Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
hanh wrote:
Als de ConnectBox in Bridge staat telt de versie wat minder.
Evt problemen zitten in de Router functie.
Dave- wrote:
Klopt dit wel helemaal we zitten in 2019 eind Mei.Ziggo verwacht Connect Box-patch voor dos-lek in april 2018 uit te brengen
Bron: Tweakers
Ziggo bracht in juli al een patch uit die problemen met packet loss en jitter moest oplossen, naast enkele andere door de provider gespecificeerde problemen.
hanh wrote:
mikedemunck Inderdaad kan een nieuwe versie ook effect hebben op de Modem Firmware. Dat er nog een Puma fix zou komen, zoals jij dat denkt, had ik niet meer verwacht. Dacht eigenlijk dat die al gedaan was, zonder spectaculair resultaat. Zo zie je maar weer: altijd optimistisch blijven.
Een Patch voor het dos-lek heeft niks te maken met een fix van het bekende Puma chipset probleem met de latency/packet loss.
Citaat uit het het hier aangehaalde bericht over de Patch van het dos-lek:Ziggo bracht in juli al een patch uit die problemen met packet loss en jitter moest oplossen, naast enkele andere door de provider gespecificeerde problemen.Dat moet de Puma Chipset Patch zijn. Dat was dan juli 2017, want het bericht kondigt de dos-lek patch aan voor april 2018.
?????? Er lijkt hier het e,e.a. te rammelen. Verder bronnenonderzoek is nodig.
mikedemunck wrote:hanh wrote:Als het modem in bridge staat heb je inderdaad (zo goed als) geen last van bugs in het routegedeelte, maar deze nieuwe firmware lijkt wel het probleem met de puma chipset op te lossen/sterk te verbeteren. Bij deze mijn resultaten, modem staat in bridge, met een Ubiquiti USG router erachter.
Als de ConnectBox in Bridge staat telt de versie wat minder.
Evt problemen zitten in de Router functie.
efok wrote:
Via WiFi getest?
Voor de Compal Connectbox zit de fix in firmware versie 18.25
Voor de Arris Connectbox zit de fix in firmware versie 4.2
mikedemunck wrote:Serkan Ziggo wrote:Ik heb op dit moment CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH draaien en ben (nog) geen onderdeel van het panel. Is de uitrol niet toch al begonnen?? De fix lijkt iig te werken ?? En verder geen andere issues bij mij. Edit: in bridge modus in fUPC.
Goedemiddag allen,
De firmware van de Compal Connectbox CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m2-GA-NOSH is al in maart 2018 getest (heb de test begeleid) en ook al langere tijd in gebruik. Hoe lang deze firmware al in gebruik is, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik zie in mijn email dat de firmware rond augustus 2018 is uitgerold. Dit is dus geen recente firmware update.
Samplex heeft een Arris Connectbox in zijn bezit. Daar is eind maart een update voor uitgekomen. Ik heb de changelog niet in mijn bezit en kan deze dan ook niet delen. Wel weet ik dat er aanpassingen in zaten voor Wifi (bandsteering en airtime fairness), maar deze opties zijn nog niet actief en worden later geactiveerd. Zie ook dit topic dat destijds was gestart.
Ook heb ik net dit topic gevonden waarin Mark Ziggo het volgende schrijft:Voor de Compal Connectbox zit de fix in firmware versie 18.25De firmware update met versie 18.25 zijn we op dit moment met ons klantpanel aan het testen.
Voor de Arris Connectbox zit de fix in firmware versie 4.2
Serkan Ziggo wrote:
mikedemunck
Bedankt voor je terugkoppeling.
Ik weet wel dat we deze firmware midden mei hebben uitgerold naar onze testers. Ik vind het wel vreemd dat jij deze firmware al in je bezit hebt aangezien ik er zelf niet van op de hoogte ben dat hij is uitgerold naar meer klanten. Je staat ook niet in onze testerslijst, dus ik wil het wel graag uitzoeken. Ik kom hier op terug!
Ik heb me een aantal weken wel aangemeld als tester, maar heb daar nog geen terugkoppeling op gehad. Ik ben overigens zeer tevreden over de nieuwe firmware, dus laat maar lekker staan ?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.