 2
Topicstarter

Profile gegevens is ingevuld. Helaas geen eerdere plekje mogelijk.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

We hebben het nu beide getest maar morgenochtend is de eerste optie en die staat al voor je ingepland. Dus we wachten de uitkomst van de afspraak morgen even met je af 🙂

Laat je weten of het na de afspraak is opgelost?

0 Kudos