1
Vraag
2
Reacties
arnoldk

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nieuwe connectbox valt steeds uit

Sinds een aantal weken heb ik mijn vertrouwde UBEE modem moeten vervangen door een Connectbox. Sindsdien is het alleen maar ellende met de internet verbinding. Deze valt vaak weg. Als ik dan de connectbox bekijk knippert deze rood. Het duurt dan een X aantal minuten voordat alles weer werkt. 

De connectbox draait in bridge modus met een eigen Asus router erachter die al jaren prima werkt (in combinatie met de UBEE ging het prima). 

Zojuist is de verbinding ook weer weg gevallen. Onderstaand een aantal screens. 

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @arnoldk en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend balen dat het nieuwe SmartWifi (Connectbox) modem niet lekker werkt! Goed dat je hiermee even aan de bel trekt d.m.v dit topic. Ik zie dat onze expert @Bert al het nodige met je nagelopen en uitgesloten heeft. Het aansluitpunt en de splitter (UMU-1006) zijn inderdaad verouderd en dit zorgt voor de instabiliteit op de verbinding. Er dient een monteur langs te komen om dit kosteloos te vervangen. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur ingepland op woensdag 18 mei 2022 tussen 8:00 en 13:00 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan kun je de afspraak eenvoudig wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. 
 

Laat je onder dit topic weten hoe het monteursbezoek verlopen is?

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk beeld van een te laag signaal met flink wat ruis op een paar kanalen.

Dit komt door een verouderde UMU-01 splitter en mogelijk ook de eerste plaats = wandcontactdoos achter de UMU-01, waar Ziggo je woning binnenkomt.

Ziggo kan je gratis een nieuwe splitter met een nieuwe kabel sturen.

Als daarna de problemen nog niet opgelost zijn, zal er mogelijk een monteur moeten komen die gratis de 1e plaats vervangt.

HC

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mijn thomson modem is ruim een jaar geleden vervangen door een Connectbox. 

Vrij snel daarna had ik last van T3-time-out meldingen. Connect herstartte ook minimaal drie keer per dag spontaan. 
monteur langs laten komen. Die heeft AOP punt vervangen. Daarna ging het lange tijd goed. 

Sinds een maand weer heel veel spontane herstarts van de Connectbox. Gaan bijna altijd gepaard met een T3-timeout melding. 
Donderdag komt er een monteur langs. 
Ik ben benieuwd. En het onderhand ook nogal erg beu. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@HC Zou je een nieuw topic willen beginnen / nieuwe vraag willen openen?

Kopieer daar je eerdere tekst naar toe.

Klik hier en stel je vraag hier over internet - Ziggo Community

Daar kan je persoonlijk geholpen worden, anders lopen er 2 door elkaar en dat kan erg verwarrend worden.

arnoldk
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank je Bert!

Hoe zorg ik ervoor dat ik via Ziggo een nieuwe splitter en wandcontactdoos krijg? Wat kan ik waar aangeven?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@arnoldk Een Ziggo moderator komt hier vanzelf voorbij 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @arnoldk en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend balen dat het nieuwe SmartWifi (Connectbox) modem niet lekker werkt! Goed dat je hiermee even aan de bel trekt d.m.v dit topic. Ik zie dat onze expert @Bert al het nodige met je nagelopen en uitgesloten heeft. Het aansluitpunt en de splitter (UMU-1006) zijn inderdaad verouderd en dit zorgt voor de instabiliteit op de verbinding. Er dient een monteur langs te komen om dit kosteloos te vervangen. Ik heb een afspraak met een storingsmonteur ingepland op woensdag 18 mei 2022 tussen 8:00 en 13:00 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan kun je de afspraak eenvoudig wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. 
 

Laat je onder dit topic weten hoe het monteursbezoek verlopen is?

arnoldk
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt Paul,

 

Top! Ik zie de monteur graag verschijnen en zal na afloop laten weten of alle problemen zijn opgelost. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@arnoldk Helemaal goed! We houden dan even contact via dit topic. Nog een fijne voortzetting van je weekend. 😉

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@arnoldk We zijn heel erg benieuwd of alles inmiddels naar volle tevredenheid werkt sinds het monteursbezoek. Als wij hier nog iets voor je kunnen betekenen horen wij het graag. 

arnoldk
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het is inmiddels een paar weken geleden en de verbinding is nu in orde. De monteur heeft in de kast in de wijk een paar aanpassingen gedaan. Tevens in de meterkast de wandcontactdoos vervangen waar de verbinding binnen komt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic