1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ad64904

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe klant - geen binnenkabel gevonden

Geen binnenkabel kunnen vinden ben een nieuwe klant moet ik daarvoor e xtra betalen?

 

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Heb je zowel de meterkast als de woonkamer nagelopen op een (meestal groene) kabel en coax-contactdoos? Is er eventueel een groene kabel zichtbaar in de kruipruimte?

 

Als je een abonnement hebt kunnen afsluiten, dan is de woning wel aangesloten (geweest) en is er een kabel aanwezig, maar deze kan door vorige bewoners zijn afgeknipt en/of weggewerkt. Een monteur kan de kabel opsporen en de benodigde werkzaamheden (laten) uitvoeren, waaronder bijvoorbeeld kabel verlengen, opnieuw invoeren en plaatsen van een AOP (hoofdaansluiting).

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan meer duidelijkheid geven, ook over de eventuele kosten en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Ad64904 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens (net als u) ook gewoon klant ben.

Ziggo wil best wel geld verdienen, maar voordat we over geld praten, laten we eerst eens onderzoeken waar zo’n kabel verstopt zit.

In de oudere woningen zit meestal een aansluiting in de woonkamer daar waar de TV staat en in de nieuwere woningen in de meterkast. 
Volgens de informatie van Ziggo moet er op uw adres een aansluiting zitten, anders had u geen abonnement kunnen afsluiten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In bepaalde wijken, kan er zelfs een coax aansluiting in de woning aan de achterkant van de woning te vinden zijn in de woonkamer of de keuken of aan de voorkant van de woonkamer tegen de straat of in de gang.

 

Zit er ergens een kastje wat er ongeveer uitziet als hieronder?

 
 

Bert_2-1671378661365.png

Bert_3-1671378713459.png

Bert_4-1671378767398.png

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Ad64904, welkom hier!

Wat leuk dat je voor een abonnement bij Ziggo hebt gekozen! Ik begrijp uit je bericht dat het alleen een hele zoektocht is om je hoofdaansluiting te vinden. Zoals de heren al aangeven hier is er inderdaad wel een aansluiting aanwezig (geweest), omdat je anders geen diensten bij ons had kunnen bestellen. Heb je naar aanleiding van de tips hier alsnog de hoofdaansluiting gevonden? Zo niet, dan raad ik je aan om hiervoor een gratis installatiemonteur langs te laten komen. Je kan via deze pagina gemakkelijk zelf hiervoor een afspraak inplannen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic