MiDo86

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nieuwe connectbox icm bestand UniFinetwerk

Beste lezers, sinds kort heb ik de connectbox giga (type 2021), van te voren had ik connectbox Arris (type 2018) deze heb ik met elkaar uitgewisseld en nu heb ik geen internet meer op mijn UniFi netwerk, de connectbox staat in bridgemode(hiervoor heb ik ziggo moeten bellen) vervolgens de UniFi controller app gestart, maar helaas geen internet via het oude UniFi netwerk.

 

in de bijlage de instellingen van mijn netwerk.

 

alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Er is niets veranderd m.b.t. de werking van bridge/router mode. Je zult router mode moeten aanvragen bij Ziggo, bijvoorbeeld via dit formulier. Anders heb je inderdaad een router als een USG, UDM of de nieuwe UDR nodig.

Bekijk in context

10 Reacties 10
MiDo86
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De verdere instelling van het UniFinetwerk

88119B4E-4EEB-4D96-BE1E-3E012262B077.jpeg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Is de WAN-interface ingesteld op automatisch/DHCP?

 

Kun je de volgende stappen proberen:

 

  • Modem en router beide uitschakelen.
  • Belangrijk: zorg ervoor dat alleen de router is aangesloten op het modem.
  • Schakel het modem in en wacht totdat dit volledig online is.
  • Schakel daarna pas de router in.
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Ik heb de foto met de LAN-instellingen nogmaals bekeken en zie dat de DHCP-server op 'relay' ingesteld is, dit gaat uit van een losse DHCP-server op een ander (V)LAN. Kun je deze instelling op 'server' instellen, zodat apparaten een IP-adres van de (DHCP-server van de) USG/UDM ontvangen?

MiDo86
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb al het bovenstaande geprobeerd echter zonder succes, tevens heb ik er geen USG tussenzitten (daarom zal DHCP server niet werken )wat ook niet hoeft volgens ziggo. Verder wil de controller geen switch en AP meer adopteren. En ik heb zelf geen internet als ik de computer via de switch via ethernet verbind ik ben echt radeloos met het oude kastje had ik geen problemen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Zonder eigen router kun je niet van bridge mode gebruik maken. Bij bridge mode ontvangt maximaal één apparaat achter het modem WAN-toegang c.q. een publiek IP-adres.

MiDo86
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb wel internet als ik laptop verbind met poort 1, dus ik zou van UniFi een USG moeten kopen en deze er tussen zetten?

MiDo86
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zeker omdat hij het met het vorige kastje van ziggo wel gedaan heeft. Of is er intern in de kastjes wat gewijzigd waarom dit niet meer mogelijk is?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Er is niets veranderd m.b.t. de werking van bridge/router mode. Je zult router mode moeten aanvragen bij Ziggo, bijvoorbeeld via dit formulier. Anders heb je inderdaad een router als een USG, UDM of de nieuwe UDR nodig.

MiDo86
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de bridgemode er weer af laten halen en nu werk het weer, dus ik gebruik de connectbox als modem (heb de WiFi uitgezet) is dat aan te raden of voor de toekomst toch een USG ertussen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen. Je hebt altijd een modem in gebruik, maar gebruikt het modem nu ook als router. Als je tevreden bent over de werking en instellingsmogelijkheden, dan kun je dit zo laten. Later kun je altijd nog overstappen naar een eigen router.

Uitgelicht topic