Vraag
Reacties
rick70
Level 11

Nieuwe internet pakketten Ziggo

Ziggo introduceert wifi garantie ná de voordeur

Betrouwbare wifi door het hele huis met gratis wifi-versterkers, 24/7 klantenservice en monteurs

Vandaag introduceert Ziggo als eerste in Nederland Wifi Garantie. Daarmee verzekert de telecomprovider klanten van stabiele en snelle wifi in elke ruimte van hun huis. De garantie omvat voldoende wifi-versterkers, 24/7 klantenservice en een gratis monteur. Consumenten kunnen vanaf nu kiezen uit drie nieuwe pakketten tegen scherpere prijzen, die zijn afgestemd op de grootte van het huis en het gebruik.

De wifi-pakketten zijn vanaf 3 maart beschikbaar voor 39,50, 47,50 of 55,00 euro per maand en bij ieder pakket geldt de Wifi Garantie.

Lees verder (Bron:Ziggo): Ziggo introduceert wifi garantie ná de voordeur 

Abonnement Prijs per maand Internetsnelheid
Wifi Start€ 39,50100 Mbit/s download
25 Mbit/s upload
Wifi Middel€ 47,50400 Mbit/s download
40 Mbit/s upload
Wifi Groot€ 55,-1000 Mbit/s download
100 Mbit/s upload

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Lukt het aanpassen van je abonnement niet?

Wil jij een wijziging doorvoeren in je abonnement en krijg je het in Mijn Ziggo niet voor elkaar? Onze collega’s helpen je graag verder!

Chat met ons
Uitgelicht
Welmoed
Community Moderator

Hi iedereen,

Als bestaande klant kun je ook overstappen naar onze nieuwe pakketten. Dit kan je regelen via Mijn Ziggo.

Lukt het helaas niet om de gewenste aanpassing zelf door te voeren in de Vodafone&Ziggo App/Mijn Ziggo?

Neem dan contact op met onze klantenservice via de reguliere contactkanalen.

Contact opnemen kan je doen via de VodafoneZiggo app, chat of telefonisch via 0900-1884.

1 Kudos
161 Reacties 161
Karel.
Level 17

Er bestaat/bestond al jaren voor alle abonnementen een wifi crew https://www.ziggo.nl/internet/wifi/wifi-crew en voor ondernemers is/was er een business crew https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/business-crew?wifi.

0 Kudos
Arnold1310
Level 14

Waarom kan ik niet naar het Middel met Tv Complete abonnement overstappen? Ik heb nu XXL met Tv Complete en dit is toch €5,50 duurder per maand.

Ziggo abo.jpg

0 Kudos
rick70
Level 11
Topicstarter

Ik heb Internet Start met TV Start en kan ook niet voor Wifi Middel kiezen. Alleen voor Wifi Start en Wifi Groot. 🤔

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi iedereen,

Als bestaande klant kun je ook overstappen naar onze nieuwe pakketten. Dit kan je regelen via Mijn Ziggo.

Lukt het helaas niet om de gewenste aanpassing zelf door te voeren in de Vodafone&Ziggo App/Mijn Ziggo?

Neem dan contact op met onze klantenservice via de reguliere contactkanalen.

Contact opnemen kan je doen via de VodafoneZiggo app, chat of telefonisch via 0900-1884.

Pineapple
Level 16

Bedankt! 🤗

0 Kudos
Arnold1310
Level 14

Zojuist contact opgenomen via Messenger en per direkt is mijn abonnement van XXL met Tv Complete naar Midden met Tv Complete omgezet en bespaar ik €5,50 per maand

0 Kudos
Garihd
Level 18

Wat een belachelijke namen/pakketen.

Je neemt toch bekabeld internet af geen Wifi.

Schiet mij maar lek, Wifi valt niet te garanderen.

Template
Level 17

@Garihd wrote:

Wat een belachelijke namen/pakketen.

Je neemt toch bekabeld internet af geen Wifi.

Schiet mij maar lek, Wifi valt niet te garanderen.

