We hebben thuis een nieuwe ethernet verbinding aangelegd vanaf de connectbox van Ziggo naar de zolder via een wandcontactdoos met ethernet/coax verbinding. Helaas werkt het niet. Wat kunnen we fout hebben gedaan? Moet er nog iets worden geinstalleerd op mijn macbook voor internet?
Er is gebruikgemaakt van een CAT6 stugge kabel en daarop zelf CAT6A connectoren geplaatst.
Ik krijg iets van een PPOE melding bij netwerken als ik de ethernetkabel in mijn macbook doe (via usb aansluiting).
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het is inmiddels door een professional opgelost. Hij heeft het doorgemeten en de draadjes zaten verkeerd. Dit topic kan gesloten worden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De meest voorkomende fout is het niet goed aanknijpen van een connector resulterend in lagere snelheden of gewoonweg geen verbinding.
De PPOE melding lijkt te duiden op het kiezen van een verbinding met aanmeld verificatie, het gaat blijkbaar fout met de gekozen verbindingsmethode.
Het kan natuurlijk ook, dat de aders ( tijdens het erop schuiven van de connector ) zijn versprongen en nu dus verkeerd zijn. Vaak ( afhankelijk van merk/type connector ) kan men de kleuren van de aders nog net zien. Controleert u of de volgorde van de aders nog juist is.
Bent u van plan vaker/meer eigen kabels te maken, dan kan een kabeltester ( zo maar een winkel ) handig zijn.
Wat zijn je instellingen van je Mac.
Gebruikt DHCP.
Heb je een PPPOE service gecreëerd en indien zo waarom?
Ik heb er zelf geen aangemaakt, maar deze verbinding kwam vanzelf toen ik de netwerkadapter in mijn laptop deed. Net alsof hij de verbinding niet herkende.
Als ik de netwerkkabel rechtstreeks in de connectbox doe en in mijn laptop, krijg wel zoals op de afbeelding.
Staat je netwerk instelling op DHCP als je hem rechtstreeks aansluit op de modem en werkt internet dan?
Wat voor USB ethernet adapter gebruik je (modelnummer)?
Ja, als ik het rechtstreeks aansluit komt er direct DHCP te staan en werkt internet. Ik gebruik de Netwerkadapter USB A naar RJ45 - Nedis (USB 3.0, 1 Gbps), geen idee wat het modelnummer is.
Ik heb nog geprobeerd via internet wat meer informatie te achterhalen zonder succes.
Bovenstaand zijn de hardware instellingen.
Netwerk >> Advanced >>Hardware.
Indien PPPOE in je netwerk instelling staat verwijder deze met het - onderaan.
Indien mogelijkkan je een foto maken van beide kanten van de aangelegde kabel specifiek de aansluiting.
Het gaat om de kabel die in 2 zit
Hey Dvdg!
Wat rot om te lezen dat de ethernet verbinding naar zolder nog niet werkt. Fijn dat er al volop met je mee wordt gedacht. We zijn een aantal dagen verder dus ik ben benieuwd of je er intussen achter bent wat het probleem is.
Als het probleem nog niet is opgelost, is de eerste foto die je deelt van het aansluitpunt op zolder?
Het is inmiddels door een professional opgelost. Hij heeft het doorgemeten en de draadjes zaten verkeerd. Dit topic kan gesloten worden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.