Voor mij is wifi helemaal niet belangrijk. Als ik niet al klant zou zijn van Ziggo, zou dit zelfs averechts werken en zou ik al niet meer verder kijken. Als ik zie wifi abonnement 

0 Kudos
Karel.
Level 17

“Wat een belachelijke namen/pakketen”

Zeker zijn het verkeerd gebruikte namen die alleen maar verwarring tussen wat wifi en internet is groter maken. Veel klanten denken dat wifi hetzelfde is als internet en wordt met deze namen alleen maar versterkt. Wifi is een draadloos verlengstuk/uitbreiding van je thuisnetwerk het LAN (local Area Network) ook wel WLAN genoemd waarbij W staat voor Wireless. 

Zelf de helpdesk denkt dat wifi alleen maar werkt als het modem met de coax kabel aangesloten is op het AOP. Daar had ik laatst een meningsverschil over bij een kennis met een defect nieuw Sagemcom modem die geen wifi signalen uitzond.

0 Kudos
Knakworst
Level 10

Mensen weten ook het verschil niet tussen internet en het web. Je zou eigenlijk een Venn-diagram op hun voorhoofd moeten tekenen met moeilijk afwasbare inkt 🤣

0 Kudos
nspoor
Level 16

@Welmoed  zelf aanpassen van Internet XXL naar Wifi Middel kan niet via Mijn Ziggo of de VodafoneZiggo app

Dit zal dus nog even gefixed moeten worden. Immers mag een bestaande klant zijn/haar pakket aanpassen, behalve van XXL naar Middel zo te zien.

Karel.
Level 17

Ik vraag mij af hoe ze een stabiele wifi verbinding kunnen garanderen op de 2.4 GHz. In mijn direkte omgeving kom ik 100+ wifi netwerken tegen. En ook nog eens 20 a 30 Bluetooth bronnen die het zelfde frequentie spectrum gebruiken. Het grootste probleem dat instabiliteit op levert komt door het continu een ‘waterval’ van smartwifi optimalisaties in de buurt die elkaar maar blijven triggeren. De netwerken blijven maar van kanalen wisselen. En de grootste veroorzakers van instabiliteit zijn degene die een grotere bandbreedte dan 20 MHz gebruiken en op andere kanalen dan 1, 6 of 11 gaan zitten. Bij gedeeltelijke overlapping van kanalen en bandbreedtes kunnen de verschillende wifi’s niet meer goed rekening met elkaar houden. Twee wifi netwerken op 1 kanaal hebben minder last van elkaar dan dat ze elkaar gedeeltelijk overlappen. En door het uitdelen van meerdere wifi pods wordt de chaos alleen maar groter.

0 Kudos
Knakworst
Level 10

Ik dacht dat WiFi6 daar verbetering in zou moeten brengen. Jammer dat het bereik van 5 GHz zoveel minder is dan 2.4 GHz met muren e.d.

0 Kudos
Karel.
Level 17

Bij 5 GHz is de ruimte ook maar beperkt en wordt het ook al druk met 30+ netwerken, zeker ook nog als je door weer radars van de DFS kanalen wordt geweerd. Dat begint ook al een probleem te worden.

0 Kudos
Dokie
Level 11

Om naar een nieuw pakket over te gaan, moet je een jaarcontract afsluiten? Dus voor een jaar verlengen?

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Nee! Er is alleen een nieuw jaarcontract van toepassing in ruil voor een bepaalde kortingsperiode/actie/aanbieding/promotie. Mits je voldoet aan de gestelde actievoorwaarden. 

0 Kudos
Dokie
Level 11

@Pineapple  Nou dat weet die jongen die ik bij de chat had blijkbaar niet. Volgens hem kon het alleen met verlenging voor een jaar. Daarbij deed hij nog wel aanbod om 6 maanden 10 euro extra korting te geven. Maar eerst kwam hij tot de conclusie dat mijn pakket duurder zou worden. Daar kwam hij wel op terug dat dat niet klopte.

@Welmoed  Kun jij hier uitsluitsel over geven, wat betreft wel of niet jaarcontract?

0 Kudos
CobusR
Level 11

Kan je ook veranderen als je net een jaar verlengt heb en dus ook nog korting geniet en deze dus niet verdwijnt?

0 Kudos
Garihd
Level 18

@Knakworst  schreef:

Ik dacht dat WiFi6 daar verbetering in zou moeten brengen. Jammer dat het bereik van 5 GHz zoveel minder is dan 2.4 GHz met muren e.d.

Wifi 6e moet verbetering geven (6 Ghz) alleen daarvan is het bereik nog kleiner dan 5 Ghz.

0 Kudos